"Κασσιανή" (Ελεύθερη απόδοση στα ''Νέα Ελληνικά'')

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Υ.Γ. Περιέργως (όχι με την κακή έννοια) δεν ετέθη το ερώτημα: Γιατί σε πλάγιο του πρώτου η μελοποίηση του δοξαστικού και όχι σε πλάγιο του τετάρτου;

Και γιατί όχι; Έχω δει "Οσοι εις Χριστόν" σε Β΄ Ήχο,:confused: και μάλιστα από συνθέτη κων/πολίτη που δηλώνει άκρως παραδοσιακός.
 

souldatos

Στέφανος Σουλδάτος
να ζητήσω συγγνώμη απ' όσους έθιξα

Κώστα, ελπίζω ότι αυτά που γράφουμε δε θίγουν κανένα, αλλά και τα σοβαρά και τα αστεία επιτρέπονται στα πλαίσια της συζήτησης. Δεν ειρωνεύτηκα τη μετάφρασή σου, απλά το ξεκίνημα "Κάθε τι που αναπνέει" μου φάνηκε πολύ ποιητικό και είπα να αστειευτώ, όπως θα αστειευόμουν αν συζητάγαμε το θέμα όλοι μαζί σε μια καφετέρια (ή σε ένα αρχονταρίκι αν προτιμάς).

Αν πρέπει οι συζητήσεις μας να έχουν πάντα σοβαροφάνεια, τότε θα πρέπει να αποχωρίσω από το φόρουμ. Στα 15 μου αποχώρισα από κάποια εκκλησιαστική οργάνωση ακριβώς επειδή με ενοχλούσε η επιτηδευμένη σοβαροφάνεια και η γκετοποίηση ("εμείς οι καλοί χριστιανοί και οι άλλοι").


Υ.Γ. Περιέργως (όχι με την κακή έννοια) δεν ετέθη το ερώτημα: Γιατί σε πλάγιο του πρώτου η μελοποίηση του δοξαστικού και όχι σε πλάγιο του τετάρτου;

Ετέθη, κατ' ιδίαν... :)
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Θα συμφωνήσω με τον αγαπητό Στέφανο. Εξάλλου η σοβαροφάνεια δεν προϋποθέτει τη σοβαρότητα, όπως εξάλλου και το αντίθετο :)

Άσχετο.... Εκκλ. Οργάνωση; ΜΠΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡ!!! :eek:
 
Κύριε Σουλδάτε, Χριστός Ανέστη! Δεν νιώθω ότι ειρωνευθήκατε την μετάφρασή μου, αλλά και αυτό να συνέβαινε δεν βλέπω τον λόγο γιατί να απολογηθείτε. Εξ άλλου είναι προφανές ότι και εγώ την συγγνώμην δεν την έχω ζητήσει από εσάς. Να 'στε καλά.
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
......................................
.............................................................................................
Υ.Γ. Περιέργως (όχι με την κακή έννοια) δεν ετέθη το ερώτημα: Γιατί σε πλάγιο του πρώτου η μελοποίηση του δοξαστικού και όχι σε πλάγιο του τετάρτου;

