Νικόλαος Γεωργίου : Ιδιόμελο Αγ. Νικολάου «Εὖ δοῦλε ἀγαθέ, καί πιστέ», Ήχος Πλ. Β'

Status
Not open for further replies.

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
εδώ όμως δεν είναι σπίτι και ούτε και έρχεται κανείς για εθιμοτυπική επίσκεψη.
Επιπλέον αυτού, ο καθένας λέει την άποψή του. Εκτός και αν θεωρείτε ότι υπάρχουν πρεσβείασε όσους εγγράφονται στο φορουμ. Στο κάτω κάτω θεωρώ ότι είναι πολύ πιο προσβλητικές φράσεις όπως Στη Χάγη αδελφές μου στη Χάγη για τίς οποίες όμως κανείς δεν είπε κάτι, και ακόμα απορώ τι ρόλο έχουν σε ένα θέμα για τον κ.Γεωργίου.
Προσωπική μου άποψη είναι ότι αν το μέλος παρα-Domesticus ασκούσε κριτική σε επίπεδο μορφασμού τότε πάλι δεν θα είχαμε προβλημα ούτε για όσα γράφει, ούτε για τον τρόπο με τον οποίο τα γράφει, ούτα για το όνομα που χρησιμοποιεί.


Το χιούμορ, δεν περνιέται δυστυχώς στο κύτταρο με παρακέντηση. Προσωπικά δεν βρίσκω λόγο γιατί κάποιοι να παρεξηγούνται τόσο εύκολα με την παράφραση της πασίγνωστης φράσης από τις "Τρεις Αδελφές" του Τσέχοφ, έχοντας ως δεδομένο ότι ο "γράψας ταύτα", τα γράφει σώνει και καλά με χρωματική απόχρωση αντίθετη με αυτήν που παραθέσατε την "ατάκα"...
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Το χιούμορ, δεν περνιέται δυστυχώς στο κύτταρο με παρακέντηση. Προσωπικά δεν βρίσκω λόγο γιατί κάποιοι να παρεξηγούνται τόσο εύκολα με την παράφραση της πασίγνωστης φράσης από τις "Τρεις Αδελφές" του Τσέχοφ, έχοντας ως δεδομένο ότι ο "γράψας ταύτα", τα γράφει σώνει και καλά με χρωματική απόχρωση αντίθετη με αυτήν που παραθέσατε την "ατάκα"...
(για να σπάσουμε και λίγο τον πάγο)
από www.slang.gr

1. στη Μόσχα αδελφές μου, στη Μόσχα....

Καταληκτική φράση από τις «τρεις αδελφές» του Τσέχοφ. Οι τρεις αδελφές, μάλλον δεν θα βρεθούν ποτέ ξανά στη Μόσχα, και το νοσταλγικό όνειρο θα μείνει εκεί, να τις μελαγχολεί, να θυμίζει τα μεγαλεία, και διηγώντας τα να κλαιν.

Η φράση πέρασε στη σύγχρονη εποχή για να περιγράψει κάτι που δεν πρόκειται να γίνει. Σε όλα τα επίπεδα.

Επίσης χρησιμοποιείται και σαν χιουμοριστικό λογοπαίγνιο, όποτε θυμάται κάποιος τη Μόσχα, το κολλάει κι αυτό, για να δείξει ότι δεν είναι κι αμόρφωτος, αλλά επειδή και το αδελφές πάει συνειρμικά αλλού.

Άλλη μια χρήση, η οποία εκλείπει, έχει να κάνει με την ουτοπία του κομμουνισμού, σε σχέση με το κέντρο αποφάσεων για όλα τα ΚΚ του κόσμου, που ήταν η Μόσχα.
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Γιώργος Μ.;87568 said:
(για να σπάσουμε και λίγο τον πάγο)
από www.slang.gr

1. στη Μόσχα αδελφές μου, στη Μόσχα....

Καταληκτική φράση από τις «τρεις αδελφές» του Τσέχοφ. Οι τρεις αδελφές, μάλλον δεν θα βρεθούν ποτέ ξανά στη Μόσχα, και το νοσταλγικό όνειρο θα μείνει εκεί, να τις μελαγχολεί, να θυμίζει τα μεγαλεία, και διηγώντας τα να κλαιν.

