Αποχαιρετισμός Παναγιώτη Νεοχωρίτη

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
ἄκουε πολλά said:
Βεβαίως και θα τα λέμε, ημείς οι αποκεκλεισμένοι του πατριαρχικού ύφους...

Δὲν μπορῶ νὰ μιλήσω γιὰ ἐσᾶς, ἐγὼ δὲν αἰσθάνομαι ἀποκλεισμένος, ἁπλὰ δὲν ἔχω πλέον δυνατότητα νὰ μαθητεύσω συστηματικὰ κοντὰ σὲ πατριαρχικὸ ψάλτη. Ἔτσι ἐπωφελοῦμε ἀπὸ τὶς ἠχογραφήσεις, ὅπως καὶ πολλοὶ ἄλλοι συνάδελφοι καὶ σεῖς ἀπ' ὅ,τι ἔχω καταλάβει.
 

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)

Δὲν μπορῶ νὰ μιλήσω γιὰ ἐσᾶς, ἐγὼ δὲν αἰσθάνομαι ἀποκλεισμένος, ἁπλὰ δὲν ἔχω πλέον δυνατότητα νὰ μαθητεύσω συστηματικὰ κοντὰ σὲ πατριαρχικὸ ψάλτη. Ἔτσι ἐπωφελοῦμε ἀπὸ τὶς ἠχογραφήσεις, ὅπως καὶ πολλοὶ ἄλλοι συνάδελφοι καὶ σεῖς ἀπ' ὅ,τι ἔχω καταλάβει.


Ναι, απλώς το θέμα δεν είναι πώς νοιώθει ο καθένας. Η πραγματικότητα, σύμφωνα με τα λεγόμενά σας, είναι σκληρή και, εφ' όσον δεν μαθητεύουμε σε πατριαρχικό ψάλτη ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΝΑΛΟΓΙΟΥ, είμεθα αποκεκλεισμένοι οι άμοιροι από την εγκατάσταση στην γη της επαγγελίας. Συνεχίστε ωστόσο την μελέτη, και όλοι μας.
 

nicos

Νικόλαος Κουμαραδιός
"...γι'αυτό ελπίζω ότι, θα σωθούν όλα!"
Λ. Αστέρης, 2013
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
ἄκουε πολλά said:
... Η πραγματικότητα, σύμφωνα με τα λεγόμενά σας, είναι σκληρή και, εφ' όσον δεν μαθητεύουμε σε πατριαρχικό ψάλτη ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΝΑΛΟΓΙΟΥ, είμεθα αποκεκλεισμένοι οι άμοιροι από την εγκατάσταση στην γη της επαγγελίας. Συνεχίστε ωστόσο την μελέτη, και όλοι μας.

Καὶ βέβαια ἔτσι εἶναι. Ὅποιος ἔχει δουλέψει μὲ δἀσκαλο χρόνια, ἔχει πάντοτε πλεονέκτημα ἀπέναντι σὲ αὐτοδίδακτο ἤ ἡμιαυτοδίδακτο.
 

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)
Καὶ βέβαια ἔτσι εἶναι. Ὅποιος ἔχει δουλέψει μὲ δἀσκαλο χρόνια, ἔχει πάντοτε πλεονέκτημα ἀπέναντι σὲ αὐτοδίδακτο ἤ ἡμιαυτοδίδακτο.


...Ενώ όλοι οι υπόλοιποι να δοξολογούμε τον Θεό που μάθαμε(;) μουσικά, μη θέλουμε να αποκτήσουμε και πατριαρχικό ύφος κιόλας!

Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα!

Ή μάλλον γίνονται μόνον από εκείνους ους ο Θεός εξέλεξεν!
 