Κωστα , δεν ηθελα Πλ.Δο γιατι δεν θα εγραφα κατι καλλιτερο απο οτι ηδη
υπαρχει . Αν το συνεθετα Πλ.Δο στην καλλιτερη περιπτωση θα ηταν μια απο τα ιδια . Ετσι μου ηλθε ο Πλ.Αος με τις μεταβολες (Βος , Πλ.Βος κλπ) που
χρησιμοποιησα . Επαναλαμβανω οτι ολα αυτα (μεταφραση , μελοποιηση) στην
ουσια εγιναν σε δυο μερες . Και οπως γραφω και στο αρχικο μηνυμα μου ,
ολα επιδεχονται βελτιωσεις κλπ . Και κατι αλλο . Οι δικοι μου ιερεις , ηθελαν
μεν να το ψαλλω , δισταζαν δε . Ετσι βρεθηκε η μεση λυση , εγω εψαλλα το
συντομο του Πριγγου και αμεσως μετα διαβασαν την μετεφραση κανωντας ενα
σχετικο μικρο προλογο .
========================================================
Τωρα ως προς το οτι καποιοι ''ακρως παραδοσιακοι'' δεν θα το εψαλλαν ακομα και αν τους εδιναν αδεια οι ιερεις ( ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ) , προς το παρων ΟΥΔΕΝ ΣΧΟΛΕΙΟΝ . Γουστο και καπελλο τους , ΔΙΚΑΙΩΜΑ και προβλημα τους . Το ιδιο ισχυει και για μενα .
Παντως ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΟΛΟΥΣ οσους σχολιασαν , θετικα ή αρνητικα , το παρων
θεμα.
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Τωρα ως προς το οτι καποιοι ''ακρως παραδοσιακοι'' δεν θα το εψαλλαν ακομα και αν τους εδιναν αδεια οι ιερεις ( ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ) , προς το παρων ΟΥΔΕΝ ΣΧΟΛΕΙΟΝ . Γουστο και καπελλο τους , ΔΙΚΑΙΩΜΑ και προβλημα τους . Το ιδιο ισχυει και για μενα .

Επειδή νομίζω πως το ανωτέρω σχόλιο απευθύνεται κυρίως προς το πρόσωπό μου μια που η λεκτική φόρμα αυτό υποδεικνύει, κατ' αρχήν κ. Λιναρδάκη θα μπορούσατε να απευθυνθείτε ευθέως προς εμένα, δεν τίθεται πρόβλημα. Γράφω επωνύμως εδώ, δεν είμαι "κάποιοι παραδοσιακοί". Εξάλλου ευθέως απευθύνθηκα και εγώ προς εσάς, απαντώντας στην ερώτησή σας κατά πόσο θα το ψάλλαμε ή όχι. Στην ακραία πάντως περίπτωση που απευθύνεστε γενικά σε κάποιους, το νόημα και το περιεχόμενο και το ύφος της απάντησής σας παραμένει δυστυχώς το ίδιο.

Απαντώντας προσωπικά λοιπόν, ή εκ μέρους των "αρνητών", ανάλογα προς τα πού απευθυνόσασταν πριν... Συγγνώμη αν το σχόλιό μου σας εξένισε ή σας προσέβαλε, αλλά αυτή είναι η άποψή μου, όχι θέλοντας να υποτιμήσω το κείμενο που εξετάζουμε ή την σύνθεσή σας, αλλά επειδή πολύ απλά όσο και αν μου άρεσε ή όσο και αν το υποστήριξα, σε εκκλησία δεν θα το έψαλλα για λόγους που παρέθεσα στη σχετική μου ανάρτηση. Τώρα εάν σας προσέβαλε τόσο βάναυσα (που ακόμα και από την διαταραγμένη ορθογραφία αυτό φάνηκε), να σας ξαναζητήσω συγγνώμη.

Αλλά... Αφ'ενός μεν όποιος υπόκειται στην κρτική των άλλων και μάλιστα την επιδιώκει ο ίδιος (μόνος ανοίξατε την "δημοσκόπηση", το θέμα αρχικά ήταν σε άλλο μήκος κύματος...) πρέπει να είναι έτοιμος να ακούσει και το "όχι" ακόμα και από αυτούς που πριν μερικές μέρες σε μια άλλη πτυχή του θέματος έλεγαν "εύγε" και "ναι", όπως εγώ.

Αφ' ετέρου οι εκφράσεις "ακόμα και ο πατριάρχης, γούστο, καπέλο, δικαίωμα και πρόβλημα" νομίζω πως είναι το λιγότερο αδόκιμες, ιδίως όταν προέρχονται από ένα σεβαστό Ψάλτη του δικού σας επιπέδου και δεν τιμούν ούτε το παρελθόν ούτε τις γνώσεις του, ο οποίος μάλιστα είναι και συντονιστής του forum και από όσα έχω έως τώρα διαβάσει δεν μας έχει συνηθίσει σε τέτοιες "εκρήξεις"... Λυπάμαι που εγώ κατέστην ο "πυροκροτητής" ...

