Γεώργιος Καραγιαννάκης
Νεοσύλλεκτος
Έχοντας υπόψιν:
1. Εγκόλπιον του Αναγνώστου (παλιό) ΙΕ΄ 2000 (σελ.73)
2. Εγκόλπιον Αναγνώστου & Ψάλτου [Ζ΄ 2009 (σελ.124)]
3. Συλλειτουργικόν [ΣΤ΄ 2008 (σελ.102)]
4. Ωρολόγιον Αποστολικής Διακονίας [ΙΖ΄ 2007 (σελ.85)]
5. Ωρολόγιον Περιβόλι της Παναγίας [Α΄ 2005 (σελ.115)]
6. Ζητήματα τυπικού Γ. Ρήγα [Β΄ 1999 (σελ.61)]
παρατηρώ ότι ο στίχος «Δόξα σοι τῷ δείξαντι τὸ φῶς», ο οποίος είναι πρόψαλμα στην δοξολογία, σε κάποια βιβλία υπάρχει και σε κάποια όχι.
Η δικαιολόγηση της απουσίας του προψάλματος, το οποίο απουσιάζει από τα Ωρολόγια εκδόσεις «Φοίνικος» και μετά, αποδίδεται σε τυπογραφικό λάθος των εκδοτών (Ωρολόγιον το μέγα, Περιβόλι της Παναγίας, Υπόμνημα Νο 5 σελ.11)
Η δική μου απορία βρίσκεται στην παραδεδομένη ψαλμώδηση ή μη των προψαλμάτων των ψαλμών στις στιχολογίες.
Δηλαδή, στον 50ο ψάλλουμε το «Ἐλεῆμον», αλλά δεν το λέμε όταν διαβάσουμε "χύμα" και ξεκινάμε από τον 1ο στίχο «Ἐλέησόν με...».
Επίσης, στους αίνους ψάλλουμε το «Πᾶσα πνοὴ αἰνεσάτω τὸν Κύριον», αλλά δεν το λέμε όταν διαβάσουμε "χύμα" τους αίνους και ξεκινάμε από τον 1ο στίχο των αίνων «Αἰνεῖτε τὸν Κύριον...».
Σε όλες τις στιχολογίες συτό συμβαίνει. Γιατί άραγε να πρέπει να ειπωθεί το πρόψαλμα, εφόσον δεν θα ψαλλεί;
1. Εγκόλπιον του Αναγνώστου (παλιό) ΙΕ΄ 2000 (σελ.73)
2. Εγκόλπιον Αναγνώστου & Ψάλτου [Ζ΄ 2009 (σελ.124)]
3. Συλλειτουργικόν [ΣΤ΄ 2008 (σελ.102)]
4. Ωρολόγιον Αποστολικής Διακονίας [ΙΖ΄ 2007 (σελ.85)]
5. Ωρολόγιον Περιβόλι της Παναγίας [Α΄ 2005 (σελ.115)]
6. Ζητήματα τυπικού Γ. Ρήγα [Β΄ 1999 (σελ.61)]
παρατηρώ ότι ο στίχος «Δόξα σοι τῷ δείξαντι τὸ φῶς», ο οποίος είναι πρόψαλμα στην δοξολογία, σε κάποια βιβλία υπάρχει και σε κάποια όχι.
Η δικαιολόγηση της απουσίας του προψάλματος, το οποίο απουσιάζει από τα Ωρολόγια εκδόσεις «Φοίνικος» και μετά, αποδίδεται σε τυπογραφικό λάθος των εκδοτών (Ωρολόγιον το μέγα, Περιβόλι της Παναγίας, Υπόμνημα Νο 5 σελ.11)
Η δική μου απορία βρίσκεται στην παραδεδομένη ψαλμώδηση ή μη των προψαλμάτων των ψαλμών στις στιχολογίες.
Δηλαδή, στον 50ο ψάλλουμε το «Ἐλεῆμον», αλλά δεν το λέμε όταν διαβάσουμε "χύμα" και ξεκινάμε από τον 1ο στίχο «Ἐλέησόν με...».
Επίσης, στους αίνους ψάλλουμε το «Πᾶσα πνοὴ αἰνεσάτω τὸν Κύριον», αλλά δεν το λέμε όταν διαβάσουμε "χύμα" τους αίνους και ξεκινάμε από τον 1ο στίχο των αίνων «Αἰνεῖτε τὸν Κύριον...».
Σε όλες τις στιχολογίες συτό συμβαίνει. Γιατί άραγε να πρέπει να ειπωθεί το πρόψαλμα, εφόσον δεν θα ψαλλεί;