P
ptz
Guest
-Συμφωνώντας απολύτως με τον φίλο Χάρη, επισυνάπτω [με σκοπό να τονίσω τις αυθαίρετες προσθαφαιρέσεις σημαδίων και υφεσοδιέσεων,από "νεανίζοντες παραδοσιακούς"] το εν λόγω κάθισμα από το αρχικό στην νέα μέθοδο μουσικό κείμενο, που βρίσκεται στο ειρμολόγιον Πέτρου του 1825 και επιγράφεται ως μέλος Γρηγορίου.
-Συγκρίνοντας τα δύο κείμενα,παρατηρούμε ότι στο όντως κλασσικό ΔΕΝ υπάρχει ουδεμία υφεσοδίεσις,εν αντιθέσει με το άλλο,που βρίθει.
-Και διερωτάται κάθε καλόπιστος σύγχρονος ψάλτης.Οι παλαιοί δεν τις ήξεραν τις έλξεις και τις υφεσοδιέσεις και γι αυτό δεν τις έβαζαν?
-Πολύ απλά τίς εκτελούσαν ως ευκόλως εννοούμενες και απαραιτήτως εκτελούμενες.
-Και ούτε βέβαια έβαζαν δίεση στο ίσον όπως σε κάποια σημεία στο συγκεκριμένο άκουσμα που όμως ΔΕΝ εκτελείτε από τους ψάλλοντες,όπως και οι περισσότερες υφεσοδιέσεις.
-Τέλος όσον αφορά την επιλογή μουσικού βιβλίου Μεγ.εβδομάδος,μετά τα αυτούσια κλασσικά μουσικά του Πέτρου,κατά την δική μου γνώμη ΜΟΝΟΝ η αυθεντική έκδοση την Μεγ.εβδομάδος του Πρίγγου είναι ο Πέτρος σε πολύ προσεγμένη πρακτική προσέγγιση.Γιά όσους βέβαια επιθυμούν να ψάλλουν από την πηγή.
-Καλή δύναμη σε όλους σας.Π.Τζ
-Συγκρίνοντας τα δύο κείμενα,παρατηρούμε ότι στο όντως κλασσικό ΔΕΝ υπάρχει ουδεμία υφεσοδίεσις,εν αντιθέσει με το άλλο,που βρίθει.
-Και διερωτάται κάθε καλόπιστος σύγχρονος ψάλτης.Οι παλαιοί δεν τις ήξεραν τις έλξεις και τις υφεσοδιέσεις και γι αυτό δεν τις έβαζαν?
-Πολύ απλά τίς εκτελούσαν ως ευκόλως εννοούμενες και απαραιτήτως εκτελούμενες.
-Και ούτε βέβαια έβαζαν δίεση στο ίσον όπως σε κάποια σημεία στο συγκεκριμένο άκουσμα που όμως ΔΕΝ εκτελείτε από τους ψάλλοντες,όπως και οι περισσότερες υφεσοδιέσεις.
-Τέλος όσον αφορά την επιλογή μουσικού βιβλίου Μεγ.εβδομάδος,μετά τα αυτούσια κλασσικά μουσικά του Πέτρου,κατά την δική μου γνώμη ΜΟΝΟΝ η αυθεντική έκδοση την Μεγ.εβδομάδος του Πρίγγου είναι ο Πέτρος σε πολύ προσεγμένη πρακτική προσέγγιση.Γιά όσους βέβαια επιθυμούν να ψάλλουν από την πηγή.
-Καλή δύναμη σε όλους σας.Π.Τζ