Η φράση πέρασε στη σύγχρονη εποχή για να περιγράψει κάτι που δεν πρόκειται να γίνει. Σε όλα τα επίπεδα.

Επίσης χρησιμοποιείται και σαν χιουμοριστικό λογοπαίγνιο, όποτε θυμάται κάποιος τη Μόσχα, το κολλάει κι αυτό, για να δείξει ότι δεν είναι κι αμόρφωτος, αλλά επειδή και το αδελφές πάει συνειρμικά αλλού.

Άλλη μια χρήση, η οποία εκλείπει, έχει να κάνει με την ουτοπία του κομμουνισμού, σε σχέση με το κέντρο αποφάσεων για όλα τα ΚΚ του κόσμου, που ήταν η Μόσχα.


Α, γεια σου! Υπάρχουν λοιπόν διαφορετικές σημασίες στη φράση αυτή, όπως και σε κάθε άλλη. Διαλέγεις και παίρνεις.

Πάντως οφείλουμε να παρατηρήσουμε πως έχει γίνει πάγια τακτική κάποιων εδώ μέσα, αν γραφεί κάτι που "χαλάει την πιάτσα" (ελπίζω να μην εκλάβουν ΚΑΙ τη λέξη "πιάτσα" με ... ανοιξιάτικες αποχρώσεις... :D) πέφτουν όλοι μαζί πάνω, γνωστοί, άγνωστοι, και γνωστοί-άγνωστοι, ακόμα και κάποιοι που μας λένε κατάμουτρα περί κατάντιας του forum (αλήθεια, ποια κατάντια, και με ποιο δικαίωμα προσβάλουν έτσι όλους μας και πρωτίστως τον Διαχειριστή που κοπιάζει τόσο πολύ γι' αυτήν την..."κατάντια"....:confused:) και δημιουργούν τις προϋποθέσεις ώστε το θέμα να οδεύσει με μαθηματική ακρίβεια προς το "κλείδωμα".

Δεν μιλάμε απλά για flaming, αλλά για napalm :D ...



α, ναι...
τώρα θυμηθήκαμε το χιούμορ...


Πάντα το θυμόμαστε, αγαπητέ. Αν κάποιοι το έχουν ξεχάσει εν ονόματι της σοβαροφάνειας ή και της ... ευσεβοφάνειας, δικαίωμά τους. Όμως το γέλιο είναι θείο δώρο, δοσμένο ΜΟΝΟ στον άνθρωπο ανάμεσα σε όλα τα άλλα πλάσματα, και ως τέτοιο δώρο οφείλουμε να το εκτιμούμε... :)
 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
εδώ όμως δεν είναι σπίτι και ούτε και έρχεται κανείς για εθιμοτυπική επίσκεψη....

Κι όμως είναι κάποιου το σπίτι και της κοινότητας μας κατ' επέκταση, ανοιχτό όμως σ' όλους τους καλοπροαίρετους συζητητές. Κανείς δεν κυκλοφορεί εδώ μέσα δικαιωματικά, αλλά μόνο χάρη στην ευγενική ανοχή (ή και παρότρυνση) των υπολοίπων.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
εδώ όμως δεν είναι σπίτι και ούτε και έρχεται κανείς για εθιμοτυπική επίσκεψη.

Εἶναι ἀπόλυτα κατανοητὴ ἡ ἄποψή σας, προφανῶς οὕτε οἰκεία (=σπιτικά) αἰσθάνεστε στὴν κοινότητά μας οὕτε ἡ τυπικὴ ἐθιμοτυπία σᾶς ἀπασχολεῖ, προφανῶς γιατὶ μὲ 53 μηνύματα σὲ τρία χρόνια, μᾶλλον ὁ χῶρος μας δὲν σᾶς ἐνδιαφέρει καὶ ἰδιαίτερα, ὅσον ἀφορᾶ δηλ. τὸ κοινωνικὸ σκέλος.
Τὸ download εἶναι ἄλλο πράγμα.
 
