Γιατί ο Στανίτσας άλλαξε αρκετά στις ερμηνείες του με τον ερχομό του στην Ελλάδα;

S

Sotres

Guest
#1
[Σημ. συντ. (π.Μ.)] Μετακίνηση μηνυμάτων από εδώ.

Μήπως μια σύγκριση θα ήταν ωφέλιμη μήπως και ... ξεβουλώσουν ώτα;
Σημειωτέον ότι ο ... ψάλλων εδώ:wink: είχε 20 χρόνια απέναντί του τον Πρίγγο!!! (Ας μη πούμε όλο το ψαλτικό γενεαλογικό δέντρο του:D)
Άρχοντα καλημέρα,
πάντα ήθελα να σας ρωτήσω και αυτό δεν είναι μόνο δική μου απορία αλλά και άλλων φίλων μου και τακτικό θέμα συζήτησης στον κυριακάτικο καφέ. Γιατί ο Δάσκαλός σας άλλαξε αρκετά στις ερμηνείες του με τον ερχομό του στην Ελλάδα; Γιατί μας είπε Χερουβικά και λειτουργικά που στο Πατριαρχείο δεν θα τα έλεγε σε καμία περίπτωση;
Ευχαριστώ
 
Last edited by a moderator:

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
#2
Ίσως επειδή για πατριωτικούς λόγους, δέχτηκε οι τούρκοι να τον εξορίσουν στην Ελλάδα, πάμπτωχο και έχοντας να αντιμετωπίσει την αντιζηλεία των ελλήνων ψαλτών. Ας ήσασταν εσείς κ εγώ κύριε σε τέτοια κατάσταση και να δούμε τι θα κάναμε....

(όπως λέει και φίλος ψάλτης, τώρα με τη κρίση...."τούμπες στον αέρα να θελήσει ο παπάς να κάνω, θα του πω "ναι πάτερ. Πάνω ή κάτω από το μαρμαράκι τις θέλεις;" )

Εύχομαι από εδώ και πέρα οι κυριακάτικοι μεταλειτουργικοί καφέδες σας να είναι ειρηνικοί και απροβλημάτιστοι, και (άνευ ειρωνίας), συγχωρέστε με κ. Sotres που απαντάω ενώ δε μου απευθύνατε το λόγο.


Άρχοντα καλημέρα,
πάντα ήθελα να σας ρωτήσω και αυτό δεν είναι μόνο δική μου απορία αλλά και άλλων φίλων μου και τακτικό θέμα συζήτησης στον κυριακάτικο καφέ. Γιατί ο Δάσκαλός σας άλλαξε αρκετά στις ερμηνείες του με τον ερχομό του στην Ελλάδα; Γιατί μας είπε Χερουβικά και λειτουργικά που στο Πατριαρχείο δεν θα τα έλεγε σε καμία περίπτωση;
Ευχαριστώ
 
#3
Αγαπητέ Δομέστικε,
κανένας δεν μπορεί με βεβαιότητα να σου πει πως ερμήνευαν τα εκκλησιαστικά μέλη οι παλαιότεροι. Οποιαδήποτε τέτοια άποψη είναι κάπως περίεργη, διότι απλά δεν έχουμε ήχο. Πάντα κατά προσέγγιση και με πολλά ερωτηματικά. Επίσης, σχετικά με αυτά που αναφέρεις για το ναό του Οικουμενικού Πατριαρχείου, προσωπικά πιστεύω ότι από τη στιγμή που κάποιος δεν μαθήτευσε σε όλες τις βαθμίδες της ιεροψαλτικής ιεραρχίας του πατριαρχικού αναλογίου, και αναφέρομαι στον Στανίτσα και σε πολλούς μετά από αυτόν, θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στα περί της ερμηνείας και παραδόσεως. Όπως ξέρετε, άλλο το ψάλσιμο της Πόλης και άλλο του πατριαρχικού αναλογίου. Δεν προσπαθώ να μειώσω τον Στανίτσα, κάθε άλλο. Τελειώνοντας, καταθέτω και έναν προβληματισμό μου. Πως θα σας φαινόταν μία αγιορείτικη αγρυπνία όπου το δεξί αναλόγιο διευθύνει ο Στανίτσας και το αριστερό ο π. Δανιήλ; Τι ψαλτικά συμπεράσματα μπορούμε να έχουμε;
Νομίζω οι ερμηνευτικές καταθέσεις δεν ταιριάζουν μεταξύ τους και ας ακολουθεί το κάθε αναλόγιο μία δική του ερμηνευτική παράδοση.
Στον κ. destur, ο οποίος φαίνεται μάλλον να έχει πολίτικες ψαλτικές καταβολές, θα του έλεγα ότι καλό θα ήταν να μην είναι τόσο σκληρός με τον κ. Ρεμούνδο. Δεν ανέβασε κάτι ο κ. Ρεμούνδος. Κάποιος θαυμαστής του. Ο τρόπος της τοποθέτησής του και εμένα δεν μου πολυάρεσε, αλλά περί ορέξεως...:D
θα ηθελα να γινετε λιγο πιο συγκεκριμενος οσον αφορα στο θεμα του στανιτσα και γενικοτερα για την "μη κατα διαδοχην ανοδο εις τα αναλογια".
θεωρειτε πιθανον,οι εκτελεσεις του στανιτσα (εντος του πατριαρχικου ναου),να αποκλινουν απο το "πατριαρχικο υφος"???
προσωπικα το θεωρω απιθανο.οταν υπαρχουν μαρτυριες οτι δυσκολευτηκε πολυ στην συμμορφωση με το υφος του πατριαρχειου εχοντας δασκαλο τον αναστασιο μιχαηλιδη εσεις τι καταλαβαινετε??εγω αντιλαμβανομαι οτι δυσκολευτηκε να "αποβαλλει" το μεχρι τοτε υφος του και να προσαρμοστει στην δωρικοτητα που απαιτουσε το "πατριαρχικως ψαλλειν".αλλιως πως θα τον ανεχονταν ο γιγαντας Πριγγος??εκτος κι αν πουμε οτι και ο πριγγος ως "εξωθεν κληθεις" απεκλινε απο τα πατριαρχικα "ψαλτικα θεσμια".αλλα νομιζω οτι τετοιες υποθεσεις ειναι εκ του πονηρου.συνοψιζοντας και για να μην επεκταθω κι αλλο μιας και το θεμα "πατριαρχειο,πατριαρχικη ταξη,διαφορες αλλαγες στην πατριαρχικη ταξη ανα τους αιωνες και ειδικα στον 19ο και 20ο (πολλες απο τις οποιες κι εγω κακιζω)" ειναι ανεξαντλητο,θεωρω οτι η φραση "εκληθη εξωθεν ως Ο ΜΟΝΟΣ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΣ",λεει πολλα.....
τουλαχιστον για εμενα.
να ειστε καλα.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#4
θα ηθελα να γινετε λιγο πιο συγκεκριμενος οσον αφορα στο θεμα του στανιτσα και γενικοτερα για την "μη κατα διαδοχην ανοδο εις τα αναλογια".
θεωρειτε πιθανον,οι εκτελεσεις του στανιτσα (εντος του πατριαρχικου ναου),να αποκλινουν απο το "πατριαρχικο υφος"???
χωρίς να μου πέφτει λόγος, εγώ κατάλαβα για τη μετά Πατριαρχείο εποχή.

