Το εξηγεί ο π. Κων. Παπαγιάννη στην εισαγωγή. Ότι δηλαδή χρειάζεται ένα απολυτίκιο στο τέλος του ορθρου.
Ὄλοι δέν ἔχουν αὐτή τήν ἔκδοση τῆς Μ. Ἑβδομάδος. Τό αὐτό ἐξηγεῖ καί στό ΣΤ.
Τό ἰσχῦον Τυπικό (ΤΜΕ), τό ὁποῖο δέν προβλέπει Ὧρες τήν Μ. Ἑβδομάδα (ἐκτός τῶν Μ. ΩΡΩΝ Μ. Παρασκευῆς) κάνει μιά σύμπτυξη ἐδῶ.
Γιά νά μή χαθεῖ ἡ προφητεία τῆς Α΄ Ὥρας (πού εἶναι τῆς Τριθέκτης) τήν τοποθετεῖ ἐμβόλιμα μεταξύ τῆς ἐκφωνήσεως τοῦ τρισαγίου καί τῆς ἐκτενοῦς.
Τά Δίπτυχα ἐντός ἀγκυλῶν –πού κάτι σημαίνει– καί τό γιατί ὑπάρχει ἔστω καί αὐτό δέν μπορῶ τώρα νά τό ἐξηγήσω.
Ἄς ἀκολουθοῦμε τό ΤΜΕ, ὅπως καί σέ ἄλλες ἀκολουθίες τῆς Μ. Ἑβδομάδος, πού διαφοροποιεῖται ἀπό τό ΤΑΣ καί τό ΤΡΙΩΔΙΟΝ ὡς ἐφαρμογή τοῦ ΤΑΣ.
Οἱ αἰτιάσεις στό ΣΤ δέν μέ ἱκανοποιοῦν... Δέν μποροῦμε νά μπερδεύουμε (αὐτή ἡ τάση ὑφίσταται δυστυχῶς) παλαιές διατάξεις μέ νέες.
Εχω όμως μια ερώτηση. Το τροπάριο της προφητείας που ακολουθεί, λέγεται δις μετά του Δοξα, Και νυν. Αυτό ψάλλεται; ή απλώς αναγινωσκεται;
Στή ἰσχύουσα πρακτική ἀναγινώσκεται (ἔχει διασωθεῖ ἡ μουσική; ). Ὡς ἀναλυτικώτερη ἀπάντηση ἰσχύουν ὅσα ἔγραψα προηγουμένως.
(Στή Μουσική Μ. Εβδομάδα του ὁ π. Κ. Παπαγιάννης τό ἔχει τονισμένο, γιά ὅσους ἐνδιαφέρονται))
Επισης, στα αποστιχα τι συνηθιζετε σχετικά με το "Ο τρόπος σου δολιοτητος";
Ὁ π. Κ. Παπαγιάννης στό ΣΤ, γιά τήν ἀποφυγή ἐπανάληψης, προκρίνει
Δόξα, Καὶ νῦν, Μυσταγωγῶν σου, αἰτιολογώντας τήν ὕπαρξη ἑνός δοξαστικοῦ τίς προηγούμενες ἡμέρες.
Ὁπωσδήποτε ἔχουμε τήν τάση τῶν συντομεύσεων, γι᾿ αὐτό ἐμεῖς παραλείπουμε τό "Ο τρόπος σου δολιότητος" ὡς ἀπόστιχο καί τό λέει ὁ ἀριστερός ὡς δοξαστικό.
Βλέπετε ἐδῶ ὑπεισέρχεται ἀφενός ἡ προσυνεννόηση καί ἀφετέρου ὅτι οἱ δεξιοί θέλουν νά λένε τό "Μυσταγωγῶν σου", πού τούς ἀνήκει βέβαια.
Ἄς τηρεῖται τό ΤΜΕ πού προβλέπει ὄλα, ἤτοι τήν ἐπανάληψη τοῦ "Ο τρόπος σου δολιότητος" ὡς δοξαστικοῦ.
Στήν περίπτωση πού παραλειφθεῖ τό "Ο τρόπος σου δολιότητος" ὡς ἀπόστιχο, ἄρχεται τῶν ἀποστίχων ὁ δεξιός.
Καί πάλι πρόκειται γιά συνεννόηση τῶν ψαλτῶν, γιά τό τί θέλουν νά ποῦν, καί ὁπωσδήποτε καί τί "γραμμή" ἔχει δοθεῖ (ἄν ἔχει δοθεῖ) ἀπό τόν προεστῶτα.