Last edited:

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)

Μόνο ποὺ ἡ προσθήκη γραφομένων σὲ ξένη παράθεση δὲν προβλέπεται, θὰ σὲ παρακαλοῦσα ὅταν παραθέτεις νὰ παραθέτεις αὐτούσια ἔστω καὶ ἀπομονώνοντας φράσεις. Διόρθωσε ἄμεσα τὸ μνμ σου σὲ παρακαλῶ.

Η ουσία δεν αλλάζει...
 

ARGITAN

Παλαιό Μέλος
[




Συγνώμη έτσι ορίζεται το πατριαρχικό ύφος (εκφορά, τοποθέτηση, μάσκα;). Ποιά η σχέση τότε του κ.Αστέρη με τον Πρίγγο; Ο κ. Αστέρης έχει άρτια τοποθέτηση μεν (η οποία προφανώς και προέρχεται απ' το ότι ήταν τενόρος της τουρκικής λυρικής σκήνης επί σειρά ετών), από την άλλη όμως εσείς που ξέρετε και αντιλαμβάνεστε, τι σχέση έχει το ύφος των τελευταίων δεκαετιών με τον Πρίγγο αν ή ακόμη και με τον Ιάκωβο αν θέλετε;

Πάλι μπερδεύστε ας ξεκαθαρίζουμε λίγο κι ας μιλήσουμε για το ύφος του κ. Αστέρη

https://www.youtube.com/watch?v=A20EvK9-Eao

που είναι εδώ το παραπάνω ύφος;
Κατά την ίδια σχέση, και που είναι το ύφος του Στανίτσα στο ύφος του Πρίγγου
 
Last edited:

Δημήτρης Ποθητός

Παλαιό Μέλος
Χριστός Ανέστη!

Το ζήτημα είναι καθαρά ζήτημα ύφους. Δεν τίθεται θέμα γιά την τεχνική και την θεωρητική κατάρτιση ή την ψαλτική απόδοση του αξιολογότατου κυρίου Νεοχωρίτη, όπως επίσης και την άριστη μουσική του τέχνη και ερμηνεία. Είναι από τους καλύτερους έλληνες ψάλτες.

Τίθεται όμως θέμα γιά το ύφος, το Πατριαρχικό Ύφος που δεν το έχει ερμηνευτικά -οι ηχογραφήσεις είναι αδιάψευστος μάρτυρας- καθώς, κακά τα ψέμματα το ύφος αυτό μόνον με πολυετή τριβή στον Πατριαρχικό Ναό αποκτάται, συν την ιδιαίτερη λαλιά των Κωνσταντινουπολιτών που περνά και αυτή ως ζων κύτταρο και μεταλαμπαδεύεται αυτόματα και αβίαστα στην ερμηνεία και εκφορά των λέξεων κατά το ψάλλειν.

Το ύφος είναι όπως και η κάθε ανθρώπινη γλώσσα ομιλίας. Στην Ελλάδα όλοι οι έλληνες ομιλούν την ελληνική γλώσσα. Όμως σε κάθε περιοχή διαφέρει το ύφος του λόγου που εκφέρεται από τους ντόπιους κατοίκους. Να σας δώσω ένα παράδειγμα. Ένας Κρητικός και ένας Μακεδόνας. Γιά να καταφέρει ο ένας και ο άλλος να ομιλεί σε ικανοποιητικό ή ακόμη καλύτερα και σε άριστο βαθμό το συγκεκριμένο ύφος του αντιστοίχου έλληνα θα πρέπει να ζήσει και να συνομιλεί επί μακρόν στον συγκεκριμένο τόπο.

Εάν ο κύριος Νεοχωρίτης είχε τριβεί επί καιρόν στον Πατριαρχικό Ναό σίγουρα θα μπορούσε να αποκτήσει το Πατριαρχικό Ύφος. Εάν το πράξει τώρα δεν ξέρω πως αυτό είναι δυνατόν, εννοώ πως όντας πρωτοψάλτης ή και λαμπαδάριος ακόμη θα μπορέσει να ακούσει και να αφομοιώσει σε εύλογο χρονικό διάστημα το Πατριαρχικό Ύφος. Αυτό, κατά την ταπεινή μου άποψη πάντα, μόνον καθήμενος δίπλα στον εκάστοτε Πρωτοψάλτη και Λαμπαδάριο του Πατριαρχικού ναού διδάσκεται, αποκτάται και αφομοιώνεται με αβίαστο και φυσικό τρόπο.