Προτείνω η όποια αντιπαράθεση να μη συνεχιστεί σε αυτό το θέμα (το οποίο αφορά μόνο τον συγκεκριμένο ιεροψάλτη), αλλά να ανοιχτεί νέο θέμα με τίτλο "Savoir vivre και ψαλτική".
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Προτείνω η όποια αντιπαράθεση να μη συνεχιστεί σε αυτό το θέμα (το οποίο αφορά μόνο τον συγκεκριμένο ιεροψάλτη), αλλά να ανοιχτεί νέο θέμα με τίτλο "Savoir vivre και ψαλτική".

Καλό! Εξ αφορμής δε αυτού:
Μήπως γράφεις από το κουτούκι που έχεις στο μότο σου κι έχεις μπερδέψει τις καταστάσεις; [...]
προτείνω να ανοιχτεί νέο θέμα "Savoir boire και ψαλτική" :D προκειμένου να λυθούν οι εν πνεύματι μαθητείας απορίες συναδέλφων.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
παρα-Domesticus;87552 said:
Αλλά με χαλάει όσο να ναι από την μια να την πέφτουμε στους μεν ενω οι δε να ειναι στο απυρόβλητο.
Αν κοιτάξεις σε άλλα θέματα πώς έχω εκφραστεί για την αρρώστια της εποχής μας, το "σκυλάδικως ψάλειν", θα καταλάβεις ότι δεν είναι καθόλου στο απυρόβλητο. Μέχρι και επικρίσεις έχουμε δεχτεί γι' αυτά.
παρα-Domesticus;87552 said:
Τόσα καταλαβαίνει ο Δανιήλ τόσα λέει. (επιδέχετε ο Ιάκωβος έλξεις;-άλλο που αυτός τις κάνει και με το παραπάνω) Τόσα καταλαβαίνουν κι αυτοί που τον τσιγκλάνε επι τούτου να τον κάνουν με το ζόρι θεωρητικό. Βάλτον να σου ψάλλει κι άστα τα υπόλοιπα.
Πολύ βαρειά φράση για το γέροντα Δανιήλ, το μέγιστο ίσως των ψαλτών του Όρους σήμερα: αν αυτός, που είναι από μικρός στο Όρος, δεν έχει το δικαίωμα να αποφανθεί για το αν οι έλξεις που εκτελούνται από τη συγκεκριμένη σχολή στον Ιάκωβο του φαίνονται οικείες ή μη με τα παραδοσιακά ακούσματα που έχει, τότε ποιος μπορεί να το κάνει αυτό;; Τα έχουμε ξαναπεί χίλιες φορές στο θέμα με τις έλξεις: οι έλξεις της Πατριαρχικής Επιτροπής, του Δανιήλ, του Ναυπλιώτη, του Πρίγγου κλπ. δεν έχουν καμία σχέση με τις 8γραμμες και πλέον του Λυκούργου, αυτό λέμε, το είπες κι ο ίδιος. Δεν είπε κάτι παραπάνω ο Δανιήλ.
παρα-Domesticus;87552 said:
Αμα δεν σ' αρέσει το ύφος μην το ακούς. Κι εγώ το ίδιο κάνω. Αλλά ποιός είσαι εσύ κι εγώ που θα βάλεις όρια στο ύφος και θα διαχωρίσεις από δω το καλό κι από κει το κακό; Άλλο μ' αρέσει και δεν μ' αρέσει. Άλλο αυτό. Αυτό κι εγω το κάνω για πάρτι μου.
