Η συμπερίληψη στους Αίνους στιχηρών και από τις τρεις ακολουθίες της ημέρας (Αναστάσιμη- Εορτής – Αγίας) φαίνεται «λογικότερη», καθότι «συνεπέστερη» με την λοιπή διάρθρωση της ακολουθίας , που απαιτεί, σε όποια μέρη της ακολουθίας γίνεται συνδυασμός, να περιλαμβάνονται και οι τρεις ακολουθίες πχ στα Εσπέρια, κανόνες, εξαποστειλάρια.
Είναι , όμως, αναμφισβήτητο γεγονός ότι γενικώς τα Τυπικά στους Αίνους «αποφεύγουν» τον συνδυασμό τριών ακολουθιών και περιορίζονται στην συμπερίληψη στιχηρών των δύο.
Το ερώτημά μου είναι πού οφείλεται αυτή η «ασυνέπεια». Μήπως ο αριθμός των στιχηρών των αίνων (8) δεν «επιτρέπει» συνδυασμό τριών ακολουθιών; Μήπως γι’ αυτό ο Ρήγας σε παρόμοιες περιπτώσεις ανεβάζει τα στιχηρά των Αίνων σε 10, πράγμα αμάρτυρο σε άλλα Τυπικά;
Οι ειδήμονες έχουν κάτι να συνεισφέρουν;
Υ.Γ.1 Το ΗΟΠ (αν και πανηγυρίζεται εκεί η Αγία) , όπως και το Τυπικό Κύκκου 2018 προκρίνουν το συνδυασμό και των τριών ακολουθιών στους αίνους.
Υ.Γ.2 Ισχύει ,βεβαίως, στο ακέραιο το του π. Μαξίμου:
Τό Τυπικό ἔχει καί ἀντικρουόμενες διατάξεις καί εὐελιξία ὅμως...
Δέν εἶναι δόγμα... χρειάζεται γνώση...