Sotres
Άρχοντα καλημέρα,
πάντα ήθελα να σας ρωτήσω και αυτό δεν είναι μόνο δική μου απορία αλλά και άλλων φίλων μου και τακτικό θέμα συζήτησης στον κυριακάτικο καφέ. Γιατί ο Δάσκαλός σας άλλαξε αρκετά στις ερμηνείες του με τον ερχομό του στην Ελλάδα; Γιατί μας είπε Χερουβικά και λειτουργικά που στο Πατριαρχείο δεν θα τα έλεγε σε καμία περίπτωση;
Ευχαριστώ
 
#5
Άρχοντα καλημέρα,
πάντα ήθελα να σας ρωτήσω και αυτό δεν είναι μόνο δική μου απορία αλλά και άλλων φίλων μου και τακτικό θέμα συζήτησης στον κυριακάτικο καφέ. Γιατί ο Δάσκαλός σας άλλαξε αρκετά στις ερμηνείες του με τον ερχομό του στην Ελλάδα; Γιατί μας είπε Χερουβικά και λειτουργικά που στο Πατριαρχείο δεν θα τα έλεγε σε καμία περίπτωση;
Ευχαριστώ
θεωρω παραλογο να ζηταμε απο τον κυριο Γιαννου να μας απαντησει στο γιατι "αλλαξε" τροπο ψαλσιματος ο στανιτσας.Αυτο ειναι κατι στο οποιο θα ηταν καλυτερο να μας απαντουσε ο μακαριστος,αλλα αυτο προφανως δε γινεται.
Επισης θεωρω απαραιτητο οταν συζηταμε 100 ανθρωποι αγνωστοι μεταξυ μας,να οριζουμε τις βασικες εννοιες.εσεις τι ακριβως εννοειτε οταν λετε "αλλαξε τροπο"???
εγω επι παραδειγματι,εντοπιζω σαφεις διαφορες στα περιτεχνα χερουβικα και ειδικα στα "τριαδι" και στα δοξαστικα.(οχι σε ολα και οχι παντα).
Αν ακουσετε ομως κανονες,αναβαθμους,ευλογηταρια,κλασικα μελη της Μ.Εβδομαδας κ.α δεν νομιζω οτι θα εντοπιστετε πολλες διαφορες....
(αν θελετε την προσωπικη μου αποψη ο στανιτσας "αλλαξε τροπο" για να αναγκασει τους ελλαδικους ψαλτες να υποκλιθουν στην σε πολλα επιπεδα υπεροχη του.Φυσικα παλευε και αυτος με τον εγωισμο του οπως ολοι οι χριστιανοι.Δεν εχει νοημα να απαιτουμε απο ενα μουσικο τερας να εχει και την ταπεινωση του Μ.Αντωνιου....:D)
Πιστευω ομως οτι ακομα κι αν τηρουσε απαρεγκλιτα τον προηγουμενο τροπο ψαλσιματος του,παλι θα ηταν εκτος συναγωνισμου.Προσωπικα θα τον προτιμουσα ετσι μιας και δεν με πολυαναπαυουν τα ¨τριαδι" και τα ¨δυναμις"...
ευτυχως ομως οσοι αναπαυομαστε στην εκκλησιαστικη δωρικοτητα των εντος του Πατριαρχειου εκτελεσεων του,εχουμε απειρο υλικο για να πινουμε......
 
Last edited:
#6
Δεν εχει νοημα να απαιτουμε απο ενα μουσικο τερας να εχει και την ταπεινωση του Μ.Αντωνιου....:D)
Νομίζω ότι κατ' εξοχήν από αυτούς έχουμε ανάγκη να γίνονται παραδείγματα ταπεινώσεως. Όπως για παράδειγμα τους αγίους Ιωάννη Κουκουζέλη, Ρωμανό τον Μελωδό κ.α. τους οποίους σαφώς γνωρίζετε και γνωρίζουμε όλοι μας.
Σκεφτείτε τι όμορφα που θα ήταν αν ο Στανίτσας και οι λοιποί άρχοντες εκτός από το ύφος να δίδασκαν και το ήθος και την ταπείνωση, την μη απαξιωτική αντιμετώπιση όσων δεν προίκισε με τόοοοοση μουσική φαντασία ο Θεός και όσων δεν μπορούνε να ψάλλουν τόοοοοσο μεγάλο Τριάδι. Για σκεφτείτε λίγο. Από αυτούς λοιπόν απαιτούμε πρώτα την ταπείνωση. Προς μίμηση.
Γενικά γράφω, δεν έχω κάποιον συγκεκριμένα στο μυαλό μου.
 
