[Ερώτηση] Επιτάφιος της Παναγίας

giorgosgoudi

Νέο μέλος
Η ουσία σ' αυτά τα θέματα είναι το γιατί εμείς δεν τα παραλάβαμε.
 

chanendes

Ιωάννης Π. Αχιλλιάς
Η ουσία σ' αυτά τα θέματα είναι το γιατί εμείς δεν τα παραλάβαμε.

Μάλλον γιατί τα απορίψαμε, [ελαφρά ή βαρεία τη καρδία] αφού:

Στὰ χειρόγραφα ὑπάρχουν, ἀλλὰ δὲν περιελήφθησαν στὴν πρώτη ἔκδοση τοῦ Μηναίου Αὐγούστου στὴ Βενετία τὸ ἔτος 1527. Κριτικὲς ἐκδόσεις τῶν Μηναίων δὲν ἔγιναν ποτέ.
 

giorgosgoudi

Νέο μέλος
Εκείνοι τα απέρριψαν, εμείς δεν τα παραλάβαμε..

Σίγουρα υπάρχει απάντηση και κάποια στιγμή θα βρεθεί.
Αν δεν υπάρχει άμεση αναφορά σε κάποιο βιβλίο της εποχής, μπορεί να υπάρχει έμμεση, μέσα από τα θεολογικά ρεύματα της εποχής.
 

giorgosgoudi

Νέο μέλος
Το να βρίσκεται κάτι σε χειρόγραφα δε σημαίνει απαραίτητα ότι ήταν και σε χρήση, την εποχή τουλάχιστον που κατεγράφη. Χωρίς άλλες μαρτυρίες, μπορεί να κατεγράφη για λόγους πληρότητας. Με τη λογική που κατεγράφησαν τα έργα πχ του Αριστοφάνη, απλά για να υπάρχουν, δε σημαίνει ότι παίζονταν κιόλας.
 
Last edited:

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
εγώ πάντως, δεν κρατήθηκα και ευχήθηκα καλή ανάσταση !
Μετά την Κοίμηση ακολούθησε η μετάσταση!
Ο Απόστολος Θωμάς έφθασε μετά από τρεις ημέρες και πήγε να προσκυνήσει τον τάφο της. Μετά από παράκλησή του ανοίγουν οι υπόλοιποι απόστολοι τον τάφο και δεν βρίσκουν το θεοδόξαστο εκείνο σώμα. Βλέπουν όμως την Θεοτόκο να ανεβαίνει στους ουρανούς και να παραδίδει στον απόστολο Θωμά την Τιμία και Αγία Της Ζώνη ως τεκμήριο της μεταστάσεώς Της, κάτι αντίστοιχο που είχε γίνει και με την ψηλάφηση του Κυρίου από τον ίδιο απόστολο. Η οικονομία του Θεού ήταν να γίνει ο Θωμάς αφορμή να διαπιστωθεί η μετάσταση της Παναγίας εις τους ουρανούς, δηλαδή ότι την πήρε κοντά του ο υιός της και Θεός της (μας) με το Άχραντό της σώμα. Η Παναγία κοιμήθηκε, χωρίστηκε η ψυχή της από το σώμα.
Όμως, την ανέστησε ο Χριστός, ενώνοντας ψυχή και σώμα και μετέστη, δηλαδή αναλήφθηκε στα ουράνια.
Περισσότερα,
εδώ.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Στὰ χειρόγραφα ὑπάρχουν, ἀλλὰ δὲν περιελήφθησαν στὴν πρώτη ἔκδοση τοῦ Μηναίου Αὐγούστου στὴ Βενετία τὸ ἔτος 1527. Κριτικὲς ἐκδόσεις τῶν Μηναίων δὲν ἔγιναν ποτέ.

Καὶ νὰ γίνουν κριτικὲς ἐκδόσεις αὐτὸ δὲν σημαίνει τίποτε ἐκκλησιαστικῶς. Καὶ νὰ βρεθεῖ ὅτι κάπου τελοῦνταν δὲν σημαίνει τίποτε.

Πάντα ὁ κάθε τόπος εἶχε δικά του ἔθιμα καὶ παραδόσεις γιὰ τοπικοὺς λόγους. Ἔμενε ἐκεῖ τὸ πράγμα.

Σήμερα ἐπικρατεῖ ἐκλεκτικισμὸς. Διαλέγουμε ὅ,τι μᾶς ἀρέσει ἄκριτα καὶ τὸ κάνουμε. Λίγο Ἱεροσόλυμα, λίγο Ἅγιον Ὄρος, λίγο Κυκλαδες, λίγο Κέρκυρα, λίγο Ζάκυνθος, λίγο Μικρασία, τὸν κάναμε τὸν ἀχταρμᾶ.
Βέβαια πάντα ἡ συζήτηση ἀφορᾶ φανταχτερὰ πράγματα.
Λ.χ. ἄν σὲ κάποια ἑνορία ἀποφασισθεῖ ἡ ἐγκατάλειψη τῆς καινοφανοῦς (δεκατία τοῦ 1860) «'Εξόδου» τοῦ Ἐσταυρωμένου τὴν Μεγ. Πέμπτη καὶ ἁπλῶς ἐπανέλθει ἡ κανονικὴ τάξη τῆς λιτάνευσης ΕΙΚΟΝΑΣ τῆς Σταυρωσης, τότε θὰ γίνει τῆς ἐπαναστάσεως τὸ ... κάγκελο.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής

Σχετικά με τους Επιτάφιους της Παναγίας-Γράφει ο Γεώργιος Χατζηθεοδώρου​

1.
https://kalymnos-news.gr/2023/08/σχετικά-με-τους-επιτάφιους-της-παναγί/
&
2.
Χρειάζεται περισσότερη σοβαρότητα καί μελέτη, πού —δόξα τῷ Θεῷ— ἔχουμε ἀναλύσει στό Ψ περί τοῦ θέματος.
Καί τά "ἐγκώμια" = μεγαλυνάρια στόν Χριστό μεταγενέστερα καί πολλάκις ἀδόκιμα εἶναι.
Τά "ἐγκώμια" = μεγαλυνάρια στήν Παναγία ἐδείχθη ὄτι ἀρχαιότερα εἶναι.
Ἐκφράσεις ἀνάρμοστες καί πάσχουσα θεολογία...

Πρβλ.

ΥΓ. Μέ τήν ἄπειρη ἐκτίμησή μου στόν Άρχοντα (προωθητή τοῦ ἄρθρου –τό ὁποῖο σημειωτέον ἀπό ἡμερῶν ἔχω ἀναγνώσει ἀλλοῦ–), πού ὅπου σταθῶ κι ὅπου βρεθῶ λέω ὑπέρ του, ἀναγνωρίζοντας ὡς μοναδικό τό ἔργο του, τίς γνώσεις του καί τίς ὀρθότατες ἀπόψεις του γιά τήν ἐκκλησιαστική μας μουσική γενικῶς!
 
Last edited:
Top