PanagiotisK
ως άνωθεν^
κ. Ιωάννη,
α) Δεν έγραψα κάπου ότι οι λαρυγγισμοί είναι εξωπαραδοσιακοί (αντιθέτως). Μήπως εννοείτε ότι ο Περιστέρης δεν κάμνει λαρυγγισμούς; Με φαίνεται ότι κάμνει, απλά δεν αναλύει τόσο όσο άλλοι (και δεν λέω ότι οι αναλύσεις αυτές είναι εξωπαραδοσιακές - καθένας επιλέγει το μέτρο).
Αυτή η ποικιλία εκτελέσεων αναιρεί την πιστή (μετά ποιοτικών χαρακτήρων) εκτέλεση του κειμένου; Μάλλον όχι. Ως εκ τούτου, ούτε ο Ναυπλιώτης είναι λάθος (αν είναι δυνατόν, να γράφω τούτο!) ούτε ο Περιστέρης. Λάθος είναι η παντώς είδους κονσερβοποίηση της μουσικής, άρα συμφωνούμε.
β) Αν διαβάσετε προσεκτικότερα, θα ιδείτε ότι δεν γράφω "είναι ο παραδοσιακότερος και σοβαρότερος ψάλτης" αλλά "τον ανάγουν σε παραδοσιακότερο από πολλούς "παραδοσιακούς" ". Έχει σημασία η διαφορά αυτή. Στην δική σας περίπτωση θα ήτο "ιεροσυλία" να το γράψω αυτό.
Δι' αυτά πάντως που διαφοροποιούν τον Περιστέρη, του πατριαρχικού ύφους είμαι ο πλέον αναρμόδιος να κρίνω λόγω της ημιμάθειάς μου, η οποία είναι χειρότερη της αμάθειας και η οποία κάμνει εμένα ή τον α ή τον χ να νομίζει ότι έχει τη δυνατότητα να κρίνει τέτοιους ιερούς ογκόλιθους με δεκάδες χρόνια τριβής στο αναλόγιο, τόσο ελαφρά.
Η άποψη είναι δικαίωμα αλλά ο σεβασμός υποχρέωση.
α) Δεν έγραψα κάπου ότι οι λαρυγγισμοί είναι εξωπαραδοσιακοί (αντιθέτως). Μήπως εννοείτε ότι ο Περιστέρης δεν κάμνει λαρυγγισμούς; Με φαίνεται ότι κάμνει, απλά δεν αναλύει τόσο όσο άλλοι (και δεν λέω ότι οι αναλύσεις αυτές είναι εξωπαραδοσιακές - καθένας επιλέγει το μέτρο).
Αυτή η ποικιλία εκτελέσεων αναιρεί την πιστή (μετά ποιοτικών χαρακτήρων) εκτέλεση του κειμένου; Μάλλον όχι. Ως εκ τούτου, ούτε ο Ναυπλιώτης είναι λάθος (αν είναι δυνατόν, να γράφω τούτο!) ούτε ο Περιστέρης. Λάθος είναι η παντώς είδους κονσερβοποίηση της μουσικής, άρα συμφωνούμε.
β) Αν διαβάσετε προσεκτικότερα, θα ιδείτε ότι δεν γράφω "είναι ο παραδοσιακότερος και σοβαρότερος ψάλτης" αλλά "τον ανάγουν σε παραδοσιακότερο από πολλούς "παραδοσιακούς" ". Έχει σημασία η διαφορά αυτή. Στην δική σας περίπτωση θα ήτο "ιεροσυλία" να το γράψω αυτό.
Δι' αυτά πάντως που διαφοροποιούν τον Περιστέρη, του πατριαρχικού ύφους είμαι ο πλέον αναρμόδιος να κρίνω λόγω της ημιμάθειάς μου, η οποία είναι χειρότερη της αμάθειας και η οποία κάμνει εμένα ή τον α ή τον χ να νομίζει ότι έχει τη δυνατότητα να κρίνει τέτοιους ιερούς ογκόλιθους με δεκάδες χρόνια τριβής στο αναλόγιο, τόσο ελαφρά.
Η άποψη είναι δικαίωμα αλλά ο σεβασμός υποχρέωση.