Last edited:

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#7
εγω επι παραδειγματι,εντοπιζω σαφεις διαφορες στα περιτεχνα χερουβικα και ειδικα στα "τριαδι" και στα δοξαστικα.(οχι σε ολα και οχι παντα).
(αν θελετε την προσωπικη μου αποψη ο στανιτσας "αλλαξε τροπο" για να αναγκασει τους ελλαδικους ψαλτες να υποκλιθουν στην σε πολλα επιπεδα υπεροχη του.Φυσικα παλευε και αυτος με τον εγωισμο του οπως ολοι οι χριστιανοι.Δεν εχει νοημα να απαιτουμε απο ενα μουσικο τερας να εχει και την ταπεινωση του Μ.Αντωνιου....:D)
Πιστευω ομως οτι ακομα κι αν τηρουσε απαρεγκλιτα τον προηγουμενο τροπο ψαλσιματος του,παλι θα ηταν εκτος συναγωνισμου.Προσωπικα θα τον προτιμουσα ετσι μιας και δεν με πολυαναπαυουν τα ¨τριαδι" και τα ¨δυναμις"...
ευτυχως ομως οσοι αναπαυομαστε στην εκκλησιαστικη δωρικοτητα των εντος του Πατριαρχειου εκτελεσεων του,εχουμε απειρο υλικο για να πινουμε......
εγείρονται διάφορα ερωτήματα:
1) οι αλλαγές που αναφέρετε ΕΣΕΙΣ δηλώνουν συνέχεια της Πατριαρχικής παράδοσης;
2) γιατί θα έπρεπε να υποκλιθούν οι ελλαδίτες ψάλτες;;
3) είστε σίγουρος πως αν διατηρούσε το εντός Πατριαρχείου ψάλσιμο θα ήταν εκτός συναγωνισμού;
4) μετά το ευτυχώς... δεν απαντάτε μόνος σας στο 1ο ερώτημά μου;;

όσον αφορά το ερώτημα του Sotres στον κο Γιάννου, εχω να πώ ότι γίνεται στον πλέον ειδικό...καθώς ήταν δίπλα στον Άρχοντα.
 
#8
Νομίζω ότι κατ' εξοχήν από αυτούς έχουμε ανάγκη να γίνονται παραδείγματα ταπεινώσεως. Όπως για παράδειγμα τους αγίους Ιωάννη Κουκουζέλη, Ρωμανό τον Μελωδό κ.α. τους οποίους σαφώς γνωρίζετε και γνωρίζουμε όλοι μας.
Σκεφτήτε τι όμορφα που θα ήταν αν ο Στανίτσας και οι λοιποί άρχοντες εκτός από το ύφος να δίδασκαν και το ήθος και την ταπείνωση, την μη απαξιωτική αντιμετώπιση όσων δεν προίκισε με τόοοοοση μουσική φαντασία ο Θεός και όσων δεν μπορούνε να ψάλλουν τόοοοοσο μεγάλο Τριάδι. Για σκεφτείτε λίγο. Από αυτούς λοιπόν απαιτούμε πρώτα την ταπείνωση. Προς μίμηση.
Γενικά γράφω, δεν έχω κάποιον συγκεκριμένα στο μυαλό μου.
Αγαπητε μου δε διαφωνω σε κατι απο αυτα...
χρησιμοποιησα ομως το ρημα "απαιτουμε".Φυσικα και θα ευχομουν να υπηρχαν και τα δυο.Ειμαστε βεβαιοι ομως οτι δεν τα ειχε???ειναι μετρησιμο μεγεθος η ταπεινωση?ειναι ευκολα αναγνωρισιμο?δε νομιζω.
το μονο που ξερω απο "πρωτο χερι" ειναι οτι ο στανιτσας και μεγαλη πιστη ειχε και εν μετανοια κοιμηθηκε...
προσωπικα μου αρκουν και μου περισσευουν.
ξερω πολλα και για τον βιο του και για την δυστροπια του και πολλα αλλα.
Ξερω ομως παραλληλα οτι οταν τον ακουω να ψελνει το αρχαιο "φως ιλαρον" η τους κανονες της Μ.Εβδομαδας,η καρδια μου παλλεται και με "αναγκαζει" να προσευχομαι με τροπο που κανεις (ψαλτης) δεν το εχει καταφερει.(ειδικα μεσα στον πατριαρχικο ναο το ψαλσιμο του εχει ενα μοναδικο "ειδικο βαρος" που ουτε απο τον ΜΕΓΑ ΠΡΙΓΓΟ,ουτε απο τον ΜΕΓΑΛΟΠΡΠΕΠΗ ΙΑΚΩΒΟ το εχω αισθανθει...)
Σας καταθετω το προσωπικο μου βιωμα και τιποτα περισσοτερο,οσο γραφικο κι αν ακουγεται....
Να ειστε καλα...
 
