Αθηναϊκό Ύφος

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
δημητριος μπουργιωτης;25940 said:
Dεν ειναι θέμα μορφωσης φίλε μου αλλα έρευνας.Να ψαχνεις χωρίς παροπιδες και να συνδυάζεις γεγονότα και καταστάσεις.Πραγματι υπαρχει μεγαλη σχεση θεολογικων ρευματων και σχολων εκκλησιαστικης μουσικης.Ειναι σε εξελιξη ερευνα απο μελετητες ωστε να κωδικοποιηθουν αυτοι οι συσχετισμοι και οι συνεπειες τους στην εκκλησιαστικη τεχνη και στη εν γενει εκκλησιαστικη ζωη.Ενα ερώτημα θέτω μόνο.Γιατί στις ακολουθιες των παρεκκλησιαστικων οργανωσεων οι ευσεβεις κυριες ψαλλουν αποκλειστικα σακκελαριδη???:cool::cool::cool::rolleyes::

Προτείνω ένα μικρό διάλειμμα. Ακούστε το συνημμένο. Αν έχετε επιφυλάξεις, θα καταλάβετε αμέσως οι εχέφρονες τί γράφεται και στο παρατιθέμενο απόσπασμα:

''Ψαλτοτράγουδα έκανε και ο μεγάλος δάσκαλος και μουσουργός Γρηγόριος ο Πρωτοψάλτης, ένας από τους τρεις διδασκάλους που έκαναν την μεταγραφή, που τ' ακούσαμε σε συναυλία που διηύθυνε ο μακαρίτης Άρχων Πρωτ. της Μ.Χ.Ε Θρ. Στανίτσας. Τα υπόλοιπα τρία είναι τραγούδια, που τραγουδήθηκαν και τραγουδιούνται ακόμα τα οποία έχουν έντονη την επίδραση της βυζαντινής μουσικής. Τα τραγούδια αυτά που μόνον ψάλτες ξέρουν να τα χτενίζουν, να τα καλωπίζουν, τα πρωτάκουσα όταν μπήκα στον ψαλτικό κύκλο της Αθήνας το 1945. Από τότε μέχρι σήμερα παρότι πλησιάζουν τα πενήντα χρόνια συγκινούμαι κάθε φορά που τα ακούω.

Πως άλλωστε είναι δυνατό να μη νοιώθεις συγκίνηση, όταν ακούς τον πρωτομάστορα Παπαθανάση Τσούμαρη να λέει το Όλο το βιός μου τό 'φαγα να κάνω περιβόλι... ή όταν άκουγες από το μακαρίτη Βαγγέλη Πετρίδη να λέει Βρε Βλάμη μην απλώνεις... ή από τον άλλο αλησμόνητο Λεωνίδα Μαυρογιώργο άκουγες τα γνήσια κλέφτικα, ή από τον Νίκο Καρανταλή στα γνήσια και ανόθευτα δημοτικά μας;

Και πως είναι δυνατό να μη ταρακουνηθείς σύγκορμος, όταν άκουγες Το Γεμενί από τον πολύ μεγάλο Αλέκο Μουτάογλου ή ακούς το ίδιο τραγούδι από το μεγάλο σύγχρονο ανάστημα του και φίλου Χαρίλαου Ταλιαδώρου, ή όταν ακούς να τραγουδά ο ασύγκριτος Πρωτοψάλτης του Μητροπολιτικού ναού Αθηνών Σπ. Περιστέρης (ποιός θα ξεχάσει αλήθεια το κλέφτικο τραγούδι που είπε στην Κοζάνη, προς τιμήν του μακαριστού Οικουμενικού Πατριάρχη Αθηναγόρα ) να μην πείς γεμάτος θαυμασμό;''

Βασίλειος Κατσιφής

από εδώ

Αγαπητοί, μήπως έχουμε κι άλλα τραγούδια εκτελεσμένα από τον μακαρίτη; Αν δε σας κάνει κόπο, ανεβάστε τα.. Θα εκτιμούσα κι αν μας παρείχατε πληροφορίες για την ηχογράφηση που επισυνάπτω (τόπος, χρόνος κλπ).

