Νικόλαος Γεωργίου : Ιδιόμελο Αγ. Νικολάου «Εὖ δοῦλε ἀγαθέ, καί πιστέ», Ήχος Πλ. Β'

Status
Not open for further replies.

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Θὰ διαφωνήσω.

Κάποιο μέλος, ανέβασε σύνδεσμο μὲ βίντεο ποὺ προβάλλει ΔΗΜΟΣΙΩΣ συγκεκριμένη χορωδία καὶ μέλος αὐτῆς, μὲ ταυτόχρονα ἐγκωμιαστικὰ σχόλια. ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΕΚΑΝΕ, ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ.

ΟΜΩΣ. Κάποια ἄλλα μέλη ἔχουμε ἀρνητικὴ ἄποψη. Τὴν λέμε ΔΗΜΟΣΙΩΣ καὶ κατ᾿ εὐθείαν εἴμαστε κακοί.

Δὲν τὸ καταλαβαίνω. Ὅποιος δὲν θέλει νὰ ἐκτίθεται σὲ κριτικὴ δὲν δίνει καὶ ἀφορμές, γνωρίζοντας τὴν δύναμή του. Προσωπικά, δὲν ἐπρόκειτο ποτὲ νὰ δῶ τὸ βίντεο καθ' ὅτι ἡ ἐν λόγω χορωδία καὶ τὸ ὕφος της δὲν μὲ ἐκφράζουν. Κάποιος ὄμως τὸ ἀνέβασε καὶ ἀπὸ κεῖ καὶ πέρα τὰ πράγματα πῆραν τὸν δρόμο τους.

Ἁσχολοῦμαι καὶ παρὰ τὸ σημείωμα τοῦ Διαχειριστῆ μας, διότι κάποιοι ἔχουν παρεξηγήσει τὴν ἔννοια τῆς δημοσιότητας εἴτε στὸ forum εἴτε ὁπουδήποτε ἀλλοῦ.

Ἀκόμη, κανεὶς δὲν εἶναι ὑποχρεωμένος νὰ ἠχογραφήσει τὸν ἐαυτό του καὶ νὰ ἀνεβάσει στὸ forum, πρὸς τέρψιν τῶν ὑπολοίπων. Ὅποιος ἔχει κότσια τὸ κάνει καὶ ἀντιμετωπίζει ὅ,τι προκύψει ὅποιος δὲν ἔχει δὲν τὸ κάνει. Ἐγὼ ἀνήκω στοὺς δεύτερους , ἐ καί; Ξέρω ποῦ φθάνει τό πάπλωμά μου, σὲ ἀντίθεση μὲ πολλοὺς ἄλλους καὶ μάλιστα ἀμούστακους ἐδῶ μέσα καὶ ἔξω.

Κλείνοντας, θὰ ἐπαναλάβω κάτι ποὺ ἔχω θίξει πολλὲς φορές. ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΛΟΓΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ. Ἄν ὄμως δὲν μᾶς βγαίνουν τὰ κουκκιὰ ἤ ὁ λόγος μας δὲν ἔχει ἀπήχηση στὰ μέλη, τὶ νὰ κάνουμε, ἀτυχία. Δὲν μᾶς φταῖνε οἱ ὑπόλοιποι.

ΥΓ. πρὸς κ. DiamantopoylosT. Προτοῦ ἐκφέρετε κατα-κρίσεις, διαβάστε περισσότερο τὸ forum καὶ σὲ βάθος, στὴν ἀρχή του καὶ γιὰ μεγάλο διάστημα μετὰ καὶ ἐλᾶτε νὰ μοῦ πεῖτε περὶ διακρίσεων καὶ ἄλλων δαιμονίων. Νὰ δεῖτε τότε ὑποτιμητικὴ συμπεριφορά πρὸς τὰ "παιδιά" ἤ "ἐγγόνια" τοῦ Στανίτσα, ἀλλὰ καὶ τοὺς προγόνους του, ἀπὸ τὴν Σχολὴ ποὺ ἐκπροσωπεῖτε καὶ ἀριθμεῖ λίγα μόνο χρόνια κι αὐτὰ ἀποξένωσης ἀπὸ τὴν μακραίωνη παράδοση τῆς ψαλτικῆς μας.
 
Last edited:

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Ὁ πράγματι προικισμένος μέ δυσεύρετο τάλαντο καλοφωνάρης Νικόλαος Γεωργίου ψάλλει τό Εὖ δοῦλε ἀγαθέ, καί πιστέ ἕνα mp3 ἀπό τήν ἴδια τή σελίδα τοῦ ΒΧΤ (βυζαντινοῦ χοροῦ Τρόπος), στή διεύθυνση: http://www.troposchoir.gr/images/stories//diskografia/agios-nikolaos/2.idiomelo-georgiou.mp3
περισσότερα δωρεάν δείγματα του ψηφιακού δίσκου με ύμνους στον άγιον Νικόλαο υπάρχουν εδώ:http://www.troposchoir.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=14&Itemid=16&lang=el

Τωρα αυτο ιδιομελο ειναι η χερουβικο? ''Θελει πολλας ημερας''...!
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
'Ωπα αδελφέ μου καταρχήν γιατί να σου ρίξω φάπα? Δεν το κατάλαβα? Αρκετές ρίχτηκαν στο παιδί που τόλμησε να κάνει συσπάσεις προσώπου. Αυτό δεν το κοιτάς?
Είσαι και εσύ από αυτούς, όπως και κάποιοι άλλοι προηγούμενοι, που ρίχνουν γρήγορες?
Έλεος φίλε μου βλέπεις το δέντρο και χάνεις το δάσος! Δεν πειράζει θα δεις το δάσος όταν θα είναι καμμένο.

Τετοια δαση για καψιμο ειναι!!!
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
Oφείλω να ομολογήσω ότι έμεινα έκπληκτος από την πάρα πολύ ωραία -και με δυνατότητες- φωνή του κ. Γεωργίου! Πάρα πολύ μεγάλη άνεση και εμπειρία, φαίνεται. Ούτε ιδιαίτερους μορφασμούς έκανε, μια χαρά μου φάνηκε.
Για μια ακόμη φορά, όμως, διαπίστωσα τη ζημιά που έχει κάνει στη μουσική μας η σχολή Καρά...
 
Last edited:

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ

Ἡ ἄποψη τοῦ Σκρέκα εἶναι μεστὴ νοήματος.