Λυπάμαι και πάλι αν διαβάσατε κάτι που δεν περιμένατε ή θα επιθυμούσατε στην απάντησή μου περί του αν θα το έψαλλα ή όχι. Δεν κρίνω σκόπιμο να επαναλάβω τους λόγους ή να απολογηθώ γι' αυτούς.

Σας σέβομαι και σας εκτιμώ για το έργο και την προσφορά σας, έχω ηλικία μικρότερη ακόμα και από την υπηρεσία σας και μόνο στο Αναλόγιο, όμως ακριβώς γι' αυτό το λόγο θα περίμενα μια άλλη απάντηση εκ μέρους σας και όχι αυτή που μόλις διάβασα. Δυστυχώς ή ευτυχώς παρά το αδαές και το νεαρό της ηλικίας μου έχω μια γνώμη, το δικαίωμα της οποίας δεν απεμπολώ, ιδίως όταν την διατυπωνω ευγενικά, αξιοπρεπώς, με επιχειρήματα, και μάλιστα αφού μου την έχουν ζητήσει.

Στο μέλλον δεν θα αποπειραθώ ούτε θα αποτολμήσω ξανά να σχολιάσω έργα σας (τουλάχιστον όχι αρνητικά...) προκειμένου να αποφευχθούν παρόμοια φαινόμενα.


Μετά τιμής,
 

souldatos

Στέφανος Σουλδάτος
Τωρα ως προς το οτι καποιοι ''ακρως παραδοσιακοι'' δεν θα το εψαλλαν ακομα και αν τους εδιναν αδεια οι ιερεις ( ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ)

Νομίζω πως δεν είναι θέμα ψάλτη ή ιερέα. Η τάξη των ακολουθιών αποφασίζεται (φαντάζομαι) από την ιεραρχία. Δεν είμαι αρνητικός στη μετάφραση των κειμένων, αρκεί αυτή να εγκριθεί από την ιεραρχία και να μη γίνεται μεμονωμένα.

Άρα, δεν πρόκειται για θέμα "ακραίας" προσκώλλησης στην "παράδοση", αλλά για θέμα "συμμόρφωσης στους ανωτέρους". (αυτό μου θυμίζει λίγο στρατό :) )


ΥΓ. Αν δώσουμε τέτοιες αρμοδιότητες στους ιερείς, ο προϊστάμενός μου σίγουρα θα βάλει γιγαντοοθόνη με σκηνές από τα Πάθη του χρόνου τη μεγαλοβδομάδα. :)
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
>Επειδή νομίζω πως το ανωτέρω σχόλιο απευθύνεται κυρίως προς το πρόσωπό μου μια που η λεκτική φόρμα αυτό υποδεικνύει, κατ' αρχήν κ. Λιναρδάκη θα μπορούσατε να απευθυνθείτε ευθέως προς εμένα, δεν τίθεται πρόβλημα. Γράφω επωνύμως εδώ, δεν είμαι "κάποιοι παραδοσιακοί". Εξάλλου ευθέως απευθύνθηκα και εγώ προς εσάς, απαντώντας στην ερώτησή σας κατά πόσο θα το ψάλλαμε ή όχι. Στην ακραία πάντως περίπτωση που απευθύνεστε γενικά σε κάποιους, το νόημα και το περιεχόμενο και το ύφος της απάντησής σας παραμένει δυστυχώς το ίδιο.

Σταυρο και βεβαια δεν απευθυνομαι κυριως και μονο σε σενα .
Καλα κανεις και γραφεις επωνυμα (οπως και εγω αλλοστε) . Η επωνυμια ειναι
κατι που ζητω απο καιρο να ισχυσει στο φορουμ . Αλλα επειδη απευθυνομαι σε
διαφορους , δεν τιθεται θεμα να γραφω ενε-ενα ονοματα .