S

Sotres

Guest
#9
θεωρω παραλογο να ζηταμε απο τον κυριο Γιαννου να μας απαντησει στο γιατι "αλλαξε" τροπο ψαλσιματος ο στανιτσας.Αυτο ειναι κατι στο οποιο θα ηταν καλυτερο να μας απαντουσε ο μακαριστος,αλλα αυτο προφανως δε γινεται.
Επισης θεωρω απαραιτητο οταν συζηταμε 100 ανθρωποι αγνωστοι μεταξυ μας,να οριζουμε τις βασικες εννοιες.εσεις τι ακριβως εννοειτε οταν λετε "αλλαξε τροπο"???
εγω επι παραδειγματι,εντοπιζω σαφεις διαφορες στα περιτεχνα χερουβικα και ειδικα στα "τριαδι" και στα δοξαστικα.(οχι σε ολα και οχι παντα).
Αν ακουσετε ομως κανονες,αναβαθμους,ευλογηταρια,κλασικα μελη της Μ.Εβδομαδας κ.α δεν νομιζω οτι θα εντοπιστετε πολλες διαφορες....
(αν θελετε την προσωπικη μου αποψη ο στανιτσας "αλλαξε τροπο" για να αναγκασει τους ελλαδικους ψαλτες να υποκλιθουν στην σε πολλα επιπεδα υπεροχη του.Φυσικα παλευε και αυτος με τον εγωισμο του οπως ολοι οι χριστιανοι.Δεν εχει νοημα να απαιτουμε απο ενα μουσικο τερας να εχει και την ταπεινωση του Μ.Αντωνιου....:D)
Πιστευω ομως οτι ακομα κι αν τηρουσε απαρεγκλιτα τον προηγουμενο τροπο ψαλσιματος του,παλι θα ηταν εκτος συναγωνισμου.Προσωπικα θα τον προτιμουσα ετσι μιας και δεν με πολυαναπαυουν τα ¨τριαδι" και τα ¨δυναμις"...
ευτυχως ομως οσοι αναπαυομαστε στην εκκλησιαστικη δωρικοτητα των εντος του Πατριαρχειου εκτελεσεων του,εχουμε απειρο υλικο για να πινουμε......
Αυτό ακριβώς εννοώ κ. Γάλλε. Δεν μπορεί κάποιος να είναι Ο ΦΟΡΕΑΣ της παράδοσης και εκτός σπιτιού του να λέει Χερουβικά και άλλες μελοποιήσεις που πριν δεν έλεγε. Τώρα όσον αφορά το θέμα για τα οικονομικά προβλήματα θεωρώ ότι κάποιες αξίες δεν αλλάζουν...και για λόγους πείνας...
Ρώτησα τον κ. Γιάννου διότι ήταν ένας από τους κοντινούς του συνεργάτες. Δεν νομίζω να έπραξα λάθος. Χρόνια στο αναλόγιο, ακολουθεί κατά γράμμα τον Στανίτσα σε σημείο που πολλές φορές έχω την αίσθηση ότι ακούω τον μακαρίτη. Λοιπόν, το μήνυμά μου δεν έχει καμία απολύτως ειρωνική διάθεση, ούτε επίθεση κάνω, κ. Τζανάκο. Ερώτηση θέτω και αν θέλετε απαντάτε. Ο κ. Γιάννου δεν θέλει να απαντήσει. Δικαίωμά του. Έχω όμως και εγώ το δικαίωμα να ρωτήσω. Ακούς κάποιον ως φορέα της παράδοσης να αλλοιώνει το ψάλσιμό του με μέλη που δεν τα έλεγε πριν. Το να πω εγώ και εσείς σήμερα το τραγούδησα...λιγάκι:p, πάλι καλό δεν είναι αλλά δεν είμαι και η κορυφή, το πρότυπο. Άρα θα πρέπει κατά την άποψη φίλου από την Αριδαία να κάνουμε λόγο για Στανίτσα στο Πατριαρχείο και Στανίτσα εκτός Πατριαρχείου;
 
Last edited:
#10
εγείρονται διάφορα ερωτήματα:
1) οι αλλαγές που αναφέρετε ΕΣΕΙΣ δηλώνουν συνέχεια της Πατριαρχικής παράδοσης;
2) γιατί θα έπρεπε να υποκλιθούν οι ελλαδίτες ψάλτες;;
3) είστε σίγουρος πως αν διατηρούσε το εντός Πατριαρχείου ψάλσιμο θα ήταν εκτός συναγωνισμού;
4) μετά το ευτυχώς... δεν απαντάτε μόνος σας στο 1ο ερώτημά μου;;