To να προσπαθείς, κάποιες φορές, να εμβαθύνεις στο γραπτό του Σκρέκα, είναι σαν να σκαλίζεις, εν μέσω φάλαγγας, βλήμα Shrapnel που δεν εξερράγη (ακόμα) ... :D :p

Βοήθειά μας... :D
 
Last edited:

Κλείνοντας, θὰ ἐπαναλάβω κάτι ποὺ ἔχω θίξει πολλὲς φορές. ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΛΟΓΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ.

Ξέρεις ποιό είναι το πρόβλημα με την δημοκρατία και την ελευθερία του λόγου; Ότι υπάρχει μόνο στα μυαλά μας. Και ότι όλοι την χρησιμοποιούμε κατα το συμφέρον μας. Και φυσικά όλοι έχουμε επιλεκτική κρίση και κατάκριση. Κι ας το παίζουμε δήθεν υπεράνω και "ακομμάτιστοι".

Εδώ ας πούμε όλοι (όσοι έγραψαν) ξεσπάθωσαν κατα του ψάλτη που λέει κάνει πολλούς μορφασμούς (με το ζουμ της κάμερας στα 50 εκατοστά!-ας ήταν λίγο μακρύτερα σιγά να μην βλέπατε τίποτα), ενώ σε αντίστοιχη περίπτωση ενός άλλου ψάλλοντος σε βίντεο που διευθύνει πανηγυρικά τον εαυτό του (και κοντεύει ν' απογειωθεί από το πολύ κουπί), όλοι έσπευσαν να υποστηρίξουν το ορθό και παραδοσιακό του πράγματος! Το μόνο που ειπώθηκε σ’ εκείνο το θέμα ήταν γιατί δεν λέμε τίποτα και για τους κουνιστούς της σατανοκίνητης σχολής!!!

Και λέει ακόμη δεν λέγονται έτσι οι καλοφωνικοί ειρμοί-λες και υπάρχει μόνο ένας και μοναδικός τρόπος που λέγονται! Και ο Στανίτσας ειπώθηκε για παράδειγμα. Λες και ο ίδιος ο Στανίτσα στον δίσκο της Εθνικής τράπεζας λέει με το ίδιο τρόπο τον καλοφωνικό ειρμό (που δεν ήταν στο παραδοσιακό ρεπερτόριο των πατριαρχικών) "Εν τη βροντώση" (που τον πάει νότα-νότα σχεδόν) και με τον ίδιο τρόπο λέει και τους υπόλοιπους. (που ψάχνεις να βρεις ένα σημείο στο κείμενο μπας και καταφέρεις να τον παρακολουθήσεις)

Λες και υπάρχει μόνο ο τρόπος εκτέλεσης της Κων/πολεως και το Άγ.Όρος δεν έχει διαφορετική εκτέλεση των καλοφωνικών ειρμών. Τον Φιρφιρή τον άκουσε κανείς να λέει καλοφωνικό; Αλλά αυτός είναι Αγγελοπουλικός είπαμε αφού τον ηχογράφησε ο Αγγελόπουλος.

Αλλά εμείς τα γνωρίζουμε όλα! (και με σφαίρες)

Κι ενώ εδώ κανείς δεν βγήκε να φωνάξει τι ρεζιλίκια είναι αυτά, αλλά έβαλαν και thanks από κάτω (άκουσε άραγε κανείς τι ευχαρίστησε;), στον άλλο την πέσαμε γιατί είναι καραϊκός! Άκουσε κανείς εκείνο το έρμο το «Αντανελείς», να ξεχάσει κι ότι ξέρει; Αλλά εκεί δεν μιλάει κανείς, σουτ και σώπενε είναι δικό μας το παιδί. Και οφικίαλος.

Αλλά επειδή δήθεν έχουμε ελευθερία του λόγου, εδώ επιλέγεις να σχολιάσεις αρνητικά ενώ από εκεί thanks.

Ελευθερία του λόγου...

Ναι έχουμε ελευθερία του λόγου, για να λέμε ότι θέλουμε-ώρα καλή. Τέτοια ελευθερία έχουμε. Και δεν μας αξίζει καμία καλύτερη.

παρα-Domesticus
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
[Σημείωμα συντονιστή] Σέβομαι το δικαίωμα του καθενός μας να λέει την άποψή του. Δεν συμφωνώ με την εστίαση σε επουσιώδη πράγματα όπως οι συσπάσεις του προσώπου ή το βλέμμα συγκεκριμένου ψάλτη ή το πώς κουνάει τα χέρια του (όπως έγινε σε άλλο θέμα για άλλον ψάλτη). Παρακαλώ όλους να σταματήσει εδώ η αντιπαράθεση. Όποιος νομίζει οτι το συγκεκριμένο μέλος αποδίδεται λανθασμένα από τον κ. Γεωργίου ας ανεβάσει σωστή απόδοση του ίδιου μέλους (από τον ίδιο ή οποιοδήποτε ιεροψάλτη) σε ξεχωριστό θέμα (με σύνδεσμο προς αυτό το θέμα εάν χρειάζεται) απαριθμώντας και αναλύοντας τις μουσικές διαφορές ώστε να ωφελήσει με ουσία και όχι αρπαζόμενοι από οτιδήποτε. Η ανάλυση του τρόπου εκτέλεσης καλοφωνικών ειρμών από το Στανίτσα και άλλους παλαιούς ιεροψάλτες θα είχε ενδιαφέρον σε ειδικό θέμα και ήδη έχουν ακουστεί κάποια πράγματα στο παρελθόν. Ευχαριστώ.

Βλ. και σχετικό θέμα Η παράδοση των καλοφωνικών ειρμών.

Το θέμα το άλλαξες τώρα Δημήτρη οπότε κ δηλώνω τη διαφωνία μου. Ανέβηκε ένα video κ νομίζω πως όταν έχουμε μια παρέα όπως το ιστολόγιο μπορούμε με ωραίο τρόπο να αναφέρουμε τα σχόλιά μας. Αν παραφέρθηκα τότε δέχομαι την επίπληξη αλλά να μου στείλεις προσωπικό μνμ κ να μου αναφέρεις το λάθος μου:D. Πιστεύω στην δημοκρατία χωρίς την επιβολή της άποψής μου στους υπολοίπους.Διαφωνώ με την παρέμβασή σου σαν συντονιστή, αν έγραφες το μνμ σαν Δημήτρης θα το δεχόμουν. Άλλωστε οι αντιπαραθέσεις είναι πολλές φορές γόνιμες κ γεννούν ιδέες,προτάσεις κ φιλίες!

