Στό μακαριστό Δράμας Διονύσιο ἀναφερόταν, πού ἔκανε τά λειτουργικά συνέδρια στή Μητρόπολή του μέ τόν μακαριστό Φουντούλη, πρίν τά καθιερώσει ἡ Ἱ. Σύνοδος πλέον, ὡς ὅλης τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος. Ἀναφέρθηκε καί προηγουμένως στόν ἴδιο μακαριστό ἱεράρχη.Δεν κατάλαβα πχ αν η αναφορά ήταν για τον μακαριστό Κοζάνης, ή Σερρών ή Δράμας.
Ἐγώ, ὄχι χωρίς λόγο, ἀνέφερα τό βιβλίο τοῦ μακαριστοῦ Κ. Δ. πού σίγουρα τό ἔχεις διαβάσει, πολύ περισσότερο γνωρίζεις τίς «καινοτομίες» του στή τέλεση τῆς θείας λειτουργίας, γιά τίς ὁποῖες ἐγώ συμφωνῶ καί ὁ ἀείμνηστος ἦταν ἕνα μεγάλο «κεφάλι» καί «κεφάλαιο» γιά τήν Ἐκκλησία μας, ἐμβριθής μελετητής καί ρηξικέλευθος ποιμένας μέ πολύ γνώση καί σοφία, πού τόλμησε νά ὑποστηρίξει καί νά μιλήσει (καί γράψει ἄφοβα) καί νά ἐφαρμόσει πράγματα, πού στήν βολεμένη πλειονοψηφία αὐτά φαίνονται παράξενα καί περίεργα. Ἀρκεῖ νά σοῦ πῶ ὅτι στίς συνοδευτικές ἑρμηνεῖες καί ὁδηγίες περί τῶν προαναφερθέντων ἑσπερινῶν ὁμιλιῶν τῆς Ἱ. Ἀ. Ἀ., σέ κάποια σημεῖα μᾶς λένε ὅτι αὐτά δέν θά τά διαβάσετε, γιατί συνιστοῦν προσωπικές ἀπόψεις τοῦ συγγραφέα...Υγ Αν αναλογισθώ δε ότι ο δεοντολογικός -ρυθμιστικός λόγος είναι που κυριαρχεί σε αυτή την de profundis συζήτηση, με υπερβολική επανάληψη του ''πρέπει'' ακόμα και σε ζητήματα που ερείδονται παρά την έρευνα σε παραναγνώσεις, παρανοήσεις, και ισοπεδωτικές παραμορφώσεις, και μάλλον ανιστόρητες εκλογικεύσεις-για να μην αναφερθώ στα μουσικά ζητήματα- συνειδητοποιώ τη σοφία της Εκκλησίας και της παράδοσής μας που μιλά και εφαρμόζει τη Συνοδικότητα. Δυστυχώς στη συζήτηση δεν είδα τον δέοντα σεβασμό προς αυτή τη σοφία, και λυπούμαι γι αυτό. Μακάρι να σφάλω.
Ἄν κάποιος τέτοιος ἐμφανιστεῖ στό φόρουμ καί ὑποβάλλει ἁπλούστατες ἐρωτήσεις κοινοῦ προβληματισμοῦ, θά κοιτάξουμε πῶς νά τόν ἐξοβελίσουμε, περιχαρακώνοντας (μέ τό μυαλό μας) ὅσα ἐμᾶς καί γιά ὁποιοδήποτε λόγο μᾶς βολεύουν (ἐξασφαλίζουν βόλεμα) ἀγνοοῦντες τί συμβαίνει γύρω μας.
Η γενίκευση (με το εμείς, π.χ. θά κοιτάξουμε πῶς νά τόν ἐξοβελίσουμε κ.λπ.) συχνά έχει εμφατική αξία, φίλε. Ο π. Μάξιμος αναφέρεται σε ένα μικρό ποσοστό που όμως πιθανόν κάνει έντονα αισθητή την παρουσία του, όχι σε σένα, τον Δημήτρη κλπ.Μᾶς ἀδικεῖτε κατάφωρα.
Δέν τό περίμενα ἀπό σένα αὐτό. Κατ᾿ ἀρχήν γράφω σέ α΄ πληθυντικό, πού σημαίνει ὅτι βάζω καί τόν ἑαυτό μου μέσα καί μετά, μιλᾶς ἐσύ πού εἶσαι μάρτυς προσφάτου προσπαθείας φιμώσεως; Τόλμησες νά μιλήσεις γιά λειτουργικά;Μᾶς ἀδικεῖτε κατάφωρα.
Δέν τό περίμενα ἀπό σένα αὐτό. Κατ᾿ ἀρχήν γράφω σέ α΄ πληθυντικό, πού σημαίνει ὅτι βάζω καί τόν ἑαυτό μου μέσα καί μετά, μιλᾶς ἐσύ πού εἶσαι μάρτυς προσφάτου προσπαθείας φιμώσεως; Τόλμησες νά μιλήσεις γιά λειτουργικά;
Τέλος πάντων σκέπτομαι πολύ σύντομα ἄν δοθεῖ εὐκαιρία ἐν ὄψει τῆς Σαρακοστῆς νά διατυπώσω κάποιες σκέψεις γιά ἀνάρμοστες καί ἀπερίσκεπτες συμπεριφορές, πού ἐκθέτουν ὅλο τό φόρουμ καί τά μέλη πού συμμετέχουμε ἐνεργά.
Θέλω ἐδῶ ὄμως νὰ σημειώσω, πῶς ὅταν κάποιος θίγει καίρια ζητήματα μὲ τρόπο ἄμεσο καὶ ὠμὸ...
Κατάλαβα. Ἀλλά διαφωνῶ ὅτι ὑπῆρξε ἴδιος τρόπος...Ἀσφαλῶς, χωρὶς ἀπαραίτητα νὰ ἔχει ἀρνητικὸ χαρακτήρα.
τότε ειναι σχεδὸν βέβαιο πὼς οἱ τυχὸν ἀντιρρήσεις ἤ ἀντιδράσεις μπορεῖ νὰ διατυπωθοῦν μὲ τὸν ἴδιο τρόπο.
γενικότερα...ἰσόρροπη στάση