Ακόμη δεν κατανοώ γιατί κάποιοι πιστεύουν πως καταφερόμαστε ενάντια στον κύριο Νεοχωρίτη. Από καρδιάς εύχομαι να τα καταφέρει, αλλά θα χρειαστεί εύλογος χρόνος και φυσικά διάθεση και από τον ίδιο να μπολιαστεί με το Πατριαρχικό Ύφος. Και μακάρι να μην γίνει αυτή η επιλογή η αρχή μίας διαφοροποίησης και εν τέλει ένα επώδυνο σπάσιμο στην περίφημη αλυσίδα της μακραίωνης συνέχειας του Πατριαρχικού Ύφους. Θέλω να πιστεύω πως και ο ίδιος απεύχεται κάτι τέτοιο.

Δεν καταφερόμαστε λοιπόν ενάντια στον κύριο Παναγιώτη Νεοχωρίτη. Την αλήθεια περί ύφους προασπίζουμε. Του Πατριαρχικού Ύφους, που κακά τα ψέμματα είναι η κορωνίδα της ψαλτικής τέχνης και ότι το πιό γνήσιο και μεγαλειώδες η τέχνη αυτή έχει προσφέρει και επιδείξει.
 
Last edited:
Όχι Χρυσοβαλάντη, δεν είναι κενός και άνευ περιεχομένου ο όρος "πατριαρχικόν ύφος", άλλως δεν θα υφίστατο αιώνες τώρα. Αν είναι για σένα (ή για όποιον είναι κενός και άνευ περιεχομένου) σημαίνει ότι εσύ δεν το γνωρίζεις και δεν το αντιλαμβάνεσαι, άρα φρόνιμο θα ηλταν να μην εκφέρεις γνώμη για το συγκεκριμένο.
Για το που υστερεί ο ΠΝ (ως προς το συγκεκριμένο ύφος πάντα), με ΠΜ καλύτερα. Μπορεί κι ο Μιχαλάκης αν θέλεις να σου πει...
Με απογοητεύεις αγαπητέ Χάρη, μιλάς απαξιωτικά και αφοριστικά, αφήνω σε σας λοιπόν το μονοπώλιο του Πατριαρχικού ύφους και όλοι εμείς οι αμυητοι, συμπεριλαμβανομένου κατα την γνώμη σας και του ΝΥΝ πρωτοψάλτης του Πατριαρχείου, να τραβήξουμε την οδό που ο καθένας υπηρετεί προς δόξα θεού. Η ευγενια όμως και η διάκριση είναι έμφυτα ταλέντα και σαυτη λυπάμαι που το λέω υστερειτε. Και εδω κλείνω τον κύκλο των δικών μου παρεμβάσεων αφού στόχος μου ήταν να καταθέσω τις προσωπικές μου απόψεις, αλλά σε ώτα μη ακουόντων και υπέροπτικής διάθεσης ανθρώπων είναι ανώφελο να δίνει κάποιος τα μαργαριτάρια του, καλό σας βράδυ κύριοι.
 
Last edited:


Αὐτὴ ἡ δήλωση ἄς καταγραφεῖ στὰ πρακτικὰ, ἔτσι γιὰ νὰ ξέρουμε ὅλοι ποιὸ ἀκριβῶς εἶναι τὸ θέμα καὶ ποὺ βασίζεται ἡ ὑποστηρικτικὴ ἐπιχειρηματολογία γιὰ τὴν πρόσκληση καὶ τυχὸν παραμονὴ τοῦ κ. Νεοχωρίτη στὸν πατριαρχικὸ ναό.