>Απαντώντας προσωπικά λοιπόν, ή εκ μέρους των "αρνητών", ανάλογα προς τα πού απευθυνόσασταν πριν... Συγγνώμη αν το σχόλιό μου σας εξένισε ή σας προσέβαλε, αλλά αυτή είναι η άποψή μου, όχι θέλοντας να υποτιμήσω το κείμενο που εξετάζουμε ή την σύνθεσή σας, αλλά επειδή πολύ απλά όσο και αν μου άρεσε ή όσο και αν το υποστήριξα, σε εκκλησία δεν θα το έψαλλα για λόγους που παρέθεσα στη σχετική μου ανάρτηση. Τώρα εάν σας προσέβαλε τόσο βάναυσα (που ακόμα και από την διαταραγμένη ορθογραφία αυτό φάνηκε), να σας ξαναζητήσω συγγνώμη.

Η εκφραση ''αρνητων'' ειναι δικη σου και ΟΧΙ δικη μου . Ουτε με εξενισε ουτε
με προσεβαλλε το σχολιο σου . Περιμενα (μιλαω γενικα , μην παρεξηγησεις παλι) πολυ πιο αρνητικα σχολεια και πιστευω οτι και αρκετα αλλα μελη θα ηθελαν να γραψουν αρνητικα σχολεια και δεν το κανουν , ''σεβομενοι'' μαλλον την ηλικια μου και την οποια προσφορα μου στο φορουμ . Και ξερεις κατι , περισσοτερο με ενδιαφερουν τα οποια αρνητικα σχολεια παρα τα θετικα . Αυτο το γνωριζουν καποιοι που εχουμε κουβεντιασει προσωπικα το θεμα .
Για την ''διαταραγμενη ορθογραφια'' μου (ελπιζω να μην ειμαι γενικα ενα διαταραγμενο ατομο) , αν ειχες διαβασει παλαιωτερα μηνυματα μου , θα ειχες
δει οτι εχω ομολογησει αρκετες φορες, πως απο ορθογραφια εχω μεσανυκτα .
Παντως εμενα αν μου δωσουν ενα κοματι που δεν θα ειναι και οτι καλλιτερο απο πλευρας ορθογραφιας , παλι το ιδιο θα το ψαλλω . Η ανορθογραφια δεν θα με δυσκολευσει .

>Αλλά... Αφ'ενός μεν όποιος υπόκειται στην κρτική των άλλων και μάλιστα την επιδιώκει ο ίδιος (μόνος ανοίξατε την "δημοσκόπηση", το θέμα αρχικά ήταν σε άλλο μήκος κύματος...) πρέπει να είναι έτοιμος να ακούσει και το "όχι" ακόμα και από αυτούς που πριν μερικές μέρες σε μια άλλη πτυχή του θέματος έλεγαν "εύγε" και "ναι", όπως εγώ.

Απαντησα παραπανω .
Οσο για την αποψη σου ΜΠΡΑΒΟ σου που την εκφραζεις ευθαρσως . Ετσι πρεπει . Και τουλαχιστον οσον αφορα απαντησεις σου προς εμενα , να τις
εκφραζεις ΧΩΡΙΣ ΦΟΒΟ αλλα με ΠΑΘΟΣ .

>Αφ' ετέρου οι εκφράσεις "ακόμα και ο πατριάρχης, γούστο, καπέλο, δικαίωμα και πρόβλημα" νομίζω πως είναι το λιγότερο αδόκιμες, ιδίως όταν προέρχονται από ένα σεβαστό Ψάλτη του δικού σας επιπέδου και δεν τιμούν ούτε το παρελθόν ούτε τις γνώσεις του, ο οποίος μάλιστα είναι και συντονιστής του forum και από όσα έχω έως τώρα διαβάσει δεν μας έχει συνηθίσει σε τέτοιες "εκρήξεις"... Λυπάμαι που εγώ κατέστην ο "πυροκροτητής" ...