Με αγάπη ο φίλος σου
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Μήπως θά μποροῦσες ἀγαπητέ Δημήτριε νά τροποποιήσεις λίγο τό μήνυμά σου ἔτσι ὥστε νά ἀποφεύγεται ὁ ἄμεσος χαρακτηρισμός προσώπων; διότι ἕνα παιδί νέο ὅταν ψάλλει μέ τέτοια στιλπνότητα, τρόπος τοῦ λέγειν, γιά σένα καί γιά μερικούς ἀκόμα ἐδῶ, μπορεῖ νά μήν εἶναι ἄκουσμα σύνηθες, δέ συμβαίνει ὅμως τό ἴδιο καί μέ τούς ὑπόλοιπους. Σεβαστή ἡ γνώμη σου, σεβαστός καί ἀγαστός ὁ ὑπέρογκος βαθμός τῶν ψαλτικῶν καί ὄχι μόνο γνώσεών σου, ἀλλά ἐπίτρεψέ μου νά διαφωνῶ μαζί σου.


Τά πράγματα εἶναι ἁπλά κ Θεόδωρε. Σέ αὐτή τήν κοινότητα καλῶς ἤ κακῶς ἔχουν ὑπερισχύσει οἱ ἐνάντιοί της σχολῆς τοῦ Καρᾶ. Σύμφωνα μέ μένα αὐτό ἔχει γίνει ἐξαιτίας τῆς συμπεριφορᾶς τους. Ὅταν μιλᾶνε μέ τόν τρόπο ποῦ μιλᾶνε τί νά κάνει ὁ ἄλλος; Ἤ δέ μιλᾶ ἤ φεύγει καί λέει ὁ Θεός νά τούς φωτίσει.
Φανταστεῖτε ἐάν τό μήνυμα τοῦ Δημήτρη πού πῆρε καί ἀρκετά Thanks! καί ποῦ τόν παρακάλεσα νά τό διορθώσει καί ποῦ εἶναι πέρα ὡς πέρα ἀπαράδεκτο (τουλάχιστον), νά τό ἔγραφε κάποιο μέλος γιά κάποιο ἀπό τά "παιδιά" ἤ "ἐγγόνια" τοῦ Στανίτσα. Θά εἶχε γίνει σάλος θά εἶχε ἤδη διορθωθεῖ, θά εἶχε προφανῶς πάρει καί ποινή ἀπό τόν διαχειριστή καί θά εἶχε βρεῖ ἤδη τό μπελά τοῦ ὅποιος τό ἔγραφε. Τώρα ἐδῶ δέ μιλᾶ κανείς ἐκτός ἀπό ἕνα δύο μέλη. Ἀλλά καί αὐτά τά μέλη ποῦ μίλησαν δέχονται ἐπίθεση!
Νά' στέ καλά ὅλοι τό λέω ἀπό τήν καρδιά μου καί ὄχι εἰρωνικά.

Για λόγους πέραν της θελήσεώς μου, απαντώ αυτή τη στιγμή. Έχουν γραφεί αρκετά (σχετικά κ άσχετα) προς το θέμα που με αφορμή αυτή τη δημοσίευση πρωτοσχολίασα σε γλώσσα έντονη, αλλ' αληθή. Φοβούμαι ότι έχω το άχαρο δικαίωμα να θεωρώ την κατ΄αρχήν παράκληση να τροποποιήσω λίγο το μήνυμά μου, που εν τέλει κλιμακώθηκε σε αφορισμό συλλήβδην χαρακτηρίζοντας το μήνυμά μου '' πέρα ως πέρα απαράδεκτο (τουλάχιστον)'' (sic), μάλλον παραπλανητική, ιδίως δε άστοχη. Δε θα αναλύσω τί έγραψα. Καταλαβαίνει ο καθένας, και με ελάχιστες γνώσεις ακόμα, ποιό είναι το πνεύμα του κειμένου μου. Κ ασφαλώς κανείς δεν υποχρεώνεται σε συμμόρφωση προς αυτό. Επί της (περαιτέρω) ουσίας: έχουμε μια δημόσια εκτέλεση καλοφωνικού ειρμού που συνοδεύεται από συνολική διαφήμιση με διθυραμβικούς τόνους για αυτόν που ψάλλει. Στον αντίποδά της στέκει η κρίση του γράφοντος που εμφανίζεται δημόσια. Δυστυχώς για τα καίρια σημεία της, σχεδόν τίποτε δεν ελέχθη. Ενώ απέφυγα να μιλήσω για το όποιο φωνητικό τάλαντο, η επίκρισή μου στη χρήση του, με έμφαση στα σημεία αυταπόδεικτης παθογένειάς του ( μυκηθμός, έρρινη σκευή) αγνοήθηκαν (ίνα μη τι χείρον είπω...) -με ευάριθμες εξαιρέσεις. Επιπλέον, η μόνη ουσιαστική τάση που εγώ διέγραψα πέρα από τις γενικές ευχολογικές διατυπώσεις περί ισχυρού φωνητικού ταλάντου ήταν η αποδοχή αυτού που κάθε εχέφρονα θα διέγειρε: ότι η αναγκαία και πολύτροπη εξέλιξη στην απόδοση καλοφωνικών ειρμών εδράζεται σε μια αλλότρια συγκρητιστική προσέγγιση που προτιμά να αναμειγνύει παρά να αναδεικνύει υφολογικές αφετηρίες και ιδιώματα- υπό την έπαρση του καινού παρά το ότι φέρει αφ' εαυτής χαρακτήρα κενού. Δυστυχώς η διαπίστωσή μου επιβεβαιώνεται από τη συζήτηση που προηγήθηκε.

Δ.
 
Last edited:

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος

ΥΓ. πρὸς κ. DiamantopoylosT. Προτοῦ ἐκφέρετε κατα-κρίσεις, διαβάστε περισσότερο τὸ forum καὶ σὲ βάθος, στὴν ἀρχή του καὶ γιὰ μεγάλο διάστημα μετὰ καὶ ἐλᾶτε νὰ μοῦ πεῖτε περὶ διακρίσεων καὶ ἄλλων δαιμονίων. Νὰ δεῖτε τότε ὑποτιμητικὴ συμπεριφορά πρὸς τὰ "παιδιά" ἤ "ἐγγόνια" τοῦ Στανίτσα, ἀλλὰ καὶ τοὺς προγόνους του, ἀπὸ τὴν Σχολὴ ποὺ ἐκπροσωπεῖτε καὶ ἀριθμεῖ λίγα μόνο χρόνια κι αὐτὰ ἀποξένωσης ἀπὸ τὴν μακραίωνη παράδοση τῆς ψαλτικῆς μας.
Το σχόλιο για την υποτιμητική συμπεριφορά της σχολής Καρά προς "παιδιά" ἤ "ἐγγόνια" τοῦ Στανίτσα είναι εύστοχο. Και όχι μόνο προς παιδιά και εγγόνια: μην κοιτάτε σήμερα, παλαιότερα να ρωτάγατε κάποιον από ΕΛΒΥΧ κλπ. θα σας έλεγε ότι ο Στανίτσας και ο Πρίγγος "δεν ακούγονται" και τέτοια... (τα' χουμε ακούσει αυτά ουκ ολίγες φορές...) Παρόλ' αυτά θεωρώ ότι η κατάσταση έχει βελτιωθεί κάπως σήμερα και δεν είναι καλό να αναμοχλεύουμε πάθη του παρελθόντος, γιατί αυτό δεν οδηγεί πουθενά. Γιατί, από την άλλη, θα μπορούσε κανείς να συλλέξει άπειρα μαργαριτάρια από θεωρητικά "αποφθέγματα" κάποιων "πατριαρχικών" (όχι ότι οι καραϊκοί πάνε πίσω βέβαια, αλλά τουλάχιστον κάποιοι απ' αυτούς μελετάνε, απλώς επιμένουν στη διαιώνιση των λαθών του "παππού" Καρά, προφανώς λόγω της παιδείας που έχουν λάβει από τους δασκάλους τους...)