Δημ.
 

Attachments

  • kratateturkoisperisteris.mp3
    1.9 MB · Views: 94
Last edited:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Ξέρει κανείς που εκκκλησιαζόταν ο Κόντογλου;

Καλή ερώτηση: Μάλλον όχι εκεί όπου υπάρχουν Φραγκοπαναγίες, που θα' λεγε ο ίδιος. Ή σε καμιά ταπεινή εκκλησίτσα σαν τον άγιο Ελισαίο, ή σε καμιά ιστορημένη από τον ίδιο...

Δ.
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Αρχικό μήνυμα απο dimskrekas
(Β. Κατσιφής) ή όταν ακούς να τραγουδά ο ασύγκριτος Πρωτοψάλτης του Μητροπολιτικού ναού Αθηνών Σπ. Περιστέρης

Έχει πολύ μεγάλη σημασία η γνώμη του άρχοντα, δεδομένων των μουσικών του καταβολών και της μεγάλης ευαισθησίας του περί τα θέματα της γνησιότητας.

Αλλά μια γενική παρατήρηση για την όλη συζήτηση: το προσωπικό γούστο είναι θεμιτό καθεαυτό, δεν χρειάζεται ιστορικο-μουσικολογικές αναλύσεις, και δη γενικευτικές για να σταθεί. Είναι θέμα τιμιότητας και ταπεινοφροσύνης.

ΥΓ Στη σελίδα που παρέπεμψε ο Δημήτρης διαπιστώνω ότι ο άρχοντας έχει κλέψει το avatar μου...
 
Last edited:
Θελει να το ψαχνεις το θεμα παντως.Αλλο αυτο που ακους και σε ανεβαζει και αλλο να προσπαθεις να ''πολιορκεις΄'' με το διαβασμα και την μελετη την αφετηρια των μουσικων πραγματων.ανακαλυπτεις απιστευτα πραγματα και καταλαβαινεις το γιατι καποιων αλλων.Ωραια η σπουδη στην εκκλησιαστικη τεχνη .Σιγουρα στο πεδιο των προτιμησεων δεν εμπεριεχεται ο σχολαστικισμος οσο και επιστημονικα να εχει κατοχυρωθει.Τωρα οσο αναφορα την μουσικη μελετη πρεπει κατα την γνωμη μου να γινεται σε σχεση με το κοινωνικο γιγνεσθαι της εποχης και σε σχεση με τα καλλιτεχνικα ρευματα.Δεν υποστηριζω την προτιμηση μου αν αναφερω οτι η σχολη περιστερη αναπτυχθηκε παραλληλα με την θεολογικη ανθηση της δεκαετιας του 60.και ενα αλλο παραδειγμα .στην αθωνικη πολιτεια αλλο το υφος φιρφιρη και αλλο του βατοπεδιου.ειναι υπερβολη να εξετασω τι υποβαθρο υπαρχει πισω απο τον απλο και ταπεινο φιρφιρη ή Παντελεημων καρτσωνα και τι πισω απο το πανισχυρο βατοπεδι με το συγκεκριμενο ακουσμα?η διαφορα στο ακουσμα εχει και κοινωνιολογικες προεκτασεις ...Αυτο που λεμε ψαλτικο υφος περα απο τεχνικα στοιχεια ειναι ο καθρεφτης μιας γενικοτερης θεολογικης πορειας ..Ακουγεται τραβηγμενο αλλα ειπαμε θελει ψαξιμο
 
Last edited:

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
Κακώς ίσως η Αθηναϊκή μετροφωνία αποδίδεται στον Περιστέρη. Μάλλον στον Ψάχο πρέπει να αναζητηθούν οι ρίζες της (όπως προαναφέρθηκε άλλωστε) και ίσως παλαιότερα (;). Ο Ψάχος ήδη από τον καιρό που βρισκόταν στην Κωνσταντινούπολη κατηγορούσε τους Πατριαρχικούς ψάλτες για τις αναλύσεις των κλασσικών κειμένων που έκαναν (υπάρχει αν θυμάμαι καλά και σχετικό άρθρο στη Φόρμιγγα με παράδειγμα της εκτέλεσης του Κεκραγαρίου Α' ήχου) και υποστήριζε μια πιό "δωρική" ερμηνεία. Ο Βουδούρης αναφέρει πολλά για αυτό το θέμα, πώς δηλαδή είχε "συμμαχήσει" ο Ψάχος και ο Βιολάκης (ο οποίος κατά το Βουδούρη δεν έκανε τις παραδοσιακές αναλύσεις των Πατριαρχικών ψαλτών και έψαλλε μεν τις κλασσικές γραμμές αλλά "ξερές") στο σημείο που να επιζητεί τον "ξεριζωμό του Ιακωβισμού" (του ύφους του Ναυπλιώτη, ο οποίος ανέλυε τις μουσικές γραμμές κατά περίσταση) όπως αναφέρει ο Βουδούρης. Έπειτα η μετροφωνία ήταν μάλλον απαραίτητη για να μπορέσουν να σταθούν συστήματα όπως αυτό της συνηχητικής γραμμής του Ψάχου, της εναρμόνισης κτλ.
 

orestis

Νέο μέλος
Καλήσπέρα! Θα ήθελα να μου αναφέρει όποιος γνωρίζει, ποιά είναι τα κύρια χαρακτηριστικά γνωρίσματα του λεγόμενου "Αθηναίκού" 'υφους.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Καλήσπέρα! Θα ήθελα να μου αναφέρει όποιος γνωρίζει, ποιά είναι τα κύρια χαρακτηριστικά γνωρίσματα του λεγόμενου "Αθηναίκού" 'υφους.

βλ. εδώ
 

orestis

Νέο μέλος
Κάποιοι βασικοί θεωρητικοί κανόνες υπάρχουν που να χαρακτηρίζουν το συγκεκριμένο ύφος;
 

Α.Ροδης

Μέλος
Δεν ξερω τι εννοειτε "Αθηναικο υφος" αλλα εμενα ο δασκαλος μου Βασιλειος Κατσιφης καιτοι Αθηναιος με διδαξε το ΥΦΟΣ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ που το ιδιο ακολουθει και το Πατριαρχειο και ολοι οι ψαλτες ολης της Ορθοδοξιας.Το αυτο εμαθα και απο ολους τους μετεπειτα δασκαλους μου[Τσαμκηρανη ,Χατζηχρονογλου,τον ΜΠΑΡΜΠΑ ΜΗΤΣΟ τον ΠΑΓΩΝΑ[ που ηταν οχι μονο διπλα αλλα παντα κοντα στον ΘΡΑΣΥΒΟΥΛΟ ]ΣΤΑΝΙΤΣΑ ΚΛΠ. Ευχαριστω
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Δεν ξερω τι εννοειτε "Αθηναικο υφος" αλλα εμενα ο δασκαλος μου Βασιλειος Κατσιφης καιτοι Αθηναιος με διδαξε το ΥΦΟΣ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ που το ιδιο ακολουθει και το Πατριαρχειο και ολοι οι ψαλτες ολης της Ορθοδοξιας.Το αυτο εμαθα και απο ολους τους μετεπειτα δασκαλους μου[Τσαμκηρανη ,Χατζηχρονογλου,τον ΜΠΑΡΜΠΑ ΜΗΤΣΟ τον ΠΑΓΩΝΑ[ που ηταν οχι μονο διπλα αλλα παντα κοντα στον ΘΡΑΣΥΒΟΥΛΟ ]ΣΤΑΝΙΤΣΑ ΚΛΠ. Ευχαριστω