Κατ'αρχην δεν κατεστης κανενας ''πυροκροτητης'' . Εξ' αλλου δεν υπηρχε και ''εκρηξη'' , τουλαχιστον οπως την εννοεις εσυ .
Για τις ''αδοκιμες εκφρασεις'' μου . Εν γνωσει μου χρησιμοποιησα τετοια φρασεολογια . Στην ουσια ηθελα να τονισω τον χαμο που γινεται σημερα εν ονοματι της παραδοσης . Ισως επρεπε να το ξεκαθαρισω καλλιτερα , γιατι δεν μπορουν φυσικα ολοι να εννοουν αυτο που εγω εννοω στα οσα γραφω . Εχω ''κουρασθει'' να ακουω για παραδοση και τα σχετικα . Δεν θα επεκταθω
περισσοτερο σχετικα . Εξ'αλλου εχουμε γραψει αρκετα σε αλλα σχετικα θεματα. Οποιος ομως θελει ας ανοιξει καποιο σχετικο θεμα και κει θα τα πουμε
(δεν εννοω με σενα ) και απο την καλη και απο την αναποδη . Ασε γιατι θα παρασυρθω και θα γραψω και αλλες ''αδοκιμες εκφρασεις'' για αυτην την ερμη
την παραδοση .
Για το συντονιστης . Οπως ισως δεν ξερεις , δεν επεδιωξα να γινω συντονιστης . Μου επροταθη και απηντησα ''αν νομιζετε οτι κανω για αυτο , δεν εχω αντιρρηση'' . Και δεν νομιζω οτι ενας συντονιστης και οσον αφορα δικα του μηνυματα , δεν μπορει καποιες στιγμες να γινεται ''επιθετικος'' .


>Λυπάμαι και πάλι αν διαβάσατε κάτι που δεν περιμένατε ή θα επιθυμούσατε στην απάντησή μου περί του αν θα το έψαλλα ή όχι. Δεν κρίνω σκόπιμο να επαναλάβω τους λόγους ή να απολογηθώ γι' αυτούς.

Τα ειπαμε καπου παραπανω . Να μην επανερχομαι .

>Σας σέβομαι και σας εκτιμώ για το έργο και την προσφορά σας, έχω ηλικία μικρότερη ακόμα και από την υπηρεσία σας και μόνο στο Αναλόγιο, όμως ακριβώς γι' αυτό το λόγο θα περίμενα μια άλλη απάντηση εκ μέρους σας και όχι αυτή που μόλις διάβασα. Δυστυχώς ή ευτυχώς παρά το αδαές και το νεαρό της ηλικίας μου έχω μια γνώμη, το δικαίωμα της οποίας δεν απεμπολώ, ιδίως όταν την διατυπωνω ευγενικά, αξιοπρεπώς, με επιχειρήματα, και μάλιστα αφού μου την έχουν ζητήσει.

Ευχαριστω για τον σεβασμο σου . Για το να εκφραζεις την γνωμη σου , σου
απαντησα παραπανω . Και χωρις να θελω να σε ''καλοπιασω'' , οντως διατυπωνεις την γνωμη σου , με θαρρος , ευγενικα και με αξιοπρεπεια .

>Στο μέλλον δεν θα αποπειραθώ ούτε θα αποτολμήσω ξανά να σχολιάσω έργα σας (τουλάχιστον όχι αρνητικά...) προκειμένου να αποφευχθούν παρόμοια φαινόμενα.

Εδω με στεναχωρεις και αν και παλι θα σου απαντησω ''γουστο και καπελλο σου ΔΙΚΑΙΩΜΑ και προβλημα σου'' , θα προτεινα να το ξανασκεφθεις . Με
ενδιαφερουν οι αποψεις σου γενικωτερα , οπως και ΟΛΩΝ των αλλων μελων .

Μετά τιμής,

Με εκτιμηση Β.Λ.
 
Last edited:

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Νομίζω πως δεν είναι θέμα ψάλτη ή ιερέα. Η τάξη των ακολουθιών αποφασίζεται (φαντάζομαι) από την ιεραρχία. Δεν είμαι αρνητικός στη μετάφραση των κειμένων, αρκεί αυτή να εγκριθεί από την ιεραρχία και να μη γίνεται μεμονωμένα.