Καὶ ἀφοῦ τὸ πατριαρχικὸ ὕφος εἶναι « ... ανευ ουσιαστικου περιεχομενου ...», ἄρα ὁ ὁποιοσδήποτε μπορεῖ πλέον νὰ ψάλλει στὸν πατριαρχικὸ ναὸ, ἀκόμη καὶ κάποιος τῆς Σχολῆς Καρᾶ-Ἀγγελόπουλου, ἄν κάποτε χηρεύσει θέση. Ἀπίστευτα πράγματα!
Ως συνήθως παρερμηνεύεται τα λεγόμενα μου και βγάζετε αυθαίρετα συμπεράσματα. Σας παραπέμπω στην συζήτηση με αφορμή τον ΟΦΕΛΠ για να έχετε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα του του τι εννοώ και πως το αντιλαμβάνομαι αυτο που προείπα. Εγώ δεν υποστηρίζω κανένα πρόσωπο, παραθέτω τις απόψεις μου ελεύθερα και κρίνομαι γιαυτες, εσείς όμως κοιμάστε και ξυπνάτε με την αποπομπή του π. Νεοχωρίτης απτό πατριαρχείο, γεγονός μάλλον αξιοθρήνητο.
ΥΓ. Όχι δεν θα μπορούσε να σταθεί σαυτη την θέση και να είναι φορέας και συνεχιστής αυτής της παράδοσης κανένας από τους υποστηρικτές της γνωστής σχολής, άπαυτους τουλάχιστον που έχω υπόψην εγώ, για να μην μπερδευόμαστε...
 

pasapnoi

Νέο μέλος
Χριστός Ανέστη!!!

Καταρχήν να με συγχωρέσετε που λαμβάνω μέρος σε αυτή τη συζήτηση, αλλα η ιδιαιτερότητα του όλου θέματος απ τη μια, εφόσον εφτασε σε 30 σχεδόν σελίδες, αλλα το ανούσιο των περισσοτέρων σελίδων απ την αλλη, για το λόγο οπου ασκειται κριτικη με την εικόνα σαν να υπαρχουν παλια απωθημένα ή ανεκλπήρωτα όνειρα ορισμένων ή σαν να υπάρχει κάτι το προσωπικό προς το πρόσωπο του κ.Νεοχωρίτη με αναγκάζουν να εκθέσω το προβληματισμό μου.
Δεν θα ηθελα αγαπητα μέλη να μπω στη διαδικασία για το πως βλέπω ως ψάλτη του Πατριαρχείου το κ.Νεοχωρίτη.. Αυτό έχει γίνει με το παραπάνω.
Επιτρέψτε μου να σας πω, ότι όντως προβληματίστηκα και μάλιστα στεναχωρεθηκα, διότι ενώ τόσο ασχολούμαστε με όλα περι κριτικής, δεν έχουμε ασχοληθει με το γεγονός και κατα πόσο μπορει ένας ψάλτης ασχέτως με την ακριβεια που μπορει να εκτελεσει, καθως και το υφος που θα ηθελε να υπηρετήσει, μπορεί να βρίσκεται ο ίδιος στη λειτουργία ζωντας το μυστήριο και προσελκύοντας το καθε πιστό όχι με ύφος του, αλλά με το ήθος του και τη στάση του πάνω στο αναλόγιο και μη.
Και αυτό το λέω, γιατί έχουμε ασχοληθεί πολύ με το ύφος ..με εκείνο.. με το αλλο κτλ, όχι οτι αυτά πρεπει να παραμερίζονται, αλλα όταν ψάχνοντας αυτά παραπανω από ότι αρμόζει, χαθεί ο λόγος που υπηρετείται αυτή η διαδικασία, αγνοώντας μάλιστα, ότι η ψαλμωδία είναι ιδίωμα των αγγέλων.
Εύχομαι πραγματικά βάζοντας και τον εαυτό μου μέσα να κατανοήσουμε την αναξιότητά μας αυτής της διακονίας και να αναλογισθεί καθένας τις ελλειψεις του, τόσο στο γνωστικό αντικείμενο, όσο και στο μέσα του βαθειά περισσότερο. Ευχόμαι επίσης, οι οποιεσδήτε ερωτήσεις-κριτικη κτλ να ειναι προς ωφέλεια και όχι μόνο θέση, απολυτότητα και ανάκριση. Οποιος δεν αναπαύεται με κατι ή του στερεί ακόμη τη προσευχητική διάθεση και ένωση με το Θείο μπορεί να αδιαφορήσει ή να το απομακρύνει εφόσον τον βλάπει.
Αυτά ήθελα να γράψω και ευχαριστώ πολύ για την υπομονή σας.
Τέλος να ευχηθώ σε όλους σας καρδία και ψυχή ζώσα!!!