όσον αφορά το ερώτημα του Sotres στον κο Γιάννου, εχω να πώ ότι γίνεται στον πλέον ειδικό...καθώς ήταν δίπλα στον Άρχοντα.
1
οι αλλαγες στις οποιες αναφερομαι εγω ειναι ευκολα εντοπισιμες.Αν ηθελα να δωσω σε καποιον μια γευση του "πατριαρχικου υφους" θα του εβαζα ηχογραφησεις απο τον πατριαρχικο ναο και οχι απο τον Αγ.Δημητριο.Και αφου χωνευε αυτα θα του εβαζα και απο τον Αγ.Δημητριο.κυριως ορθρους.
εν ολιγοις,μπορει να μη θεωρω αντιπροσωπευτικο πατρ.ψαλσιμο αυτο του Αγ.Δημητριου,αλλα δε σημαινει οτι αποδεχομαι το οτι στην Αθηνα απεβαλλε κατι με το οποιο ειχε ζυμωθει 25 χρονια.Μα ειναι δυνατον???μπορεις να ψαλλεις καπως επι 25 χρονια,απεναντι σε εναν Πριγγο και μετα να το βγαλεις σα χαρτακι απο την τσεπη σου και να το πεταξεις?
Επειδη ομως εχω οξεια αλλεργια σε καθε ειδους ταμπελα και ετικετα,δεν ειμαι ο καταλληλος για να συζητησετε περι πατριαρχικου υφους.
Αν ακουγε πχ ο Δανιηλ η ο χρυσαφης τον Ναυπλιωτη να ψελνει λειτουργικα μεσα στον Αγ Γεωργιο,ειστε βεβαιος οτι θα αναγνωριζε το πατριαρχικο υφος???εγω δεν ειμαι βεβαιος.αυτο ομως τι σημαινει??οτι ο ναυπλιωτης δεν εψελνε πατριαρχικα???Μη γενοιτο!!!
2
δεν ειπα οτι θα επρεπε.ηταν ομως νομοτελειακο.
οταν (κατα την γνωμη μου) αποδιδει καλυτερα και απο τον πριγγο το "κατευθυνθητω" της προηγιασμενης πχ (το αναφερω ως παραδειγμα επειδη το ψαλλουν διαδοχικα και ειναι ευκολη η συγκριση) δε θα αποδεικνυοταν η υπεροχη του απεναντι στους αθηναιους και γενικοτερα στους ελλαδιτες ψαλτες???
3
ναι ειμαι απολυτως σιγουρος.δειτε και το παραπανω παραδειγμα με τον πριγγο.
αλλωστε εγω δεν ακουσα κανενα χειροκροτημα για καποιο "τριαδι" η "δυναμις",αλλα στην κασσιανη την οποια απεδωσε οπως και στο πατριαρχειο.απαραλλακτα.
4
Ειπα απλα τι με αναπαυει.θελω να αποφυγω την συζητηση περι ορισμων πατριαρχικου υφους.Πιστευω οτι "απελευθερωθηκε" ερμηνευτικα αλλα οχι οτι εγκατελλειψε το πατριαρχικο ψαλσιμο.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#11
1
οι αλλαγες στις οποιες αναφερομαι εγω ειναι ευκολα εντοπισιμες.Αν ηθελα να δωσω σε καποιον μια γευση του "πατριαρχικου υφους" θα του εβαζα ηχογραφησεις απο τον πατριαρχικο ναο και οχι απο τον Αγ.Δημητριο.Και αφου χωνευε αυτα θα του εβαζα και απο τον Αγ.Δημητριο.κυριως ορθρους.
εν ολιγοις,μπορει να μη θεωρω αντιπροσωπευτικο πατρ.ψαλσιμο αυτο του Αγ.Δημητριου,αλλα δε σημαινει οτι αποδεχομαι το οτι στην Αθηνα απεβαλλε κατι με το οποιο ειχε ζυμωθει 25 χρονια.Μα ειναι δυνατον???μπορεις να ψαλλεις καπως επι 25 χρονια,απεναντι σε εναν Πριγγο και μετα να το βγαλεις σα χαρτακι απο την τσεπη σου και να το πεταξεις?
Επειδη ομως εχω οξεια αλλεργια σε καθε ειδους ταμπελα και ετικετα,δεν ειμαι ο καταλληλος για να συζητησετε περι πατριαρχικου υφους.
Αν ακουγε πχ ο Δανιηλ η ο χρυσαφης τον Ναυπλιωτη να ψελνει λειτουργικα μεσα στον Αγ Γεωργιο,ειστε βεβαιος οτι θα αναγνωριζε το πατριαρχικο υφος???εγω δεν ειμαι βεβαιος.αυτο ομως τι σημαινει??οτι ο ναυπλιωτης δεν εψελνε πατριαρχικα???Μη γενοιτο!!!
2
δεν ειπα οτι θα επρεπε.ηταν ομως νομοτελειακο.
οταν (κατα την γνωμη μου) αποδιδει καλυτερα και απο τον πριγγο το "κατευθυνθητω" της προηγιασμενης πχ (το αναφερω ως παραδειγμα επειδη το ψαλλουν διαδοχικα και ειναι ευκολη η συγκριση) δε θα αποδεικνυοταν η υπεροχη του απεναντι στους αθηναιους και γενικοτερα στους ελλαδιτες ψαλτες???
3
ναι ειμαι απολυτως σιγουρος.δειτε και το παραπανω παραδειγμα με τον πριγγο.
αλλωστε εγω δεν ακουσα κανενα χειροκροτημα για καποιο "τριαδι" η "δυναμις",αλλα στην κασσιανη την οποια απεδωσε οπως και στο πατριαρχειο.απαραλλακτα.
4
Ειπα απλα τι με αναπαυει.θελω να αποφυγω την συζητηση περι ορισμων πατριαρχικου υφους.Πιστευω οτι "απελευθερωθηκε" ερμηνευτικα αλλα οχι οτι εγκατελλειψε το πατριαρχικο ψαλσιμο.
οι απαντήσεις σας είναι λίγο πολύ διπλωματικές... κάτι πάτε να πείτε...ξαφνικά επιστρέφετε.
βέβαια, δε με κάλυψαν οι απαντήσεις σας.
αλλά σκεφτείτε, όχι μόνο στο μηνυμα που παραπέμπω, αλλά κ σε προηγούμενο, αυτά που αναφέρετε, οδηγούν στο σχηματισμό θετικής γνώμης;;
αλήθεια όταν ήρθε ο μακαρίτης στην Ελλάδα, ποιοι μεσουρανούσαν που έπρεπε να υποκλιθούν;; μήπως ο Τσαμκιράνης;; (έχετε υπ' όψιν σας τη διήγηση μέλους του φόρουμ [δεν θυμάμαι ποιος, αλλά σεβαστός, μάλλον θυμάμαι αλλά δεν είμαι σίγουρος] σχετικά με το τρισάγιο του Στανίτσα και τη Δοξολογία σε Βαρύ του Κηλτζανίδη;;)
 
#12
οι απαντήσεις σας είναι λίγο πολύ διπλωματικές... κάτι πάτε να πείτε...ξαφνικά επιστρέφετε.
βέβαια, δε με κάλυψαν οι απαντήσεις σας.
αλλά σκεφτείτε, όχι μόνο στο μηνυμα που παραπέμπω, αλλά κ σε προηγούμενο, αυτά που αναφέρετε, οδηγούν στο σχηματισμό θετικής γνώμης;;
αλήθεια όταν ήρθε ο μακαρίτης στην Ελλάδα, ποιοι μεσουρανούσαν που έπρεπε να υποκλιθούν;; μήπως ο Τσαμκιράνης;; (έχετε υπ' όψιν σας τη διήγηση μέλους του φόρουμ [δεν θυμάμαι ποιος, αλλά σεβαστός, μάλλον θυμάμαι αλλά δεν είμαι σίγουρος] σχετικά με το τρισάγιο του Στανίτσα και τη Δοξολογία σε Βαρύ του Κηλτζανίδη;;)
Αν και οι τεσσερις απαντησεις μου σας φανηκαν διπλωματικες,λυπαμαι αλλα δεν μπορω να κανω κατι αλλο.προσπαθησα να ειμαι οσο πιο σαφης γινεται και γενικοτερα προσπαθω να λειτουργω με ευθυτητα.
Προσωπικα θεωρω οτι ο στανιτας δε συγκρινεται με κανεναν ψαλτη απο οσους εχω ακουσει.Νομιζω οτι εχω το δικαιωμα.Βεβαια επειδη εχω προσωπικο ερωτα με τον Πετρο (οχι τον γαιτανο),ευχομαι ο πετρος να βαζει τα γυαλια στον θρασο,αλλα αυτο μαλλον δε θα το μαθω ποτε....:D
(αυτο που λετε για την θετικη γνωμη δεν το καταλαβα....μπορειτε να μου το εξηγησετε?)
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#13
Αν και οι τεσσερις απαντησεις μου σας φανηκαν διπλωματικες,λυπαμαι αλλα δεν μπορω να κανω κατι αλλο.προσπαθησα να ειμαι οσο πιο σαφης γινεται και γενικοτερα προσπαθω να λειτουργω με ευθυτητα.
Προσωπικα θεωρω οτι ο στανιτας δε συγκρινεται με κανεναν ψαλτη απο οσους εχω ακουσει.Νομιζω οτι εχω το δικαιωμα.Βεβαια επειδη εχω προσωπικο ερωτα με τον Πετρο (οχι τον γαιτανο),ευχομαι ο πετρος να βαζει τα γυαλια στον θρασο,αλλα αυτο μαλλον δε θα το μαθω ποτε....:D
(αυτο που λετε για την θετικη γνωμη δεν το καταλαβα....μπορειτε να μου το εξηγησετε?)
εγώ πάλι, σύμφωνα με δημόσια τοποθέτηση, λειτουργώ εκ του πονηρου, αλλά δε με πειράζει...