Άρα, δεν πρόκειται για θέμα "ακραίας" προσκώλλησης στην "παράδοση", αλλά για θέμα "συμμόρφωσης στους ανωτέρους". (αυτό μου θυμίζει λίγο στρατό :) )


ΥΓ. Αν δώσουμε τέτοιες αρμοδιότητες στους ιερείς, ο προϊστάμενός μου σίγουρα θα βάλει γιγαντοοθόνη με σκηνές από τα Πάθη του χρόνου τη μεγαλοβδομάδα. :)

Στεφανε μα τις αποφασεις της ιεραρχιας (εσυ ''ανηκεις'' στην ιεραρχια της εκκλησιας της Ελλαδος , εγω στην ιεραρχια της εκκλησιας της Κρητης , αλλα εχουμε μια απο τα ιδια) που επικαλεισαι , πρωτοι τις καταργουν και τις αλλαζουν κατα το δοκουν , οι ιδιοι οι ιεραρχες και στην συνεχεια οι κατιωντες ιερεις . Ε να μην ακολουθησουν στην συνεχεια και οι ψαλτες . Αμφιβαλλεις ;
 

souldatos

Στέφανος Σουλδάτος
Στεφανε μα τις αποφασεις της ιεραρχιας (εσυ ''ανηκεις'' στην ιεραρχια της εκκλησιας της Ελλαδος , εγω στην ιεραρχια της εκκλησιας της Κρητης , αλλα εχουμε μια απο τα ιδια) που επικαλεισαι , πρωτοι τις καταργουν και τις αλλαζουν κατα το δοκουν , οι ιδιοι οι ιεραρχες και στην συνεχεια οι κατιωντες ιερεις . Ε να μην ακολουθησουν στην συνεχεια και οι ψαλτες . Αμφιβαλλεις ;

Κάποια πράγματα πράγματι καταργούνται ή συντομεύονται "κατ' οικονομίαν". Δε νομίζω όμως ότι μπορούμε π.χ. στο Περιστέρι να καταργήσουμε τη λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου και να λέμε τη λειτουργία του Μητροπολίτου Χρυσοστόμου!* Θα θεωρηθούμε σχισματικοί. Ομοίως, δε μπορούμε να πάρουμε μόνοι μας απόφαση και να τα λέμε όλα στη δημοτική χωρίς καμιά έγκριση. Θα προκύψουν και δογματικά θέματα στη μετάφραση που μόνο θεολόγοι μπορούν να τα αντιμετωπίσουν.

*Αν πάντως συσταθεί λειτουργία Μητροπολίτου Χρυσοστόμου, μαντέψτε ποιες θα είναι οι δυο λέξεις που θα πρέπει να λέει ο ιερέας συνεχώς: "ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ"! :):):):) Όσοι έχουν βρεθεί στο Περιστέρι ξέρουν...
 

Βασίλης Κιαμηλίδης

Βασίλης Κιαμηλίδης
Λιναρδάκη Βαγγέλη - συντονιστή said:
Στεφανε μα τις αποφασεις της ιεραρχιας Κάποια πράγματα πράγματι καταργούνται ή συντομεύονται "κατ' οικονομίαν".
Αγαπητοί συνάδελφοι!!!!! για όνομα!!!!!!!!! , Κύριε ελέησον!!!! Τι ευλογία και αυτή!!!!!!
Χαριεντισθήκαμε δημοσίως και εκτός θέματος!!!!!!
Μην το κάνετε ''Μεσανατολικό, Κυπριακό!!!!!!'' κλπ.
Είπωμεν Αδελφοι, .........
Αν μας διαβάσει ο Γεώργιος Μιχαλάκης, θα χαμογελάσει με την καρδιά του.
Βασίλης Κιαμηλίδης Βέροια
 
Last edited:

souldatos

Στέφανος Σουλδάτος
Αν μας διαβάσει ο Γεώργιος Μιχαλάκης, θα χαμογελάσει με την καρδιά του.

Καλομελέτα και έρχεται! Δες τα σημερινά σχόλιά του στις ηχογραφήσεις μου...

