«Bυζαντινοί Eκκλησιαστικοί Ύμνοι» (Δίσκος βινυλίου, 1975)

PAPAZ DIMITRIOS

Δημήτρης Παπαζέτης:Ένας απλός νοσηλευτής-ψαλτάκος.
#1
Αν και είναι πολύ πιθανόν να έχουν ξανανεβεί οι συγκεκριμένες ηχογραφήσεις-ή έστω μέρος απ'αυτές-θεωρώ υποχρέωση μου να τις μοιραστώ μαζί σας αγαπητοί μου αδελφοί.Καλή σας ακρόαση
ΥΓ1)Πολύ μικρός όταν άκουγα το τεριρέμ του Θεοτόκε Παρθένε μ'έπιανε ρίγος και κυριολεκτικά συγκλονιζόμουνα
ΥΓ2)Αφιερωμένες εξαιρετικά στο αγαπητό μέλος του Ψαλτολογίου κ.Ευθύμιο Κωστόπουλο,που η αγάπη του για τον π.Φιρφιρή είναι παροιμοιώδης!!!
 

Attachments

PAPAZ DIMITRIOS

Δημήτρης Παπαζέτης:Ένας απλός νοσηλευτής-ψαλτάκος.
#6
Ο Διακος δεν ειναι σιγουρα. Για Σφηκας μου κανει.
Η κασέτα,αν και παμπάλαια,έγραφε πάνω διακό Διονύσιος Φιρφιρής.Συγκρίνοντας τη φωνή από τα ψαλλόμενα μέλη με άλλες κασέτες που έχω δικές του,αδυνατώ να βρω διαφορές ανάμεσα στις φωνές.Ίσως οι πιο ψαγμένοι να μας κατατοπίσουν.Πάντως για να είστε τόσο κατηγορηματικός για Σφήκα,κάτι παραπάνω θα ξέρετε....
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
#8
Βέβαια! Και πρέπει ν' αλλάξει ο τίτλος του θέματος. Σε "Ηχογραφήσεις του Λεωνίδα Σφήκα".

χς
 

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος
#9
Η κασέτα,αν και παμπάλαια,έγραφε πάνω διακό Διονύσιος Φιρφιρής.Συγκρίνοντας τη φωνή από τα ψαλλόμενα μέλη με άλλες κασέτες που έχω δικές του,
αδυνατώ να βρω διαφορές ανάμεσα στις φωνές.
Ίσως οι πιο ψαγμένοι να μας κατατοπίσουν.Πάντως για να είστε τόσο κατηγορηματικός για Σφήκα,κάτι παραπάνω θα ξέρετε....
Φιλε μου , πιστευω πως υπαρχουν διαφορες ως προς το ηχοχρωμα των φωνων . Απο κει και περα ομως , "χασμα μεγα εστηρικται" μεταξυ των ερμηνευτικων προσεγγισεων των δυο αυτων κορυφαιων Ψαλτων .Ο κυρ-Λεωνιδας προερχεται απο Πατριαρχικη σχολη ( Γεωργιος Ραιδεστηνος ο Β'-Βινακης- Σφηκας ) , ενω ο διακο-Διονυσης σε καθε περιπτωση βρισκεται πολυ μακρια απο αυτο το υφος . Θεωρω λοιπον βεβαιο , οτι και αν ακομη ειχαν κλωνοποιημενα φωνητικα οργανα :) ,το υφος τους θα τους προδιδε ! ! !
Εδω λοιπον ακουμε Λεωνιδα Σφηκα !!!
Να εισαι καλα !!!!!!
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#10
Οι αναρτήσεις αυτές αποτελούν τα πλήρη περιεχόμενα του δίσκου βινυλίου «Bυζαντινοί Eκκλησιαστικοί Ύμνοι» τον οποίο αναφέρω κι εδώ και κυκλοφόρησε το 1975 στην Columbia - EMI με κωδικό CPR 126.

Ο δίσκος αυτός έχει ξανανεβεί στο forum πλήρης. Είναι το πρώτο από τα συνημμένα αυτού του μηνύματος. Μόνο που το τελευταίο αρχείο του zip που παραπέμπω δεν ανήκει στο δίσκο και είναι ψευδεπίγραφο, καθώς αποτελεί το Κοινωνικό «Αινείτε» σε πλ. β' του Δανιήλ και όχι το ομόηχο Χερουβικό του Βινάκη.

Άλλες αναρτήσεις από τα περιεχόμενα του δίσκου αυτού υπάρχουν:
-εδώ το Κεκραγάριο του Ιακώβου σε β' και η Δύναμις του Νηλέως
-εδώ οι στίχοι του «Θεοτόκε Παρθένε»
-εδώ το Δοξαστικό «Των Αγίων Πατέρων ο χορός» του Βινάκη.