Σε παλαιότερο μήνυμα - παρέμβασή μου, είχα μιλήσει για πολλές "Σχολές" ΕΒΜ. Επιχειρηματολογώντας, αξιόλογοι συνάδελφοι, προσπάθηασν να αποδείξουν ότι δεν υφίστανται. Η μουσική πραγματικότητα, όμως, τους διαψεύδει.
"Δια γυμνής ακοής" και μόνο, κάποιος εραστής της Θείας του Δαμασκηνού Τέχνης, αν ακούσει χαρακτηριστικά "μαθήματα" από διάφορους ερμηνευτές της και χωρίς να έχει κάνει ιδιαίτερη μουσική μελέτη - διατριβή, θα διαπιστώσει διαφορές.
Π.χ. Ο αξιόλογος δάσκαλος, ερευνητής & πρωτοψάλτης κ. Λ. Αγγελόπουλος είτε ψάλλοντας μόνος, είτε χορωδιακά, διαφέρει σημαντικά, στον τρόπο ερμηνείας της ψαλμωδίας, απ' τον δάσκαλο, πρωτοψάλτη κ. Θεόδωρο Βασιλικό αντίστοιχα!
Η λεγόμενη "Αθηναϊκή σχολή", που είχε μεγαλύτερο & σημαντικότερο εκπρόσωπό της, τον αείμνηστο Σπυρίδωνα Περιστέρη, Μουσικολόγο, ερευνητή & Πρωτοψάλτη και για την οποία, "ανοίχτηκε αυτό το θέμα", διαφέρει σε πολλά σημεία, απ' τις δύο παραπάνω!
Ίσως, θα ήταν πιο δόκιμο, να την ονομάζουμε "Σχολή Σπ. Περιστέρη" αφού στο συγκεκριμένο χώρο (Αθήνα), υπάρχουν δεκάδες Ιεροψάλτες, όπως αυτοί που σας προανέφερα, συμπεριλαμβανομένων κι αυτών που επικαλείσθε πιο πάνω, οι οποίοι ψάλλουν διαφορετικά, σε πολλά σημεία, απ' τον τρόπο "της Σχολής Σπ. Περιστέρη" ή όχι σωστά προσδιοριζόμενης & λεγόμενης "Αθηναικής"!
Κατ' εμέ η κάθε Μουσική Σχολή, έχει "τη σφραγίδα" του δημιουργού της.
Παρουσιάζοντας, πιθανόν, κάποιες ομοιότητες & κοινά στοιχεία με κάποια άλλη, αλλά & σημαντικές διαφορές!
Για να πούμε ότι συγγενεύει με το Πατριαρχικό ύφος & ήθος, θα πρέπει να είμαστε αρκετά διαβασμένοι σε θεωρητικό επίπεδο & "χορτάτοι" από ακούσματα, σε πρακτικό επίπεδο, του ενός και του άλλου τρόπου ερμηνείας της Παρασημαντικής ώστε με υπευθυνότητα & βεβαιότητα να αποφανθούμε κρίνοντας αμερόληπτα & δίκαια.
Προσωπική μου άποψη είναι, ότι ο αείμνηστος ιδρυτής της Σπ. Περιστέρης, επειδή γνώριζε καλά και τα δύο συστήματα (Αναλυτικής Παρασημαντικής, αλλά & Δυτικής συγκερασμένης Ευρωπαικής), διαμόρφωσε με το ειδικό βάρος της προσωπικότητας του, το συγκεκριμένο ψαλτικό ύφος & ήθος, που Χαρακτηρίαζει τη Σχολή Σπ. Περιστέρη ή αλλιώς "Αθηναική" Σχολή.
Το βέβαιο είναι, ότι έχει πολλές διαφορές "το άκουσμα της", απ' τη λεγόμενη "Πατριαρχική" ή απ' τη λεγόμενη "Καραική". Πιο εξειδικευμένοι μουσικολόγοι με διατριβή στο συγκεκριμένο Ιεροψαλτικό ύφος "της Σχολής του Σπ. Περιστέρη" θα μπορούσαν να μας διαφωτίσουν περισσότερο.
 
Last edited:

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Σε συνέχεια του προηγούμενου μηνύματός μου, για "το Αθηνανικό ύφος - Σχολή" και από τις λίγες σκέψεις που παρέθεσα, προκύπτει ότι το ορθότερο θα είναι να αναφερόμαστε "στη Σχολή Σπ. Περιστέρη" με το ανάλογο Ιεροψαλτικό ύφος!
Πιθανόν, εάν είναι συντονισμένος κάποιος συνάδελφος της συγκεκριμένης Σχολής στο παρών φόρουμ, να μπορούσε να μας διαφωτίσει περισσότερο & αναλυτικότερα για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.
Έως, όμως, να υλοποιηθεί αυτή η επιθυμία, έρρωσθε & γρηγορείτε.
 