Κι ας μην κολλήσουμε στον αγαπητό Τάκη Διαμαντόπουλο την ταμπέλα της εκπροσώπησης της καραϊκής σχολής, μια και έχουμε και κοινό δάσκαλο, το σεβαστό Διονύσιο Ηλιόπουλο. Ο Τάκης είναι ένα παιδί που ψάχνει την αλήθεια και προσπαθεί να είναι αντικειμενικός. Ε, όταν ακούσει αρκετά, νομίζω θα καταλάβει τη διαφορά μεταξύ του παραδοσιακού και του καραϊκού ύφους, ας μην είμαστε τόσο αυστηροί μαζί του. Συνέχισε Τάκη, μην πτοείσαι, απλώς μερικοί προσπαθούμε να σε "ευθυγραμμίζουμε" σε κάποια πράγματα, ούτε ο Σκρέκας ούτε ο domesticus δεν έχουν κακή πρόθεση, είναι αμφότεροι πολύ εντάξει, στο εγγυώμαι εγώ. Απλώς αγωνιούν όταν βλέπουν να εκφράζεται η παράδοσή μας (εν προκειμένω των καλοφωνικών ειρμών) με τέτοιο νεωτερίζοντα τρόπο, που, όποιος τουλάχιστον έχει αυθεντικά ακούσματα, απλώς προσπερνάει αδιάφορα αυτές τις νεώτερες και μη στηριζόμενες πουθενά εκδοχές.

Α, όσο γι' αυτό:
Ἀκόμη, κανεὶς δὲν εἶναι ὑποχρεωμένος νὰ ἠχογραφήσει τὸν ἐαυτό του καὶ νὰ ἀνεβάσει στὸ forum, πρὸς τέρψιν τῶν ὑπολοίπων. Ὅποιος ἔχει κότσια τὸ κάνει καὶ ἀντιμετωπίζει ὅ,τι προκύψει ὅποιος δὲν ἔχει δὲν τὸ κάνει. Ἐγὼ ἀνήκω στοὺς δεύτερους , ἐ καί; Ξέρω ποῦ φθάνει τό πάπλωμά μου, σὲ ἀντίθεση μὲ πολλοὺς ἄλλους καὶ μάλιστα ἀμούστακους ἐδῶ μέσα καὶ ἔξω.
...απλώς ΕΓΡΑΨΕ!!! Μιλάμε ότι φτασμένοι ψάλτες, που είναι και μέλη του φόρουμ, δεν έχουν αναρτήσει καμία ηχογράφηση, ενώ προβάλλονται άλλοι πολύ υποδεέστεροι και μάλιστα σε πολύ πιο απαιτητικά μέλη...
Το δε επιχείρημα της "πρώτης εκτέλεσης", μοιάζει τουλάχιστον φαιδρό: αφενός είναι γνωστή η τακτική των καραϊκών μονωδών και χορωδών να επιλέγουν μέλη "από το πουθενά", ώστε να μην υπάρχει σύγκριση με κάτι προηγούμενο (ποιος τολμά να αναρτήσει π.χ. το "Εν τη βροντώσει καμίνω", μετά από τη μυθική εκτέλεση του Στανίτσα, αν τουλάχιστον δεν το έχει φάει με το κουτάλι το κομμάτι και δεν παρουσιάσει κάτι αξιοπρεπές;;), αφετέρου, με το ύφος αυτό, ό,τι και να ψαλεί μακριά από την ψαλτική παράδοση θα είναι.
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Καλημέρα σε όλους.
Έχω τη τιμή να είναι δάσκαλός μου ο Λυκούργος Αγγελόπουλος αυτό το γνωρίζετε κ όχι μόνο δεν ντρέπομαι αλλά νιώθω ξεχωριστή περηφάνια(όπως άλλωστε ο καθένας για το δάσκαλό του). Μου έκανε τη τιμή (γιατί ξέχωρα το τι πιστεύει ο καθένας μας είναι σοβαρός μελετητής της Βυζαντινής Μουσικής) κάνοντάς με να απορώ (είμαι μέτριος τι να κάνουμε) τι τον οδήγησε όταν με άκουσε να με αναλάβει ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ κ αφιλοκερδώς. Ας είναι καλά.
Τώρα στο θέμα που έθεσε ο κ Θεοτοκάτος: ΟΥΔΕΠΟΤΕ άκουσα το κ.Αγγελόπουλο να πει άσχημη κουβέντα για Στανίτσα κ Πρίγγο, αντιθέτως τους σέβεται απεριόριστα. Η επιλογή των μελών στην ΕΛ.ΒΥ.Χ. γίνεται με γνώμωνα τη μελέτη της παλαιοβυζαντινής σημειογραφίας, τους πρόσφατα ανακαλυφθέντες η όχι κώδικες κ φυσικά της πρωτοτυπίας. Φανταστείτε όλοι οι μελωδοί να είχαν το ίδιο ρεπερτόριο από τους ίδιους συνθέτες, θα ήταν λιγάκι κουραστικό. Εδώ γνωρίζουμε κανούργιες φωνές κ έχουμε βαρεθεί το Δοξαστικό "Των Αγίων Πατέρων". Ούτε θυμάμαι απο πόσους το έχουμε ακούσει.
Συμφωνώ μαζί σου για τα περί ηχογραφήσεων αλλά διαφωνώ με το διαχωρισμό που επιχειρείς ή αποδέχεσαι "καραϊκοί" κ οι "άλλοι". Νομίζω ότι έχεις σίγουρα συμψάλλει με άγνωστο κ όταν μετά την ακολουθία σου είπε ότι έχει τέτοιες επιρροές δεν το κατάλαβες καν.Τουλάχιστον αυτό μου συμβαίνει συχνά κ με μαθητές άλλων δασκάλων.
Ευχαριστώ
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
Παρακαλώ η στείρα αυτή αντιπαράθεση να σταματήσει εδώ.
Σε όσους συνεχίσουν θα κάνω ιδιαίτερα μαθήματα ωδειακού ύφους. :rolleyes:
Στο 3ο σημείωμα το θέμα κλειδώνει.
Ευχαριστώ.
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Τελευταία κινούμαστε στα όρια της Λογοκρισίας κ.Συντονιστά. Απόψεις διατυπώνουμε χωρίς διάθεση αντιπαράθεσης άλλωστε όπως είδατε συμφωνώ με τον προλαλήσαντα σε κάποια σημεία κ διαφωνώ σε άλλα. Να μην μιλάμε καθόλου;
Το στείρα αντιπαράθεση δεν το δέχομαι γιατί τυγχάνει κάποιοι άνθρωποι να ενημερωνόμαστε από αυτό το ιστοχώρο γιατί δεν υπάρχει πάντα κ η δυνατότητα να βγούμε έξω. Οσφραινόμαστε κ το ιεορψαλτικό κλίμα έστω κ έτσι. Τώρα αν διαβλέπετε κάτι το άσχημο,το μεμπτό κ το υβριστικό σας προτείνω με προσωπικό μνμ να μας το υποδείξετε.
Χαίρετε
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Να μην μιλάμε καθόλου;