Μένει να βρούμε τα εξώφυλλα του δίσκου και να αλλάξει ο τίτλος του θέματος σε:
«Bυζαντινοί Eκκλησιαστικοί Ύμνοι» (Δίσκος βινυλίου, 1975)
 

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
#11
Ακριβώς έτσι είναι. Ευχαριστούμε Δημήτρη για τα αρχεία και Γιάννη για τις σημαντικές πληροφορίες.
Δε μπορώ να συγκρίνω τον Λεωνίδα Σφήκα με κανέναν άλλο ψάλτη. Είναι κάτι το μοναδικό. Τώρα βέβαια οι περισσότεροι έχουν θεοποιήσει το συχωρεμένο Θ. Στανίτσα, ωστόσο για τα δικά μου αυτιά είναι σα να συγκρίνεις τη μέρα με τη νύχτα.
Το βρήκα λοιπόν αυτόν το δίσκο του 1975, τον έδωσα για ψηφιοποίηση και παραθέτω ένα δείγμα από το δοξαστικό "Των αγίων Πατέρων". Το ένα είναι επεξεργασμένο, το άλλο είναι ακριβώς όπως ακούγεται στο δίσκο. Θα προσέξετε πως υπάρχει μια μικρή διαφορά τόσο με το αντίστοιχο που ανέβηκε εδώ, όσο και με το άλλο που ανέβασε ο κ. Ζάχαρης τα οποία είναι ανεβασμένα κατά ένα τόνο!
 

Attachments

filomousos

Παλαιό Μέλος
#12
Ακριβώς έτσι είναι. Ευχαριστούμε Δημήτρη για τα αρχεία και Γιάννη για τις σημαντικές πληροφορίες.
Δε μπορώ να συγκρίνω τον Λεωνίδα Σφήκα με κανέναν άλλο ψάλτη. Είναι κάτι το μοναδικό. Τώρα βέβαια οι περισσότεροι έχουν θεοποιήσει το συχωρεμένο Θ. Στανίτσα, ωστόσο για τα δικά μου αυτιά είναι σα να συγκρίνεις τη μέρα με τη νύχτα.
Το βρήκα λοιπόν αυτόν το δίσκο του 1975, τον έδωσα για ψηφιοποίηση και παραθέτω ένα δείγμα από το δοξαστικό "Των αγίων Πατέρων". Το ένα είναι επεξεργασμένο, το άλλο είναι ακριβώς όπως ακούγεται στο δίσκο. Θα προσέξετε πως υπάρχει μια μικρή διαφορά τόσο με το αντίστοιχο που ανέβηκε εδώ, όσο και με το άλλο που ανέβασε ο κ. Ζάχαρης τα οποία είναι ανεβασμένα κατά ένα τόνο!
Ατυχέστατη αναφορά :(
 

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
#13
Ατυχέστατη αναφορά :(
Εντελώς όμως...!! :eek:

Μιας κ ο λόγος περί Στανίτσα, υπάρχει κ αυτό (για τους λίγους κ εκλεκτούς μη θεοποιούντας..:rolleyes:).

υγ. Από μαθητές (άριστους) του Γ. Βινάκη, προσωπικά προκρίνω τον Ν. Χατζησταμάτη. Καθαρότερα διαστήματα κ καλύτερα τοποθετημένη φωνή.
 

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
#14
Ναι μπορεί να πρόκειται περί ατυχέστατης αναφοράς. Άλλωστε στην ψαλτική δε χωρούν συγκρίσεις.

Ωστόσο αυτό που προσπάθησα να πω είναι πως αυτό που αντιλαμβανόμαστε ακουστικά (μουσική αντίληψη) δεν μας υποχρεώνει κανένας ούτε έχουμε καθήκον να το επιβάλουμε στους άλλους, όπως σύμφωνα με τη δική μου αντίληψη συμβαίνει σε αυτή την κοινότητα με τους λεγόμενους πατριαρχικούς ψάλτες.

Αντιθέτως μπορούμε να πούμε τη γνώμη μας και να εκφράσουμε ελεύθερα αυτό που πραγματικά συμβαίνει όταν ακούμε δύο διαφορετικά ακούσματα μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή.

Πρέπει να δεχτούμε αυτό που δέχεται και η επιστήμη ότι δηλαδή γενικότερα τα ακούσματα και συγκεκριμένα στην περίπτωσή μας το άκουσμα των Θ. Στανίτσα, ο Λ. Σφήκα, κ. Δ. Παϊκόπουλου και πολλών άλλων ιεροψαλτών, εκλαμβάνεται με διαφορετικό τρόπο από άνθρωπο σε άνθρωπο ή ομάδα ανθρώπων. Πρόκειται δηλαδή για μια πολύπλοκη διαδικασία που εξαρτάται από πολλούς παράγοντες όπως οργανικούς αλλά και πολιτισμικούς. Εάν αυτό γινόταν κατανοητό θα είχαν αποφευχθεί πολλές παρεξηγήσεις και διαπληκτισμοί.



Τώρα σχετικά με τα διαστήματα, κάτι πρόσεξα στο "Θεοτόκε Παρθένε" κυρίως, αλλά δε το θεώρησα τόσο σημαντικό ώστε να επηρεαστώ αρνητικά.