Καλό εσπερινό!
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
Στεφανε μα τις αποφασεις της ιεραρχιας (εσυ ''ανηκεις'' στην ιεραρχια της εκκλησιας της Ελλαδος , εγω στην ιεραρχια της εκκλησιας της Κρητης , αλλα εχουμε μια απο τα ιδια) που επικαλεισαι , πρωτοι τις καταργουν και τις αλλαζουν κατα το δοκουν , οι ιδιοι οι ιεραρχες και στην συνεχεια οι κατιωντες ιερεις . Ε να μην ακολουθησουν στην συνεχεια και οι ψαλτες . Αμφιβαλλεις ;
Τρανή απόδειξη αυτού αποτελεί η αρχική απαγόρευση των πολυφωνικών χορωδιών από τον Μητροπολίτη Αθηνών στην Αθήνα των τελών του 19ου αιώνα η οποία ανεκλήθη πολὐ σύντομα, λόγω και της συμπάθειας της τότε βασίλισσας Όλγας (Ρωσικής καταγωγής ;) ;) ) προς αυτήν.
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
Κωστα , δεν ηθελα Πλ.Δο γιατι δεν θα εγραφα κατι καλλιτερο απο οτι ηδη υπαρχει . Αν το συνεθετα Πλ.Δο στην καλλιτερη περιπτωση θα ηταν μια απο τα ιδια . Ετσι μου ηλθε ο Πλ.Αος με τις μεταβολες (Βος , Πλ.Βος κλπ) που χρησιμοποιησα .
Για τον γράφοντα που έχει θητεύσει σε τετράφωνες χορωδίες δεν φάνηκε τόσο παράξενη η επιλογή του ήχου. Με πρώτο διδάξαντα τον Έλληνα από τη Βάρνα Θεμιστοκλή Πολυκράτη (ίσως και τον δάσκαλό του Έλληνα από την Οδησσό Αλεξ. Καντακουζηνό) οι ανάλογες συνθέσεις της Αθηναϊκής σχολής (ΟΧΙ ΣΧΟΛΗΣ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΔΗ) είναι σε ελάσσονα (μινόρε) κλίμακα, πιστεύω από επιρροή της αντίστοιχης Ρωσικής μελωδίας (ω ναι, στη Ρωσική οκταηχία ο 8ος ήχος, δηλαδή δικός μας πλ. δ΄ έχει τέτοιο άκουσμα :eek:-αν κάποιος ενδιαφέρεται μπορώ να του στείλω και παρτιτούρα σχετική).
Για τον ίδιο λόγο πιστεύω ότι μπήκαν σε χρήση μελωδίες πλ. α΄ ήχου για ύμνους της νεκρώσιμης ακολουθίας (Μετά των Αγίων, Αιωνία η μνήμη και "Δεύτε τελευταίον" ψαλλόμενο μέχρι και προ 5-6 ετών στο Κοιμητήριο Ζωγράφου)
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
*Αν πάντως συσταθεί λειτουργία Μητροπολίτου Χρυσοστόμου, μαντέψτε ποιες θα είναι οι δυο λέξεις που θα πρέπει να λέει ο ιερέας συνεχώς: "ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ"! :):):):) Όσοι έχουν βρεθεί στο Περιστέρι ξέρουν...

ΒΕΒΑΙΑ! :D:D ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΕΧΩ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ! :)
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Για τον γράφοντα που έχει θητεύσει σε τετράφωνες χορωδίες δεν φάνηκε τόσο παράξενη η επιλογή του ήχου. Με πρώτο διδάξαντα τον Έλληνα από τη Βάρνα Θεμιστοκλή Πολυκράτη (ίσως και τον δάσκαλό του Έλληνα από την Οδησσό Αλεξ. Καντακουζηνό) οι ανάλογες συνθέσεις της Αθηναϊκής σχολής (ΟΧΙ ΣΧΟΛΗΣ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΔΗ) είναι σε ελάσσονα (μινόρε) κλίμακα, πιστεύω από επιρροή της αντίστοιχης Ρωσικής μελωδίας (ω ναι, στη Ρωσική οκταηχία ο 8ος ήχος, δηλαδή δικός μας πλ. δ΄ έχει τέτοιο άκουσμα :eek:-αν κάποιος ενδιαφέρεται μπορώ να του στείλω και παρτιτούρα σχετική).
Για τον ίδιο λόγο πιστεύω ότι μπήκαν σε χρήση μελωδίες πλ. α΄ ήχου για ύμνους της νεκρώσιμης ακολουθίας (Μετά των Αγίων, Αιωνία η μνήμη και "Δεύτε τελευταίον" ψαλλόμενο μέχρι και προ 5-6 ετών στο Κοιμητήριο Ζωγράφου)