Υπάρχουν τόσα ωραία θέματα να μιλήσει κανείς εδώ μέσα... Τυπικό, ποιο θεοτοκίο δεν είπαμε ενώ έπρεπε να πούμε, ταξίδια και εκδρομές, συνταγές της Βέφας Αλεξιάδου και άλλα... Τι τις θες τις υφολογικές ανησυχίες βρε παιδί μου; Βγάλε τα ποιοτικά σημεία, βρες κανένα βιβλίο με ψαλτικά τραγουδάκια που ευφραίνουν την διάνοια των πιστών, τραγούδησέ τα με απαράμιλλο ωδειακό ύφος (για το οποίο παρέχονται και δωρεάν μαθήματα) και στάσου περιφρονητικά (πλην ταπεινά και με ευσέβεια) απέναντι στις μουσικολογικές ή άλλες ανησυχίες των συναδέλφων σου, τις οποίες κάλλιστα κατά καιρούς μπορείς να τις χαρακτηρίζεις όπως "γουστάρεις" χωρίς να σου καίγεται καρφί...

Και η ζωή συνεχίζεται...
:D:p
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Το σχόλιο για την υποτιμητική συμπεριφορά της σχολής Καρά προς "παιδιά" ἤ "ἐγγόνια" τοῦ Στανίτσα είναι εύστοχο. Και όχι μόνο προς παιδιά και εγγόνια: μην κοιτάτε σήμερα, παλαιότερα να ρωτάγατε κάποιον από ΕΛΒΥΧ κλπ. θα σας έλεγε ότι ο Στανίτσας και ο Πρίγγος "δεν ακούγονται" και τέτοια... (τα' χουμε ακούσει αυτά ουκ ολίγες φορές...) Παρόλ' αυτά θεωρώ ότι η κατάσταση έχει βελτιωθεί κάπως σήμερα και δεν είναι καλό να αναμοχλεύουμε πάθη του παρελθόντος, γιατί αυτό δεν οδηγεί πουθενά. Γιατί, από την άλλη, θα μπορούσε κανείς να συλλέξει άπειρα μαργαριτάρια από θεωρητικά "αποφθέγματα" κάποιων "πατριαρχικών" (όχι ότι οι καραϊκοί πάνε πίσω βέβαια, αλλά τουλάχιστον κάποιοι απ' αυτούς μελετάνε, απλώς επιμένουν στη διαιώνιση των λαθών του "παππού" Καρά, προφανώς λόγω της παιδείας που έχουν λάβει από τους δασκάλους τους...)

Κι ας μην κολλήσουμε στον αγαπητό Τάκη Διαμαντόπουλο την ταμπέλα της εκπροσώπησης της καραϊκής σχολής, μια και έχουμε και κοινό δάσκαλο, το σεβαστό Διονύσιο Ηλιόπουλο. Ο Τάκης είναι ένα παιδί που ψάχνει την αλήθεια και προσπαθεί να είναι αντικειμενικός. Ε, όταν ακούσει αρκετά, νομίζω θα καταλάβει τη διαφορά μεταξύ του παραδοσιακού και του καραϊκού ύφους, ας μην είμαστε τόσο αυστηροί μαζί του. Συνέχισε Τάκη, μην πτοείσαι, απλώς μερικοί προσπαθούμε να σε "ευθυγραμμίζουμε" σε κάποια πράγματα, ούτε ο Σκρέκας ούτε ο domesticus δεν έχουν κακή πρόθεση, είναι αμφότεροι πολύ εντάξει, στο εγγυώμαι εγώ. Απλώς αγωνιούν όταν βλέπουν να εκφράζεται η παράδοσή μας (εν προκειμένω των καλοφωνικών ειρμών) με τέτοιο νεωτερίζοντα τρόπο, που, όποιος τουλάχιστον έχει αυθεντικά ακούσματα, απλώς προσπερνάει αδιάφορα αυτές τις νεώτερες και μη στηριζόμενες πουθενά εκδοχές.

Α, όσο γι' αυτό:
...απλώς ΕΓΡΑΨΕ!!! Μιλάμε ότι φτασμένοι ψάλτες, που είναι και μέλη του φόρουμ, δεν έχουν αναρτήσει καμία ηχογράφηση, ενώ προβάλλονται άλλοι πολύ υποδεέστεροι και μάλιστα σε πολύ πιο απαιτητικά μέλη...
Το δε επιχείρημα της "πρώτης εκτέλεσης", μοιάζει τουλάχιστον φαιδρό: αφενός είναι γνωστή η τακτική των καραϊκών μονωδών και χορωδών να επιλέγουν μέλη "από το πουθενά", ώστε να μην υπάρχει σύγκριση με κάτι προηγούμενο (ποιος τολμά να αναρτήσει π.χ. το "Εν τη βροντώσει καμίνω", μετά από τη μυθική εκτέλεση του Στανίτσα, αν τουλάχιστον δεν το έχει φάει με το κουτάλι το κομμάτι και δεν παρουσιάσει κάτι αξιοπρεπές;;), αφετέρου, με το ύφος αυτό, ό,τι και να ψαλεί μακριά από την ψαλτική παράδοση θα είναι.