Όχι φίλε μου, δεν είναι έτσι τα πράγματα και τα έχουμε χιλιοματαξαναγράψει: εδώ δεν είναι "έντεχνο" τραγούδι, για να επικαλείται ο καθένας την "ελεύθερη έκφραση" και να λέει ό,τι θέλει: εδώ πρόκειται για παραδοσιακή τέχνη. Αυτό που λες εσύ, το έχουν πει πολλοί άλλοι πριν από σένα και έχουν δημιουργηθεί κάποια πλαίσια. Αν φεύγεις απ' αυτά, οπωσδήποτε γούστο σου καπέλο σου, εμένα δε με κόφτει κι ούτε θα σε κατηγορήσω κι ούτε θα πω ότι εγώ είμαι ο φορέας της παράδοσης που θα κρίνω εσένα. Όταν όμως βγαίνεις και δηλώνεις προκλητικά ότι η χορωδία σου εκτελεί "πιστά" και "παραδοσιακά" τα μέλη, αυτά είναι βαρειά πράγματα. Φυσικά και υπάρχουν όρια (ή, καλύτερα, πλαίσια) στο ύφος, εάν δεν υπήρχαν δεν νοείται καμία παραδοσιακή τέχνη: κι ο Γαϊτάνος τραγουδάει ψαλμούς και σου λέει "δεν υπάρχουν όρια στο ύφος"...
παρα-Domesticus;87552 said:
Αλλά άμα είναι σωστό το ύφος δεν πειράζει να λες την νερατζούλα, αντί για το αντανελείς. Γούστα είναι αυτά.
Εγώ δεν είπα ότι δεν υπάρχουν όρια και στα μέλη, δεν είναι όμως τόσο στενά όσο τα βλέπει η σχολή Καρά-Αγγελόπουλου, που "σκανδαλίζονται" και νευριάζουν αν δουν στο ψαλτήρι χερουβικό Καραμάνη, όταν όμως πάνε στο Όρος και βλέπουν ότι τα εκτελούν κι εκεί, κάνουν την πάπια...
παρα-Domesticus;87552 said:
Δηλαδή δεν μου λες, εδω βγαινουν και λένε καλοφωνικό χορωδιακά (χορωδιακή καλοφωνία-άλλο κι αυτό)και δεν σηκώθηκε ΕΝΑΣ να πει τι είναι αυτά τα πράγματα, και λες για το ύφος. Αλλα βλέπεις το έκανε ο Στανίτσας. Και θα πέσει φωτιά να τονε κάψει όποιος μιλήση για πιθανό λάθος του Στανίτσα.
Έκατσε κανείς να δει πως λέει ο Στανίτσας τους καλοφωνικούς μόνος του και πως τον λέει με τη χορωδία; Είπε κανείς τίποτα γι αυτό; Μήπως επειδή είχε σωστό ύφος η χορωδία κι έτσι δεν πειράζει; Μάλλον.
Από πότε υπάρχουν μέλη στα οποία "απαγορεύεται" η χορωδιακή εκτέλεση;;!! Το ότι υπάρχει απόκλιση από τη μονωδία είναι δεδομένο, το αντίθετο θα ήταν περίεργο. Από το να ακούς όμως τον χορωδιακό καλοφωνικό ειρμό από τη χορωδία του Στανίτσα και να τον ακούς από την ΕΛΒΥΧ με τα τρελά γυρίσματα και τις αλλοπρόσαλλες έλξεις, υπάρχει μια διαφορά...
παρα-Domesticus;87552 said:
Που τα άκουσε λέει ο Καράς και που υπήρχε ψάλτης που έψελνε σαν τον Καρά. Και δε μου λες; Εγώ σου λέω, που τα άκουσε έτσι ο Στανίτσας και που υπήρχε ψάλτης πριν τον Στανίτσα που έψελνε με τους λαριγγισμούς του Στανίτσα; Φέρε μου κι εσύ ηχογράφηση να με φωτίσεις. Δεν υπάρχει τοσο παλιά; (εκτός και έχεις κάτι)
Έχεις μπερδέψει την ελευθερία που έχει κάποιος όταν είναι ΗΔΗ μέσα στα πλαίσια του παραδοσιακού ύφους με τη μίμηση. Τους ίδιους λαρυγγισμούς μιμητικά δεν πρόκειται να τους βρεις πουθενά. Αν όμως ακούσεις μαζί Πρίγγο - Στανίτσα στις αλησμόνητες αυτές παλιές ηχογραφήσεις του Πατριαρχείου, η ενότητα του ύφους φαίνεται. Άλλο ύφος άλλο φωνή. Αυτά είναι απλά πράγματα, που τα καταλαβαίνει κι ένας που δεν είναι μουσικός, απορώ πως τόσοι εδώ μέσα δεν τα καταλαβαίνουν (ή κάνουν πως δεν τα καταλαβαίνουν) : ο Στανίτσας διδάχθηκε το ύφος από κάποιους και απέδειξε την ενότητα αυτή. Ο Καράς από ποιον διδάχθηκε το ύφος; Υπάρχει κάτι παραπλήσιο, ώστε να ισχυριστούμε ότι το πήρε από κάπου και διέφερε μόνο... στους λαρυγγισμούς;;:eek:
παρα-Domesticus;87552 said:
Ε λοιπόν για το Στανίτσα γιατί το δέχεσαι ότι μπορεί να υπάρχουν παλαιότεροι ψάλτες που έψαλλαν όπως αυτός και να μην έχουμε ηχογραφήσεις τους, ενώ για τον Καρά δεν το δέχεσαι; Και τα γυρίσματα του Στανίτσα είναι παραδοσιακά, ενώ του Καρά επιδικτικά.
Ε, επιτέλους, ας μας πει κάποιος όχι μια πλειάδα αλλά ΕΝΑΝ και μόνο ψάλτη που να ομοιάζει με τον Καρά και να μας φέρει ηχογράφηση, να δούμε πόσο γνωστός ήταν, τι παράδοση κουβαλούσε, πόσο διαδεδομένη ήταν αυτή η παράδοση, ποιος έκανε σε τόσο συχνότητα και με τέτοιον τρόπο έλξεις και "έξω πεταστές" κλπ. Ένα όνομα ζητάμε, όχι τίποτα φοβερό...
παρα-Domesticus;87552 said:
Κι εμένα δεν μ' αρέσει ο Καράς, και προτιμώ τον Στανίτσα. Ε και τι μ' αυτό; Θα τον βγάλω λάθος επειδή δεν μ' αρέσει; Πολυ τελειωτικοί είσαστε μου φαίνετε. Βάλτε και λίγο νεράκι γιατί το σύμπαν δεν κρίνεται στην γνώση μας και μόνο. Εγώ απλά λέω δεν μ' αρεσει ή μ' αρεσει και τελος. Αμα μ' αρεσει παιρνω κι ότι καλό μπορώ κι από δω παν κι άλλοι.
Καλά, κι ο κ. Γενικός του forum μας λέει ότι "μ' αρέσει ο Σακελλαρίδης" και τέλος, τι θα πει αυτό;; Δεν βγήκε ποτέ να πει ότι εκπροσωπεί κάποια βυζαντινή παράδοση ο Σακελλαρίδης, όπως κάνουν οι άλλοι. Ακόμα και να σ' άρεσε ο Καράς, δεν σε κατηγορεί κανείς, γούστα είναι αυτά. Απλώς ομολόγησε ότι δεν έχει καμία σχέση με την παράδοση, η οποία διαφέρει παρασάγγας, τίποτε άλλο.
παρα-Domesticus;87552 said:
Δεν κατατάλαβα όμως τι πρόβλημα υπάρχει με το όνομά μου. Ο παρα-Domesticus ήταν παρα τω δομεστίκω και ο όρος χρησιμοποιείται στα ψαλτικά μέχρι και σήμερα, δεν κατάλαβα που το πρόβλημα; Εγώ δεν θέλω ν' αλλάξω, αλλά αμα είναι τόσο προβλημα πια αλλάξτε το σε αχρηστίδης σκέτο (γίνεται νομίζω). Τα ονόματα μας μαράνανε στο φινάλε.
Α, τώρα δηλαδή μας λες ότι έτσι σκέφτηκες το nickname αυτό κι ότι η διάσταση απόψεων με τον domesticus και η σύμπτωση των ονομάτων ήταν τυχαίο και απλώς... βγήκε!!!
 
Last edited:

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
[Σημείωμα συντονιστή] Κλείνω το εκτροχιασμένο αυτό θέμα. Οποιεσδήποτε μουσικές υποσυζητήσεις μπορούν να μεταφερθούν σε οικεία θέματα εφόσον υπάρχει ενδιαφέρον συνέχισής τους. Το ανώνυμο μέλος παρα-Domesticus αποκλείστηκε λόγω παραβίασης των κανόνων του φόρουμ.
 
Status
Not open for further replies.
Top