Παντως Παναγιωτη , δεν επαιξε κανενα ρολο στην επιλογη μου ο Πολυκρατης
που ακομα και το ''Σημερον κρεμαται το ελεγε σε Πλ.Αο (μινορε) .
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
Το ότι όμως γνωρίζετε τον Πολυκράτη και τις συνθέσεις του αποδεικνύει την ευρυμάθειά σας και τη φιλομάθειά σας. :)
Πολλοί δεν γνωρίζουν ότι εκείνος και ο Σακελλαρίδης ανήκαν σε δύο διαφορετικές μουσικές σχολές και συγχέουν πρόσωπα, καταστάσεις και συνθέσεις.
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
========================================================
Τωρα ως προς το οτι καποιοι ''ακρως παραδοσιακοι'' δεν θα το εψαλλαν ακομα και αν τους εδιναν αδεια οι ιερεις ( ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ) , προς το παρων ΟΥΔΕΝ ΣΧΟΛΕΙΟΝ . Γουστο και καπελλο τους , ΔΙΚΑΙΩΜΑ και προβλημα τους . Το ιδιο ισχυει και για μενα .

Οποιος ομως θελει ας ανοιξει καποιο σχετικο θεμα και κει θα τα πουμε
(δεν εννοω με σενα ) και απο την καλη και απο την αναποδη . Ασε γιατι θα παρασυρθω και θα γραψω και αλλες ''αδοκιμες εκφρασεις'' για αυτην την ερμη
την παραδοση .

Δηλαδή, κανουμε ότι μας πει ο πατριάρχης κ ο ιερέας, άσχετα με την παράδοση? ποιος ειναι αυτός που θα πάρει μια τόσο σοβαρή απόφαση που αφορά σε μια σημαντική αλλαγή όσο αυτή? ο ιερέας ή ο ψάλτης? δηλαδή, ο καθείς να κάνει ό,τι του καπνίσει...

Εδώ δεν είναι θέμα αν θα πουμε τα λειτουργικά χύμα ή εμμελώς ή αν θα πούμε της κυψέλης ή του καραμάνη, είναι τελείως διαφορετικό...

Εγώ περιμένω εναγωνίως το σχετικό θέμα με την παράδοση, νομίζω ότι θα είναι πολύ ενδιαφέρον... Θα ήθελα να ακούσω τις απόψεις σας που εδώ δε θέλετε να τις εκφράσετε... Αν μπορείτε, ανοίξτε το, νομίζω είναι πολύ σημαντικό.
 
Last edited by a moderator:

Magdalene

Μαγδαληνή Κουμπαρούλη
Εγώ περιμένω εναγωνίως το σχετικό θέμα με την παράδοση, νομίζω ότι θα είναι πολύ ενδιαφέρον... Θα ήθελα να ακούσω τις απόψεις σας που εδώ δε θέλετε να τις εκφράσετε... Αν μπορείτε, ανοίξτε το, νομίζω είναι πολύ σημαντικό.


[Σημείωμα συντονιστή]

Κώστα, μπορείς να ανοίξεις αυτό το θέμα εσύ ο ίδιος,όπως και κάθε άλλο μέλος μπορεί να ανοίγει όποιο θέμα επιθυμεί προς γενικότερο σχολιασμό.
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
δεν ξερω ακριβως τι εννοουσε ο κ Λιναρδακης γι αυτο δεν το ανοιγω εγω... Καλύτερα να κάνει αυτός την αρχή αν θέλει για να ξέρουμε γιατί πράγμα θα μιλήσουμε
 
Top