Τολμησα και αναρτησα τον καλοφωνικο ειρμο ''Εν τη βροντωση καμινω'' σε ανυποπτο χρονο και πολυ πριν ξεκινησει το θεμα. Αναμφισβητητα η εκτελεση του Στανιτσα ειναι μυθικη και θα μεινει στο διηνεκες!!! Δεν το εκανα ομως για να παρω ευσημα και να βαυκαλιζομαι επαναπαυομενος στις δαφνες μου!!! δεχτηκα με χαρα και με αγαπη ποικιλλη κριτικη! Φροντιζω να αξιοποιω ολες τις γνωμες για να βελτιωνομαι οσο ο κυριος μου το επιτρεπει! Και το εξ ισου σημαντικο ειναι οτι τον ειρμο τον διδαχτηκα απο τον σεβαστο μου δασκαλο οχι παπαγαλια! Φευ!!! Αλλα με πολυ μεγαλο ''Στρωσιμο'' και επιμονη !!! Αυτα.
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Να σημειώσουμε ότι όσοι έχουμε ψάλλει καλοφωνικό ειρμό (κ σε συνδυασμό με κράτημα που υπάρχει στο 2ο μέρος της έκδοσης Κουλτούρα) καταλαβαίνουμε τη δυσκολία των μελών αυτών. Η ευκαιρία δεν δίνεται πολλές φορές κ το λάθος είναι αναπόφευκτο κ δεν διορθώνεται εκείνη τη στιγμή. Η ηχογράφηση είναι κάτι το διαφορετικό. Πραγματοποιείται σε πλήρως ελεγχόμενες συνθήκες με πολλές βοήθειες από την τεχνολογία (εξαιρούνται τα ζωντανά ντοκουμέντα). Ακόμα κ η ύπαρξη ισοκράτη είναι προνόμιο για κάποιους που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα αγοράς του ή ακόμα χειρότερα ψέλνουν μόνοι χωρίς βοήθειες κ με θορύβους εκνευριστικούς πολλές φορές. Στη διανομή του αντιδώρου,δυστυχώς, ελάχιστοι προσέχουν τα ψαλλόμενα άσε δε στις πανηγύρεις που πάλι γίνεται οχλαγωγία. Συμπέρασμα, σε πραγματικό λειτουργικό χρόνο δύσκολα θα ψαλλεί καλοφωνικός κ πολύ πιο δύσκολα θα ακούσει κάποιος πιστός.


^^Επισυνάπτω την άποψη του κ Καρανου
Θα κάνω μερικές τελείως επιγραμματικές παρατηρήσεις σε κάποια από τα ερωτήματα που έθεσε ο Δημήτρης, γιατί, αν πάρω φόρα, επιλείψει με διηγούμενον ο χρόνος.

--- οι καλοφωνικοί ειρμοί είναι εκκλησιαστικά ή εξω-εκκλησιαστικά μέλη;

Εκκλησιαστικά μέλη (καθότι δεν εκφεύγουν του βασικού κανόνος της μελοποιίας της Ψαλτικής Τέχνης, που είναι η συναρμογή αρμοδίων θέσεων), αλλά εξωλειτουργικά.

--- επιτρέπεται ο αυτοσχεδιασμός στους καλοφωνικούς ειρμούς και αν ναί μέχρι σε ποιό βαθμό;

Όχι, είναι επώνυμες συνθέσεις που απαρτίζονται από κλασικές (καλλωπισμένες) ειρμολογικές θέσεις. Δεν είναι αυτοσχεδιαστικά άσματα, άρα δεν κάνουμε του κεφαλιού μας. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν μπορούμε να εκφραζόμαστε κάπως πιο ελεύθερα στην απόδοση των θέσεων με τους λαρυγγισμούς που υπαγορεύει η παράδοση, βραδεία χρονική αγωγή κτλ.

--- ποιός ο σκοπός των καλοφωνικών ειρμών, η μουσική τέρψη των ακροατών ή (και) άλλα;

Σε τελική ανάλυση ναι, εφόσον δεν προορίζονται για χρήση στη λατρεία. Η χειρόγραφη παράδοση αναφέρει τις εξής χρήσεις: "εις αντίδωρον", "εις τράπεζαν", "εις ευωχίαν", "εις εορτάς επισήμους" κ.τ.ό.

--- πώς (πρέπει να) διδάσκονται οι καλοφωνικοί ειρμοί;

Πολύ μεγάλο και δύσκολο θέμα. Εγώ θα επισημάνω μόνο την ανάγκη της διδασκαλίας των θέσεων (δομικών στοιχείων του μέλους) αντί του πλέον συνήθους "συλλαβίσματος". Πρέπει δηλαδή να μαθαίνουμε να αποδίδουμε ολόκληρα μελικά μορφώματα-περιόδους και όχι φθόγγο φθόγγο. Κι αυτό ισχύει και για τα άλλα είδη μελοποιίας. Η δυσκολία στην εκμάθηση των θέσεων (εφόσον είναι παρασεσημασμένες με πληθώρα σημαδίων) και η συνακόλουθη αδυναμία γρήγορης αναγνώρισης και από στήθους (και άρα άνετης) εκτέλεσής τους ήταν ο βασικός λόγος των αντιρρήσεων ενάντια στην καθιέρωση της Νέας Μεθόδου.

--- Ποιά η σχέση καλοφωνικών ειρμών και εξωτερικού μέλους (επί οθωμανικής εποχής);

Υπάρχουν μεν εξωτερικές επιδράσεις (ενίοτε ισχυρότερες) (π.χ. συχνότερη εναλλαγή γενών, κάποια παλιλλογικά σχήματα που θυμίζουν σκοπούς της οργανικής μουσικής, μεγάλη φωνητική έκταση κ.ά.), αλλά ο βασικός μελικός κορμός των καλοφωνικών ειρμών είναι οι καθιερωμένες, καίτοι επιτηδευμένες, ειρμολογικές θέσεις. Μεγαλύτερη είναι η επίδραση της εξωτερικής μουσικής στο επισυναπτόμενο κράτημα.

--- Υπάρχει διαφορά στην εκτέλεση καλοφωνικών ειρμών μεταξύ κοσμικών και μοναχών ψαλτών;

Νομίζω ότι μία σύγκριση των εκτελέσεων από Στανίτσα και Φιρφιρή στη σειρά Μνημεία καταδεικνύει ότι όντως υπάρχει διαφορά. Δεν μπαίνω σε λεπτομέρειες.