Σεβόμενος την επιθυμία του συντονιστή συνεχίζω την κουβέντα απο αλλο θεμα που παρεκτράπη (ως μη όφειλε ),οχι για να αντιπαρατεθώ στον συνάδελφο αλλα να διευκρινήσω το εξής .
Αν και δεν ειμαι ούτε μαθητής ,ούτε θιασώτης του Αθηναϊκού ύφους και της Αθηναϊκής σχολής ,σέβομαι την διαφορετικότητα αναγνωρίζω τους γνώστες και τους καλούς ερμηνευτές όπως και τους συγκροτημένους χορούς .
Ποτε δεν ειρωνεύτηκα ,δεν κατηγόρησα και δεν λοιδόρησα κανέναν .
Τιμώ τους δασκάλους και το έργο τους .
Ψάλλω και Σακελλαρίδη (έχουν ανεβεί και ηχογραφήσεις )
Ο κύριος συνάδελφος επέλεξε έναν δρόμο για να προβληθεί που σκανδάλησε και ενόχλησε .
Ομολογώ πως δεν τον ήξερα .
Άκουσα το ηχητικό που ανέβασε ο κ.Μαμαης απο τον Αγιο Παντελεημωνα .
Όντως πρόκειται για Καλλιφωνο,γνώστη και καλο ερμηνευτή με άριστη τοποθέτηση και άρθρωση .
Ξανά θα σημειώσω ομως ότι ούτε οι γνώσεις μας ούτε η φωνή μας ούτε τιποτα αλλο μας καθιστά "αυθεντία " και μας δίνει το ακαταλόγιστο να γράφουμε ότι θελουμε άκριτα και αλόγιστα προσβάλλοντας τους συνομιλητές μας ,τα μέλη του φόρουμ και λοιπούς συναδέλφους .
Κατα τα αλλα δεν εχω κανένα απολύτως πρόβλημα με τον υποφαινόμενο και ας μου επιτέθηκε φραστικά
Ουκ οίδα τον άνθρωπον
Ας κρίνουν οι συντονιστές την περαιτερω συμμετοχή ή το άνοιγμα λογαριασμού στην κατηγορία ηχητικά -αλφαβητικο ευρετηριο ιεροψαλτών .
 
Last edited:

PANROUST

Μέλος
Σεβόμενος την επιθυμία του συντονιστή συνεχίζω την κουβέντα απο αλλο θεμα που παρεκτράπη (ως μη όφειλε ),οχι για να αντιπαρατεθώ στον συνάδελφο αλλα να διευκρινήσω το εξής .
Αν και δεν ειμαι ούτε μαθητής ,ούτε θιασώτης του Αθηναϊκού ύφους και της Αθηναϊκής σχολής ,σέβομαι την διαφορετικότητα αναγνωρίζω τους γνώστες και τους καλούς ερμηνευτές όπως και τους συγκροτημένους χορούς .
Ποτε δεν ειρωνεύτηκα ,δεν κατηγόρησα και δεν λοιδόρησα κανέναν .
Τιμώ τους δασκάλους και το έργο τους .
Ψάλλω και Σακελλαρίδη (έχουν ανεβεί και ηχογραφήσεις )
Ο κύριος συνάδελφος επέλεξε έναν δρόμο για να προβληθεί που σκανδάλησε και ενόχλησε .
Ομολογώ πως δεν τον ήξερα .
Άκουσα το ηχητικό που ανέβασε ο κ.Μαμαης απο τον Αγιο Παντελεημωνα .
Όντως πρόκειται για Καλλιφωνο,γνώστη και καλο ερμηνευτή με άριστη τοποθέτηση και άρθρωση .
Ξανά θα σημειώσω ομως ότι ούτε οι γνώσεις μας ούτε η φωνή μας ούτε τιποτα αλλο μας καθιστά "αυθεντία " και μας δίνει το ακαταλόγιστο να γράφουμε ότι θελουμε άκριτα και αλόγιστα προσβάλλοντας τους συνομιλητές μας ,τα μέλη του φόρουμ και λοιπούς συναδέλφους .
Κατα τα αλλα δεν εχω κανένα απολύτως πρόβλημα με τον υποφαινόμενο και ας μου επιτέθηκε φραστικά
Ουκ οίδα τον άνθρωπον
Ας κρίνουν οι συντονιστές την περαιτερω συμμετοχή ή το άνοιγμα λογαριασμού στην κατηγορία ηχητικά -αλφαβητικο ευρετηριο ιεροψαλτών .
Όταν σου είπα ότι έχει πει και χειρότερα δεν με άκουσες.... :p
Συγκεκριμένα μέσα στο fb απευθυνόμενος προς στους βορειοελλαδιτες με τους ίδιους χαρακτηρισμούς.
 