Κοιτάξτε τα όσα γράψατε από την αρχή του θέματος για το Στανίτσα κ προσπαθήστε να καταλάβετε πως αποδομείται μέσα από τα γραφόμενά σας και τα ναι μεν...αλλά.
και εγώ έχω έρωτα με τον Κηλτζανίδη (μουσικά πάντα)...
 
#14
εγώ πάλι, σύμφωνα με δημόσια τοποθέτηση, λειτουργώ εκ του πονηρου, αλλά δε με πειράζει...

Κοιτάξτε τα όσα γράψατε από την αρχή του θέματος για το Στανίτσα κ προσπαθήστε να καταλάβετε πως αποδομείται μέσα από τα γραφόμενά σας και τα ναι μεν...αλλά.
και εγώ έχω έρωτα με τον Κηλτζανίδη (μουσικά πάντα)...
Ομολογω οτι με δυσκολευουν λιγο τα ελληνικα σας και δεν ειμαι σιγουρος οτι καταλαβα σωστα αυτο που θελετε να μου πειτε.
Δεν βλεπω πουθενα καμμια αποδομηση.Ξαναδιαβαστε προσεκτικα παλι.και τον θαυμαζα και τον θαυμαζω.
Ας μην συνεχισουμε τον διαλογο.δε βλεπω να οδηγει καπου.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#15
Ας μην συνεχισουμε τον διαλογο.δε βλεπω να οδηγει καπου.
συμφωνώ.

Τα ελληνικά μου είναι κάπως... σχετικά με διαφορές εντος-εκτός Πατριαρχείου, νομοτελειακές υποκλίσεις, μετάνοια - δυστροπία, εγωισμός και ταπείνωση, βίος...
γενικά παράδοση και κάτι άλλο.

ας μη συνεχίσουμε...
ΥΓ: για να μη μου προσάψουν κάποιοι ότιδήποτε, ξεκαθαρίζω ότι οι υπογραμμισμένες φράσεις απαντώνται σε προηγούμενα μην του κου Γάλλου
 
S

Sotres

Guest
#16
Ομολογω οτι με δυσκολευουν λιγο τα ελληνικα σας και δεν ειμαι σιγουρος οτι καταλαβα σωστα αυτο που θελετε να μου πειτε.
Δεν βλεπω πουθενα καμμια αποδομηση.Ξαναδιαβαστε προσεκτικα παλι.και τον θαυμαζα και τον θαυμαζω.
Ας μην συνεχισουμε τον διαλογο.δε βλεπω να οδηγει καπου.
Γιατί δεν λέτε αγαπητέ μου ξεκάθαρα αυτά που πιστεύετε; Το ποιος θα αντιδράσει δεν θα πρέπει να σας ενοχλεί. Εξάλλου είναι συγκεκριμένο το μπουλούκι των ευχαριστώ. Δεν υπάρχουν αυθεντίες και Πάπας ένας είναι. Μπορεί ο Στανίτσας να είχε λαρύγγι αλλά δεν έμεινε πιστός στις αρχές του. Ψάλλω αυτά που έψαλα και ας πεινάσω. Βλέπεις όμως ότι τη δόξα...κανείς. Δεν δέχομαι την ύπαρξη της Αυθεντίας στην Παραδοσιακή μουσική. Υπάρχουν πολλές. Απέναντι στον Στανίτσα άνετα κάθονται πολλοί ψάλτες: Π.χ. Π. Δανιήλ, Σφήκας, Βαλληνδράς, Τσαμκιράνης, Σουρλατζής, από νεότερους Αρβανίτης, Χασανίδης, Νεοχωρίτης, ...Μην κοιτάμε μόνο το λαρύγγι.
Αλλά φυσικά και ο διάλογος δεν βγάζει πουθενά. Μην χτυπάτε τα δεδομένα. Θα χάσουμε το σημείο αναφοράς και μετά τι θα κάνουμε όσοι μιμούμαστε και το βήχα του;;;Δεν γνωρίζουμε το ψάλλω με ένα προσωπικό τρόπο. Πριν τρεις μέρες μίλησα με ένα μέλος του ψαλτολογίου και μου είπε: μου αρέσει ο Συμεωνίδης. Ψάλλει ελεύθερα. Δεν μιμείται. Έχει κάτι το δικό του.
Εγώ υποκλίνομαι σε αυτή τη θέση.
Τελειώνοντας, ο Ηλίας ο Παπαδόπουλος ωραία μας τα έγραψε. Τι να κάνω το λαρύγγι όταν δεν είναι ευγενικό; Τι να κάνω το λαρύγγι όταν δεν σέβεται προσωπικότητες; Άκουσα και τη συνέντευξή του Στανίτσα. Λέει ότι λέει για τον Καρά αλλά δεν μας είπε ότι από το 1964 και εδώ υπήρχε και αυτός στην Αθήνα. Δεν ήταν μόνος του ο Καράς. Γιατί λοιπόν δεν γινόταν η μάχη υπέρ της Παράδοσης τότε; Μήπως εκτός από λαρύγγι και αφτί δεν είχε ο Στανίτσας τις γνώσεις για να αντιμετωπίσει τον Καρά; Ποιο ήταν το θεωρητικό του υπόβαθρο; Δεν περιμένω από τον Παραδοσιακό Ψάλτη να έχει γνώσεις θεωρίας!!! Περιμένω όμως να μην αλλάξει την Παράδοση που είχε! Με καταλαβαίνετε τι θέλω να πω κ. Γάλλε; Δεν είμαι φιλόλογος όπως ο Νικός L.
ΥΓ Εδώ στη Θεσσαλονίκη υπάρχουν πολλοί που γνώρισαν τον Στανίτσα. Δεν μου είπαν και πολλά ενθαρρυντικά σχόλια περί θεωρητικής κατάρτησης. Αυτά για να μην είμαστε μονόπλευροι. Να λέμε τα θετικά αλλά και τα αρνητικά του άλλου. Όπως να πούμε ότι αν υπήρχε δυναμικό στο Πατριαρχικό αναλόγιο ( για παράδειγμα ο Ά Δομέστικος που του μάθαινε τα του πατριαρχικού ψαλσίματος δεν είχε λαρύγγι), μπορεί σήμερα να μην ξέραμε τον Στανίτσα διότι κάποιοι από τους δασκάλους του ήταν γνωστοί φιλο-αμανετζίδες και μη αρεστοί για το λόγο αυτό στο πατριαρχικό αναλόγιο. Αν δεν ισχύει αυτό τότε δεν θα καλούσαν τον Στανίτσα αλλά κάποιον από τους δασκάλους του.
 