--- Η παρασήμανση των καλοφωνικών ειρμών με συνοπτική (τριών δασκάλων) ή αναλυτική (δίγοργα/τρίγοργα) σημειογραφία έχει σημασία για την εκτέλεση των ειρμών;

Έχει, γιατί η αναλυτική σημειογραφία των νεώτερων δασκάλων επιβάλλει μία μόνο ερμηνευτική εκδοχή και μάλιστα αναγκάζει τον ψάλλοντα να προσπαθεί να μιμηθεί τις φωνητικές ιδιαιτερότητες αυτού που κατέγραψε αναλυτικά το μέλος. Ιδίως σε ένα είδος που πρέπει να αφήνει κάποια περιθώρια ελεύθερης απόδοσης η προσήλωση στην κλασική γραφή είναι, κατά τη γνώμη μου, επιβεβλημένη.

--- Έχει χαθεί οριστικά η τέχνη των καλοφωνικών ειρμών στην εποχή μας και αν ναί, γιατί χάθηκε;

Δεν το πιστεύω. Απεναντίας, το ενδιαφέρον για το είδος αυτό τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί πολύ. Και μάλιστα ασχολούνται μ' αυτό και νέοι μελοποιοί. Δε βλέπω τον λόγο να χαθεί η τέχνη της προφορικής εκτέλεσής τους.

--- Σχετική βιβλιογραφία περί καλοφωνικών ειρμών.

Πενιχρή.^^


Μπορεί να προτείνει κάποιος πως θα μπορούσαμε να "περάσουμε" κάποιο τέτοιο μάθημα σε κάποια ακολουθία χωρίς να αλλοιώσουμε τη Τυπική Διάταξη;
Σκέφθηκα όταν υπάρχει πολύς κόσμος για τη Θεία Κοινωνία χύμα "του Δείπνου σου" κ μέχρι να ολοκληρώσουν οι ιερείς "κεντάμε" ...
 
Last edited:

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Τολμησα και αναρτησα τον καλοφωνικο ειρμο ''Εν τη βροντωση καμινω'' σε ανυποπτο χρονο και πολυ πριν ξεκινησει το θεμα. Αναμφισβητητα η εκτελεση του Στανιτσα ειναι μυθικη και θα μεινει στο διηνεκες!!! Δεν το εκανα ομως για να παρω ευσημα και να βαυκαλιζομαι επαναπαυομενος στις δαφνες μου!!! δεχτηκα με χαρα και με αγαπη ποικιλλη κριτικη! Φροντιζω να αξιοποιω ολες τις γνωμες για να βελτιωνομαι οσο ο κυριος μου το επιτρεπει! Και το εξ ισου σημαντικο ειναι οτι τον ειρμο τον διδαχτηκα απο τον σεβαστο μου δασκαλο οχι παπαγαλια! Φευ!!! Αλλα με πολυ μεγαλο ''Στρωσιμο'' και επιμονη !!! Αυτα.
κ. Καρασταμάτη, όταν έγραψα "ποιος να τολμήσει να αναρτήσει" το μέλος αυτό, ήταν σαφές τι εννοούσα, επειδή το έγραψα επακριβώς: ούτε δικανικό λόγο χρησιμοποίησα, όπως άστοχα λέχθηκε από αυτόκλητο υπερασπιστή σας (υπαινιγμούς από συγκεκριμένα μέλη έχουμε δεχθεί και στο παρελθόν, πλέον δεν μας κάνουν εντύπωση), ούτε φυσικά είπα ότι απαγορεύεται στο εξής η ανάρτηση του καλοφωνικού αυτού ειρμού, λόγω της μυθικής εκτέλεσης του Στανίτσα. Σημείωσα επί λέξει την εύλογη προϋπόθεση του τολμήματος:
...αν τουλάχιστον δεν το έχει φάει με το κουτάλι το κομμάτι και δεν παρουσιάσει κάτι αξιοπρεπές...
Το δικό σας βεληνεκές, το παρελθόν σας, οι εκτελέσεις σας στην Ύδρα είναι όλα γνωστά. Τηρείτε λοιπόν τις προϋποθέσεις αυτές και με το παραπάνω. Αν εσείς δεν τολμήσετε να αναρτήσετε τον καλοφωνικό αυτό ειρμό, ποιος θα τολμήσει;; Ο οποιοσδήποτε χορωδός του "Τρόπου" και του κάθε Τρόπου;; Εσείς φυσικά είμαι σίγουρος ότι καταλάβατε τι θέλω να πω και δεν νομίζω ότι έχετε ανάγκη από καμία υπεράσπιση του ταλέντου και της παράδοσης που μεταφέρετε. Ίσα ίσα που η στάση σας και η σεμνότητά σας είναι παράδειγμα προς μίμηση. Έχετε και θα έχετε πάντα την απεριόριστη εκτίμηση μας.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Κι ας μην κολλήσουμε στον αγαπητό Τάκη Διαμαντόπουλο την ταμπέλα της εκπροσώπησης της καραϊκής σχολής...
Χμμ... Μόλις είδα αυτό και μου φαίνεται ότι θα πρέπει να το ξανασκεφτώ αυτό που έγραψα... Τάκη, έχεις δείξει τα πράγματα αυτά στο δάσκαλο Διονύση και τα έχει εγκρίνει;; Διαμαρτύρεσαι μάλιστα, όπως βλέπω εδώ, για την καταγραφή γνωστών και παραδοσιακών θέσεων στο Δύναμις του Κρητός από τον Παϊκόπουλο (δεν είναι φυσικά δικές του οι θέσεις) και τα λανθασμένα ΓΑ δίεση στο κείμενο που γράφεις, που σ' αυτές τις θέσεις δεν εκτελούνται επ' ουδενί και αλλοιώνουν τη φύση του β' ήχου, δεν σε πειράζουν;;;
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
κ. Καρασταμάτη, όταν έγραψα "ποιος να τολμήσει να αναρτήσει" το μέλος αυτό, ήταν σαφές τι εννοούσα, επειδή το έγραψα επακριβώς: ούτε δικανικό λόγο χρησιμοποίησα, όπως άστοχα λέχθηκε από αυτόκλητο υπερασπιστή σας (υπαινιγμούς από συγκεκριμένα μέλη έχουμε δεχθεί και στο παρελθόν, πλέον δεν μας κάνουν εντύπωση), ούτε φυσικά είπα ότι απαγορεύεται στο εξής η ανάρτηση του καλοφωνικού αυτού ειρμού, λόγω της μυθικής εκτέλεσης του Στανίτσα. Σημείωσα επί λέξει την εύλογη προϋπόθεση του τολμήματος:

Το δικό σας βεληνεκές, το παρελθόν σας, οι εκτελέσεις σας στην Ύδρα είναι όλα γνωστά. Τηρείτε λοιπόν τις προϋποθέσεις αυτές και με το παραπάνω. Αν εσείς δεν τολμήσετε να αναρτήσετε τον καλοφωνικό αυτό ειρμό, ποιος θα τολμήσει;; Ο οποιοσδήποτε χορωδός του "Τρόπου" και του κάθε Τρόπου;; Εσείς φυσικά είμαι σίγουρος ότι καταλάβατε τι θέλω να πω και δεν νομίζω ότι έχετε ανάγκη από καμία υπεράσπιση του ταλέντου και της παράδοσης που μεταφέρετε. Ίσα ίσα που η στάση σας και η σεμνότητά σας είναι παράδειγμα προς μίμηση. Έχετε και θα έχετε πάντα την απεριόριστη εκτίμηση μας.

