[Ερώτηση] Κυριακή του Τυφλού 21/5/2017

anoiktom

New member
Καλησπέρα,
ήθελα να ρωτήσω σχετικά με το τυπικό της περασμένης Κυριακής 21/5/2017. Μου έκαναν εντύπωση δύο στοιχεία:

1) Στον και νυν τον στιχηρών δεν είχε δογματικό θεοτοκίο αλλά της εορτής και
2) Στο και νυν τον αίνων δεν είχε το Αναστάσεως ημέρα (ή το Υπερευλογημένη) αλλά της εορτής.
Στα τυπικά του Κωνσταντίνου και του Βιολάκη βρήκα αυτήν την τάξη.
Μπορείτε να σχολιάσετε για πιο λόγο προβλέπεται κάτι τέτοιο και τι προβλέπεται με βάση άλλα τυπικά.

Ευχαριστώ
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής

Σχετικά μέ τό Ἀναστάσεως ἡμέρα, αὐτό εἶναι μιά προέκταση τῶν τῆς Κυριακῆς τοῦ Πάσχα καί τῆς Διακαινησίμου (ὅπως τά Πάσχα ἱερόν, ἀντίφωνα, εἰσοδικόν κλπ.) στίς ἐπόμενες Κυριακές.
Στά Στουδιτικά τυπικά, ὅπως στό Σωτῆρος Μεσσήνης (ΤΣ), αὐτές τίς Κυριακές στά ἑσπέρια προβλέπεται Δόξα, Καὶ νῦν, τῆς ἑορτῆς.
Στό ΤΑΣ προβλέπεται Δόξα, τοῦ ἁγίου, Καὶ νῦν, τῆς ἑορτῆς στή λιτή. Μή προβλεπομένης λιτῆς στά Πατριαρχικά τυπικά (ὅπως καί στά Στουδιτικά) αὐτή ἡ διάταξη προβλέπεται στά ἑσπέρια.
Στό ΤΑΣ ἐπίσης στούς αἴνους τό δοξαστικό τοῦ ἁγίου ὁρίζεται ὡς η΄ στιχηρό, Δόξα, τῆς ἑορτῆς, Καὶ νῦν, Ὑπερευλογημένη. Μία μετακίνηση ὁρίζει Δόξα, τοῦ ἁγίου, Καὶ νῦν, τῆς ἑορτῆς (ἀφοῦ οὕτως ἤ ἄλλως τό Ὑπερευλογημένη ἔχει ἀντικατασταθεῖ ἀπό τό τῆς ἑορτῆς τοῦ Πάσχα, Ἀναστάσεως ἡμέρα).

Εἶναι θέμα κατανομῆς τῶν ὕμνων. Ἄν δεῖς τό Εὐεργέτιδος (ΤΕ) ἐπί παραδείγματι, στόν ἑσπερινό ὅλα τά ἰδιόμελα τῆς ἑορτῆς τοποθετοῦνται στά ἀπόστιχα μετά τό α΄ ἀναστάσιμο στιχηρό.

 
Top