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
#17
Μπορεί ο Στανίτσας να είχε λαρύγγι αλλά δεν έμεινε πιστός στις αρχές του. Ψάλλω αυτά που έψαλα και ας πεινάσω.
Μεγάλη κουβέντα.
Αν επιτρέπετε, έχετε πεινάσει ποτέ;

Διευκρινίζω για τον εαυτό μου ότι εγώ ποτέ δεν έχω πεινάσει και δε ξέρω πως είναι (για αυτό και δε λέω μεγάλες κουβέντες).
 
#18
Γιατί δεν λέτε αγαπητέ μου ξεκάθαρα αυτά που πιστεύετε; Το ποιος θα αντιδράσει δεν θα πρέπει να σας ενοχλεί. Εξάλλου είναι συγκεκριμένο το μπουλούκι των ευχαριστώ. Δεν υπάρχουν αυθεντίες και Πάπας ένας είναι. Μπορεί ο Στανίτσας να είχε λαρύγγι αλλά δεν έμεινε πιστός στις αρχές του. Ψάλλω αυτά που έψαλα και ας πεινάσω. Βλέπεις όμως ότι τη δόξα...κανείς. Δεν δέχομαι την ύπαρξη της Αυθεντίας στην Παραδοσιακή μουσική. Υπάρχουν πολλές. Απέναντι στον Στανίτσα άνετα κάθονται πολλοί ψάλτες: Π.χ. Π. Δανιήλ, Σφήκας, Βαλληνδράς, Τσαμκιράνης, Σουρλατζής, από νεότερους Αρβανίτης, Χασανίδης, Νεοχωρίτης, ...Μην κοιτάμε μόνο το λαρύγγι.
Αλλά φυσικά και ο διάλογος δεν βγάζει πουθενά. Μην χτυπάτε τα δεδομένα. Θα χάσουμε το σημείο αναφοράς και μετά τι θα κάνουμε όσοι μιμούμαστε και το βήχα του;;;Δεν γνωρίζουμε το ψάλλω με ένα προσωπικό τρόπο. Πριν τρεις μέρες μίλησα με ένα μέλος του ψαλτολογίου και μου είπε: μου αρέσει ο Συμεωνίδης. Ψάλλει ελεύθερα. Δεν μιμείται. Έχει κάτι το δικό του.
Εγώ υποκλίνομαι σε αυτή τη θέση.
Τελειώνοντας, ο Ηλίας ο Παπαδόπουλος ωραία μας τα έγραψε. Τι να κάνω το λαρύγγι όταν δεν είναι ευγενικό; Τι να κάνω το λαρύγγι όταν δεν σέβεται προσωπικότητες; Άκουσα και τη συνέντευξή του Στανίτσα. Λέει ότι λέει για τον Καρά αλλά δεν μας είπε ότι από το 1964 και εδώ υπήρχε και αυτός στην Αθήνα. Δεν ήταν μόνος του ο Καράς. Γιατί λοιπόν δεν γινόταν η μάχη υπέρ της Παράδοσης τότε; Μήπως εκτός από λαρύγγι και αφτί δεν είχε ο Στανίτσας τις γνώσεις για να αντιμετωπίσει τον Καρά; Ποιο ήταν το θεωρητικό του υπόβαθρο; Δεν περιμένω από τον Παραδοσιακό Ψάλτη να έχει γνώσεις θεωρίας!!! Περιμένω όμως να μην αλλάξει την Παράδοση που είχε! Με καταλαβαίνετε τι θέλω να πω κ. Γάλλε; Δεν είμαι φιλόλογος όπως ο Νικός L.
ΥΓ Εδώ στη Θεσσαλονίκη υπάρχουν πολλοί που γνώρισαν τον Στανίτσα. Δεν μου είπαν και πολλά ενθαρρυντικά σχόλια περί θεωρητικής κατάρτησης. Αυτά για να μην είμαστε μονόπλευροι. Να λέμε τα θετικά αλλά και τα αρνητικά του άλλου. Όπως να πούμε ότι αν υπήρχε δυναμικό στο Πατριαρχικό αναλόγιο ( για παράδειγμα ο Ά Δομέστικος που του μάθαινε τα του πατριαρχικού ψαλσίματος δεν είχε λαρύγγι), μπορεί σήμερα να μην ξέραμε τον Στανίτσα διότι κάποιοι από τους δασκάλους του ήταν γνωστοί φιλο-αμανετζίδες και μη αρεστοί για το λόγο αυτό στο πατριαρχικό αναλόγιο. Αν δεν ισχύει αυτό τότε δεν θα καλούσαν τον Στανίτσα αλλά κάποιον από τους δασκάλους του.
1
τι ακριβως ρωτηθηκα και δεν απαντησα με σαφηνεια?απο που προκυπτει οτι με νοιαζει ποιος θα παρεξηγηθει???το περι μπουλουκιου δε το αντιλαμβανομαι.προσωπικα δε με ακολουθει κανενας.
2
εγω δε χρησιμοιησα την λεξη αυθεντια και σας παρακαλω πολυ αν θελετε να εχουμε εναν εποικοδομητικο διαλογο να μη χρησιμοποιειτε εκφρασεις που δεν εγραψα.Ειπα απλα οτι δε συγκρινω τον στανιτσα με κανενα ψαλτη.το ειπα και το λεω και το πιστευω και ειναι δικαιωμα μου και δε θα απολογηθω σε κανεναν.
3
για τα περι μιμησης συμφωνω απολυτως.αλλα δε καταλαβαινω τι σχεση εχουν ολα αυτα με την τοποθετηση μου.εγω δεν μιμουμαι κανεναν.Αλλωστε και να ηθελα δε θα μπορουσα.Αφ'ενος δεν εχω την φωνη και αφ'ετερου ψελνω στην αγ.ειρηνη.:p
4
το θεμα της συμπεριφορας του στανιτσα ειναι πολυ ευαισθητο οπως για καθε ανθρωπο.δε ξερω για εσας,αλλα εγω αν μεγαλωνα ορφανος και με απιστευτες στερησεις οπως ο στανιτσας πιστευω οτι θα ειχα πολυ πιο δυστροπο χαρακτηρα.αν ειχα δε και το φωνητικο του ταλαντο,να μη σας πω ποσο καβαλημενος θα ημουν.οποτε δεν κρινω κανεναν σε πνευματικο επιπεδο.ειτε λεγεται στανιτσας ειτε κυρα κατινα.επισης θελω να σας θυμισω οτι το θεμα μας δεν ειναι το να κρινουμε την συμπεριφορα του στανιτσα η να αναφερθουμε στις ασχημες πλευρες του χαρακτηρα του.κι αν ειναι αυτο το θεμα μας εγω σταματαω να γραφω.μηπως να κρινουμε και το γιατι ο Χρυσοστομος χαστουκισε εναν διακο μεσα στο ιερο,ο οποιος ηταν και μαρτυρας κατηγοριας του στην ψευτοσυνοδο???παθη ειχαν και οι αγιοι γιατι κατηγορουμε τον στανιτσα???ελεος!!!!
5
στο θεμα του γιατι δεν αντιμετωπισε τον καρα,δεν ξερω να σας απαντησω.
και εννοειται πως οταν λεω οτι τον θεωρω "κορυφη" αναφερομαι στο ψαλτικο κομματι και οχι στο θεωρητικο.