Σας ευχαριστω κ.Θεοτοκατε! Και η δικη μου εκτιμηση ειναι δεδομενη και αυξανομενη!
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Γιατί, από την άλλη, θα μπορούσε κανείς να συλλέξει άπειρα μαργαριτάρια από θεωρητικά "αποφθέγματα" κάποιων "πατριαρχικών" (όχι ότι οι καραϊκοί πάνε πίσω βέβαια, αλλά τουλάχιστον κάποιοι απ' αυτούς μελετάνε, απλώς επιμένουν στη διαιώνιση των λαθών του "παππού" Καρά, προφανώς λόγω της παιδείας που έχουν λάβει από τους δασκάλους τους...)


Κι ας μην κολλήσουμε στον αγαπητό Τάκη Διαμαντόπουλο την ταμπέλα της εκπροσώπησης της καραϊκής σχολής, μια και έχουμε και κοινό δάσκαλο, το σεβαστό Διονύσιο Ηλιόπουλο. Ο Τάκης είναι ένα παιδί που ψάχνει την αλήθεια και προσπαθεί να είναι αντικειμενικός. Ε, όταν ακούσει αρκετά, νομίζω θα καταλάβει τη διαφορά μεταξύ του παραδοσιακού και του καραϊκού ύφους, ας μην είμαστε τόσο αυστηροί μαζί του. Συνέχισε Τάκη, μην πτοείσαι, απλώς μερικοί προσπαθούμε να σε "ευθυγραμμίζουμε" σε κάποια πράγματα, ούτε ο Σκρέκας ούτε ο domesticus δεν έχουν κακή πρόθεση, είναι αμφότεροι πολύ εντάξει, στο εγγυώμαι εγώ. Απλώς αγωνιούν όταν βλέπουν να εκφράζεται η παράδοσή μας (εν προκειμένω των καλοφωνικών ειρμών) με τέτοιο νεωτερίζοντα τρόπο, που, όποιος τουλάχιστον έχει αυθεντικά ακούσματα, απλώς προσπερνάει αδιάφορα αυτές τις νεώτερες και μη στηριζόμενες πουθενά εκδοχές.
Ἀγαπητὲ Νικόλα,
Δὲν μιλάω γιὰ ὑβριστικὰ μηνύματα ποὺ ἔχουν ἐκτοξευθεῖ οὐκ ὁλίγα καὶ ἀπὸ τὶς δύο πλευρές. Ἀναφέρομαι σὲ ὑποτιμητικὰ μηνύματα ὅπως «τὶ βιβλιογραφία διάβασες, ἄντε νὰ παρακολουθήσεις κανὰ συνέδριο, πόσες δημοσιεύσεις ἔχεις κάνει, ποιὲς εἶναι οἱ σπουδὲς σου στὴν μουσικολογία» καὶ ἄλλα τέτοια.
Τὸ ὅτι μελετᾶνε δὲν διαφωνῶ, τὸ ζητούμενο εἶναι ἄν μελετᾶς γιὰ νὰ μάθεις, ὅπως ὁ Σωκράτης, ἤ ἀν μελετᾶς γιὰ νὰ ἀποδείξεις αὐτὸ ποὺ ἀξιωματικὰ σκέφτεσαι, ἰσχύει δὲν ἰσχύει, χωρὶς περιθώριο δημιουργικῆς καὶ ἐρευνητικῆς ἀμφιβολίας. Μιλάω γιὰ στρατευμένη μελέτη, ὅπου ἀκόμα κὰι τὸ κεφάλι του μελετητῆ θὰ ἀποδειχθεῖ κάποια στιγμὴ πὼς χωράει ἀπὸ τὴν κλειδαρότρυπα θέλει δὲν θέλει.
Κι ἄν τολμήσει κάποιος νὰ διαφωνήσει ἤ ἀκόμη περισσότερο νὰ καταδείξει ὅτι μπορεῖ νὰ ἰσχύει καὶ κάτι ἄλλο, διαφορετικὸ τοῦ ἀξιώματος, τότε ... γαῖα πυρὶ μιχθήτω. Λ.χ. τόσα φάσματα ἀνέβηκαν ἀπὸ τὸν «ἀγράμματο» Συμεωνίδη, σχόλιο οὐδὲν, ἡ δόξα τῆς νύσσας. Γι᾿ αὐτὸ, Νικόλα μου, ἄστο μὴν τὸ παιδεύεις, ξέρεις γιὰ τὶ μιλάω, τὴν ἔχεις φάει ἀρκετὲς φορὲς ἀπὸ τοὺς λεγόμενους «ἀκαδημαϊκοὺς» καὶ «μελετητές» τῆς Σχολῆς Καρᾶ. Μόνο ὁ ΛΑΟΣΥΝΑΚΤΗΣ διακρίνεται γιὰ τὴν μετριοπάθειά του.


Χμμ... Μόλις είδα αυτό και μου φαίνεται ότι θα πρέπει να το ξανασκεφτώ αυτό που έγραψα... Τάκη, έχεις δείξει τα πράγματα αυτά στο δάσκαλο Διονύση και τα έχει εγκρίνει;; Διαμαρτύρεσαι μάλιστα, όπως βλέπω εδώ, για την καταγραφή γνωστών και παραδοσιακών θέσεων στο Δύναμις του Κρητός από τον Παϊκόπουλο (δεν είναι φυσικά δικές του οι θέσεις) και τα λανθασμένα ΓΑ δίεση στο κείμενο που γράφεις, που σ' αυτές τις θέσεις δεν εκτελούνται επ' ουδενί και αλλοιώνουν τη φύση του β' ήχου, δεν σε πειράζουν;;;

Εὐτυχῶς, ἀνένηψες ... :)
 
Status
Not open for further replies.
Top