extra

Παλαιό Μέλος
Σεβόμενος την επιθυμία του συντονιστή συνεχίζω την κουβέντα απο αλλο θεμα που παρεκτράπη (ως μη όφειλε ),οχι για να αντιπαρατεθώ στον συνάδελφο αλλα να διευκρινήσω το εξής .
Αν και δεν ειμαι ούτε μαθητής ,ούτε θιασώτης του Αθηναϊκού ύφους και της Αθηναϊκής σχολής ,σέβομαι την διαφορετικότητα αναγνωρίζω τους γνώστες και τους καλούς ερμηνευτές όπως και τους συγκροτημένους χορούς .
Ποτε δεν ειρωνεύτηκα ,δεν κατηγόρησα και δεν λοιδόρησα κανέναν .
Τιμώ τους δασκάλους και το έργο τους .
Ψάλλω και Σακελλαρίδη (έχουν ανεβεί και ηχογραφήσεις )
Ο κύριος συνάδελφος επέλεξε έναν δρόμο για να προβληθεί που σκανδάλησε και ενόχλησε .
Ομολογώ πως δεν τον ήξερα .
Άκουσα το ηχητικό που ανέβασε ο κ.Μαμαης απο τον Αγιο Παντελεημωνα .
Όντως πρόκειται για Καλλιφωνο,γνώστη και καλο ερμηνευτή με άριστη τοποθέτηση και άρθρωση .
Ξανά θα σημειώσω ομως ότι ούτε οι γνώσεις μας ούτε η φωνή μας ούτε τιποτα αλλο μας καθιστά "αυθεντία " και μας δίνει το ακαταλόγιστο να γράφουμε ότι θελουμε άκριτα και αλόγιστα προσβάλλοντας τους συνομιλητές μας ,τα μέλη του φόρουμ και λοιπούς συναδέλφους .
Κατα τα αλλα δεν εχω κανένα απολύτως πρόβλημα με τον υποφαινόμενο και ας μου επιτέθηκε φραστικά
Ουκ οίδα τον άνθρωπον
Ας κρίνουν οι συντονιστές την περαιτερω συμμετοχή ή το άνοιγμα λογαριασμού στην κατηγορία ηχητικά -αλφαβητικο ευρετηριο ιεροψαλτών .
Αγαπητέ μου ούτε εγώ δεν έχω κατι εναντίον σου και ούτε εγώ σε γνώριζα μέχρι τώρα ,σε διαβεβαιώ δεν έχω ανάγκη προβολής με γνωρίζουν καλά πάρα πολλα χρόνια και είμαι μέλος του συλλόγου ιεροψαλτών από το 1981 μαθητής ακόμη ,είμαι 48 ετών και ψάλλω από παιδί όπως και πολλοί από τους συναδέλφους εδώ μέσα .Οντως εγώ ακολουθώ άλλο στύλ ψαλσίματος ,πιο ευρωπαϊκό κατά την γνώμη σας όπως θέλετε πείτε ,και έτσι εχω ψάλλει σε πολλούς ναούς των Αθηνών και εκφράζω ένα συκεκριμένο κοινό πιστών και διευθύνοντας πολυφωνικούς χορούς και παίζοντας και αρμόνιο πράγμα <<βέβηλο>>κατά εσάς προφανως!!Τελειώνοντας θα ήθελα εν πνεύματι καταλλαγής να ζητήσω και συγνώμη αν ήμουν οξύς στις εκφράσεις μου αλλά λέγω πάντοτε αυτό που πιστεύω είτε αρέσει είτε όχι και δεν κάνω προσωπική επίθεση σε κανέναν πολύ περισσότερο σεν ανθρώπους που δεν γνωρίζω που κατά κανόνα όλοι εδώ μέσα κκ συνάδελφοι πιστεύω ότι είναι αξιοπρεπείς και καλοί οικογενειάρχες κατά κανόνα ,τονίζω ξανά ότι κρίνω ΜΟΝΟΝ ΜΟΥΣΙΚΑ.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Αγαπητέ μου ούτε εγώ δεν έχω κατι εναντίον σου και ούτε εγώ σε γνώριζα μέχρι τώρα ,σε διαβεβαιώ δεν έχω ανάγκη προβολής με γνωρίζουν καλά πάρα πολλα χρόνια και είμαι μέλος του συλλόγου ιεροψαλτών από το 1981 μαθητής ακόμη ,είμαι 48 ετών και ψάλλω από παιδί όπως και πολλοί από τους συναδέλφους εδώ μέσα .Οντως εγώ ακολουθώ άλλο στύλ ψαλσίματος ,πιο ευρωπαϊκό κατά την γνώμη σας όπως θέλετε πείτε ,και έτσι εχω ψάλλει σε πολλούς ναούς των Αθηνών και εκφράζω ένα συκεκριμένο κοινό πιστών και διευθύνοντας πολυφωνικούς χορούς και παίζοντας και αρμόνιο πράγμα <<βέβηλο>>κατά εσάς προφανως!!Τελειώνοντας θα ήθελα εν πνεύματι καταλλαγής να ζητήσω και συγνώμη αν ήμουν οξύς στις εκφράσεις μου αλλά λέγω πάντοτε αυτό που πιστεύω είτε αρέσει είτε όχι και δεν κάνω προσωπική επίθεση σε κανέναν πολύ περισσότερο σεν ανθρώπους που δεν γνωρίζω που κατά κανόνα όλοι εδώ μέσα κκ συνάδελφοι πιστεύω ότι είναι αξιοπρεπείς και καλοί οικογενειάρχες κατά κανόνα ,τονίζω ξανά ότι κρίνω ΜΟΝΟΝ ΜΟΥΣΙΚΑ.

