Μια εξαιρετική διπλωματική εργασία για την ψαλτική από την άποψη των κοινωνικών επιστημών

ψαλτάκι

Μέλος
Χαιρετώ τους εκλεκτούς εταίρους του φόρουμ. Καλορίζικο το νέο Ψαλτολόγιο με τις επαυξημένες δυνατότητες. Αυτές τις μέρες έπεσε στην αντίληψή μου η τρομερά ενδιαφέρουσα για την ελληνική ψαλτική ΣΗΜΕΡΑ εργασία του Κωστή Δρυγιανάκη. Να με συμπαθάτε αν έχει γίνει αλλού συζήτηση στο φόρουμ για αυτή τη ρηξικέλευθη εργασία και δεν πήρα χαμπάρι. Πάντως, η ανάγνωσή της μου χάρισε ευφρόσυνα συναισθήματα και θαυμασμό για τον άγνωστό μου ερευνητή. Σας την προτείνω ανεπιφύλαχτα!http://ir.lib.uth.gr/bitstream/handle/11615/47197/14551.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Ψάλτης εν Χίω
 
Last edited:
Δρυγιανάκης Κωστής

Κ.Δρυγιαννάκης.png


Από: http://www.essim.gr/gr/members/Kostis_DRYGIANAKIS.htm

Γεννήθηκε στο Βόλο το 1965 και σπούδασε Φυσική στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης. Η μουσική του δραστηριότητα άρχισε να δημοσιοποιείται το 1984 με το σχηματισμό της ομάδας Οπτική Μουσική, μιας ομάδας με ανοιχτή σύνθεση που συνέτηκε στοιχεία ελεύθερου αυτοσχεδιασμού και ηλεκτρακουστικού πειραματισμού. Παρά το γεγονός ότι οι δραστηριότητες της ομάδας αυτής ανακόπηκαν πολλές φορές, κυκλοφόρησε δυο άλμπουμ, ενώ πραγματοποίησε λίγες ζωντανές εμφανίσεις, με έντονα θεατρικά και εικαστικά στοιχεία. Στις αρχές του 1998 η δραστηριότητα της Οπτικής Μουσικής ανεστάλη οριστικά και ο Κωστής Δρυγιανάκης ακολουθεί πλέον την προσωπική του πορεία. Εκτός από τη δισκογραφία, έχει κάνει επίσης μουσική για θεατρικές παραστάσεις και για ντοκιμαντέρ.
Η μουσική του Κωστή Δρυγιανάκη, συναρμολογημένη συνήθως με τη βοήθεια ηχοληπτικών μέσων (μαγνητόφωνα, υπολογιστές κ.τ.ό.) κινείται στον ευρύτερο χώρο της ηλεκτροακουστικής μουσικής (musique concrete), αποφεύγοντας όμως τους δογματικούς περιορισμούς. Ακολουθώντας πολλές φορές ανορθόδοξες σχέσεις σύνθεσης εκτέλεσης ανασύνθεσης, αξιοποιεί και τιθασεύει την τυχαιότητα και τον αυτοσχεδιασμό, καταφέρνοντας να ισορροπεί μεταξύ ατμοσφαιρικότητας και έκπληξης, να παραπέμπει χωρίς να ταυτίζεται και να αναζητάει χωρίς να λησμονεί στιγμή τον συναισθηματικό της τόπο.

Αγαπητέ φίλε Κωστή, εύγε και δημόσια για τις ιδιαίτερες προσεγγίσεις σου και την ακούραστη ερευνητική σου διάθεση!
ΑΚ
 
Top