«᾿Εσφαλμένες ἀπόψεις γιὰ τὴν λειτουργικὴ τάξι» Διονυσίου Ἀνατολικιώτου

seniko

Δημήτριος Βασιλείου
#2
Ευχαριστούμε!!
Ας μου λύσει κάποιος 2 απορίες.
1. Γιατί η μισή Ελλάδα τοποθετεί σε άλλη θέση το ευαγγέλιο του όρθρου από την άλλη μισή;;!! Γιατί δλδ δεν υπάρχει μια κοινή γραμμή;... Ένα τυπικό για όλη την Ελλάδα....
2. Γιατί τόσα *Ίδια τυπικά*....
Δεν είμαστε ικανοί τόσα χρόνια εμπειρία να καταλήξουμε κάπου;;;...
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#3
Ευχαριστούμε!!
Ας μου λύσει κάποιος 2 απορίες.
1. Γιατί η μισή Ελλάδα τοποθετεί σε άλλη θέση το ευαγγέλιο του όρθρου από την άλλη μισή;;!! Γιατί δλδ δεν υπάρχει μια κοινή γραμμή;... Ένα τυπικό για όλη την Ελλάδα....
http://analogion.com/forum/index.ph...Όρθρου-Κυριακής-ΤΜΕ-vs-αρχαία-παράδοση.10661/
2. Γιατί τόσα *Ίδια τυπικά*....
Δεν είμαστε ικανοί τόσα χρόνια εμπειρία να καταλήξουμε κάπου;;;...
Δὲν εἶναι θέμα ἱκανότητας, ἀλλὰ πολλαπλότητας τῶν πηγῶν, οἱ ὁποῖες ὑπηρετοῦσαν ἰδιαίτερες λειτουργικὲς ἀνάγκες στὸν χωροχρόνο τῆς χριστιανικῆς λατρευτικῆς ἱστορίας.
http://analogion.com/forum/index.php?forums/Πηγές-καί-θεωρητικές-μελέτες-Τυπικοῦ.193/
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#4
Ευχαριστούμε!!
Ας μου λύσει κάποιος 2 απορίες.
1. Γιατί η μισή Ελλάδα τοποθετεί σε άλλη θέση το ευαγγέλιο του όρθρου από την άλλη μισή;;!! Γιατί δλδ δεν υπάρχει μια κοινή γραμμή;... Ένα τυπικό για όλη την Ελλάδα....
2. Γιατί τόσα *Ίδια τυπικά*....
Δεν είμαστε ικανοί τόσα χρόνια εμπειρία να καταλήξουμε κάπου;;;...
Κοινὴ γραμμὴ ὑπάρχει, ἀφοῦ ἔχει ἐκδοθεῖ ἤδη ἀπὸ τό 2003 ἀπόφαση της Συνόδου γιὰ τὴν τοποθέτηση τοῦ Εὐαγγελίου μετὰ τοὺς ἀναβαθμούς. Ἁπλὰ πολλοὶ τὸ 'χουν συνηθίσει διαφορετικὰ, στὶς καταβασίες, καὶ δὲν τοὺς ἀρέσει τὸ πισωγύρισμα.

Ἀπὸ κεῖ καὶ πέρα, τὸ τυπικὸ οὕτως ἤ ἄλλως ΔΕΝ εἶναι κοινό ΚΑΙ σὲ ἄλλα πράγματα. Μὲ τὶς ποικίλες ὅσες περικοπὲς, ὅπου κι ἄν πᾶς ἀκοῦς κάτι διαφορετικό. Ἀλλοῦ διαβάζουν κανόνες, ἀλλοῦ ὄχι, ἀλλοῦ διαβάζουν τὶς εὐχὲς οἱ ἱερεῖς φωναχτὰ ἀλλοῦ σιγανὰ ἀλλοῦ μυστικῶς ἀλλοῦ ... καθόλου, ἀλλοῦ τυπικὰ ἀλλοῦ ἀντίφωνα, ἀλλοῦ πληρωθήτω ἀλλοῦ ὄχι, ἀλλοῦ κάθισμα ψαλτηρίου ἀλλοῦ οὔτε κἄν τὸ Θοῦ κύριε στὸν ἑσπερινό ἢ καὶ ... καθόλου ἑσπερινός.

Ἁπλὰ ὁ καθεὶς κάνει ὅ,τι θέλει, διότι ἡ ἐπίσημη Ἐκκλησία δὲν δύναται νὰ ἐπιβάλλει τίποτε καθὼς κανεὶς δὲν τῆς δίνει ἰδιαίτερη σημασία, ἀφοῦ οὕτε και ἡ ἐπίσημη Ἐκκλησία νοιάζεται γιὰ τοὺς πιστοὺς καὶ τὸ ποίμνιο, ἀλλὰ μόνο γιὰ τὰ λεφτὰ καὶ τὴν ἐξουσία καὶ τοὺς ὑποκριτὲς γύρω της ποὺ λιβανίζουν τοὺς ἐπισκόπους, ροκανίζοντας τὸν κορβανᾶ.

Συνεπῶς, μὴν τὸ ψάχνεις. Ἄν βρεῖς κάποιον σοβαρὸ ἰερέα ποὺ πιστεύει στὸ Θεό, συνεννοήσου μαζί του καὶ θὰ ἀπολαμβάνεις τὴν ἀκολουθία μὲ ροὴ καὶ νόημα. Διαφορετικά ...
 

Τάσος Μπόκος

Παλαιό Μέλος
#5
Πολύ ωραίο το άρθρο!
Επισημαίνει και αναδεικνύει εσφαλμένες αντιλήψεις αλλά και προσεγγίσεις σε θέματα του τυπικού.
Επισημαίνω δύο προτάσεις του αρθρογράφου που, νομίζω, είναι καθοριστικές:
α) τυπικὸ σημαίνει πρῶτα καὶ κύρια ὑπακοή, και
β) Γιὰ τοὺς ἀρχάριους βοήθημα κατάλληλο καὶ ἀπαραίτητο δὲν εἶναι τὸ Κανονάριον τῶν Διπτύχων, ἀλλὰ ἡ Προθεωρία τοῦ Τυπικοῦ Βιολάκη. ᾿Απὸ ἐκεῖ πρέπει νὰ ξεκινήσουν, ἀλλιῶς δὲν θὰ καταλάβουν ποτέ τους τὸ τυπικό.