Το βλέπουμε...
 

PanagiotisK

ως άνωθεν^
Αγαπητέ μου ούτε εγώ δεν έχω κατι εναντίον σου και ούτε εγώ σε γνώριζα μέχρι τώρα ,σε διαβεβαιώ δεν έχω ανάγκη προβολής με γνωρίζουν καλά πάρα πολλα χρόνια και είμαι μέλος του συλλόγου ιεροψαλτών από το 1981 μαθητής ακόμη ,είμαι 48 ετών και ψάλλω από παιδί όπως και πολλοί από τους συναδέλφους εδώ μέσα .Οντως εγώ ακολουθώ άλλο στύλ ψαλσίματος ,πιο ευρωπαϊκό κατά την γνώμη σας όπως θέλετε πείτε ,και έτσι εχω ψάλλει σε πολλούς ναούς των Αθηνών και εκφράζω ένα συκεκριμένο κοινό πιστών και διευθύνοντας πολυφωνικούς χορούς και παίζοντας και αρμόνιο πράγμα <<βέβηλο>>κατά εσάς προφανως!!Τελειώνοντας θα ήθελα εν πνεύματι καταλλαγής να ζητήσω και συγνώμη αν ήμουν οξύς στις εκφράσεις μου αλλά λέγω πάντοτε αυτό που πιστεύω είτε αρέσει είτε όχι και δεν κάνω προσωπική επίθεση σε κανέναν πολύ περισσότερο σεν ανθρώπους που δεν γνωρίζω που κατά κανόνα όλοι εδώ μέσα κκ συνάδελφοι πιστεύω ότι είναι αξιοπρεπείς και καλοί οικογενειάρχες κατά κανόνα ,τονίζω ξανά ότι κρίνω ΜΟΝΟΝ ΜΟΥΣΙΚΑ.

 
Top