6
και κατι τελευταιο που δεν αφορα σε εσας.
θα παρακαλουσα τους συναδελφους οι οποιοι εκφραζονται για την παραδση λες και ειναι ενα αμαξι που εμεινε απο βενζινη και σταματησε,να ειναι πιο προσεκτικοι στις εκφρασεις τους.τι ειναι η παραδοση κυριοι που σταματησε στον βιολακη πχ???τα σκεφτεστε επαρκως αυτα που λετε??δηλαδη οταν επαυθη απο την πρωτοψαλτεια ο βιολακης,κοιμηθηκε μαζι με αυτον και η παραδοση???ειστε σοβαροι??
εμενα πχ τα χερουβκα του κων/νου δε μου αρεσουν καθολου και θεωρω οτι εχουν διαφορες στην δομη των φρασεων τους απο αυτα του πετρου τα οποια και σχεδον αποκλειστικως ψαλλω.(αν δεν πω απ'εξω).Δικαιουμαι λοιπον να πω οτι η παραδοση σταματα στον πετρο????ας μην συγχεουμε την Παραδοση με το προσωπικο μας γουστο.
Υ.Γ
και επειδη το θεμα ειναι αλλο,λεω και την γνωμη μου χωρις φοβο και παθος!
θεωρω το ψαλσιμο του ρεμουνδου σεμνο,ταπεινο και εκκλησιαστικο.
(αντικειμενικα σχολια και οχι επειδη εχουμε τον ιδιο δασκαλo. :p)


και φυσικα ειμαι προθυμος να απαντησω σε οποιαδηποτε ερωτηση οποιουδηποτε και δε ντρεπομαι ουτε ειμαι διπλωματης!
 
Last edited:

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#19
1

θα παρακαλουσα τους συναδελφους οι οποιοι εκφραζονται για την παραδση λες και ειναι ενα αμαξι που εμεινε απο βενζινη και σταματησε,να ειναι πιο προσεκτικοι στις εκφρασεις τους.τι ειναι η παραδοση κυριοι που σταματησε στον βιολακη πχ???τα σκεφτεστε επαρκως αυτα που λετε??δηλαδη οταν επαυθη απο την πρωτοψαλτεια ο βιολακης,κοιμηθηκε μαζι με αυτον και η παραδοση???ειστε σοβαροι??
πιο σοβαρός απ όσο νομίζεις. σου επιστρεφω το χαρακτηρισμο, περι σοβαρότητας.

ο καθένας πιστευει ό,τι θέλει.
εγω οτι η παραδοση στο Πατριαρχικό αναλόγιο σταματά στο Βιολάκη. μετά είχαμε την είσοδο καινοφανων λειτουργικών (μινορε).
σκεφτείτε πρώτα κ το ξανασυζητάμε...
 
#20
πιο σοβαρός απ όσο νομίζεις. σου επιστρεφω το χαρακτηρισμο, περι σοβαρότητας.

ο καθένας πιστευει ό,τι θέλει.
εγω οτι η παραδοση στο Πατριαρχικό αναλόγιο σταματά στο Βιολάκη. μετά είχαμε την είσοδο καινοφανων λειτουργικών (μινορε).
σκεφτείτε πρώτα κ το ξανασυζητάμε...
ωραια!!!!
αρα επι ναυπλιωτη,ας πουμε,που ηταν μετα τον βιολακη,τι γινοταν???
η παραδοση εμενε στους εσπερινους και στους ορθρους και εφευγε στις λειτουργιες (οπου ψαλλονται τα λειτουργικα)?η ειχε φυγει εντελως???
και καλα εφυγε,αλλα που πηγε???

(μηπως προτιματε να συζητησουμε αυριο που θα εχει λιγοτερη ζεστη???εμενα θα με βολευε.εχω φαει την 40αρα απο το πρωι (θερμοκρασια) ακουω και αυτες τις κοτσανες,ποσο να αντεξω ο δολιος)???