Χριστός Ανέστη-Αληθώς Ανέστη​
 

christl

Νέο μέλος
Κ. Χ.Σ. νομίζω πώς παρεκτρέπεστε .Οι χαρακτηρισμοί σας δείχνουν αναστάτωση. Δε χρειάζεται. Αφήστε τον " φίλο " σάς Π. Ν. να ψάλλει και εμας να τον χαιρόμαστε . Οταν έχει ξεσπάσει ενορχηστρωμένη πολεμική εναντίον του Εχω το δικαίωμα εγώ και " οι όμοιοι μου"(αλήθεια ποιους εννοητε;) να εκφράζομαστε.

Νομίζω πως οι αρμόδιοι του Πατριαρχείου γνωρίζουν πολύ καλλίτερα από εμάς το τι πρέπει να πράξουν. Εμείς έχουμε τη γνώμη οτι μπορούμε να επηρεάσουμε τη γνώση και τη γνώμη της Πατριαρχικής επιτροπής και της Συνόδου; Ας προσέχουμε λίγο. Δεν βλάπτει.
 
Last edited by a moderator:

ΠΜΧ

...
Αληθώς ανέστη!

Η αλήθεια είναι πως είχα υποσχεθεί στον εαυτό μου να μην γράψω το παραμικρό σε αυτό το θέμα, γιατί δεν μου αρέσει να λέω δημόσια την άποψή μου για αυτά τα θέματα (είναι πολύ εύκολο να παρεξηγηθείς, να... ταμπελοφορεθείς, κλπ). Έτσι, δεν θα ασκήσω κριτική, απλά θα ήθελα να δώσω μία απάντηση στον χρήστη pasapnoi.

Δεν έχετε και πολύ άδικο (pasapnoi) με αυτά που λέτε περί της ψαλτικής, ότι δηλαδή πρέπει να είναι αποκλειστικά στην υπηρεσία της προσευχής. Ωστόσο, θα μου επιτρέψετε να κάνω ορισμένες παρατηρήσεις. Η ψαλτική, πάντα όπως την αντιλαμβάνομαι εγώ, περιέχει δύο διαφορετικά πράγματα στην έννοιά της:

1) Την υποχρέωση να μεταλαμπαδεύει στους πιστούς την προσευχητική διάθεση και το κλίμα του εκάστοτε τροπαρίου (πανηγυρικό, μετανοίας, λύπης, κλπ).
2) Την "καθαρή" τέχνη.

Αναμφισβήτητα, το πρώτο δεν μπορεί να δεχτεί εκπτώσεις, με τίποτα. Υπό αυτήν την έννοια, δεν θα είχα απολύτως κανένα πρόβλημα να καταληφθεί το Πατριαρχείο είτε από λαϊκούς τραγουδιστές, είτε από τετράφωνα κανταδίσια ακούσματα. ΠΡΟΣΟΧΗ: Πάντα, εφ'όσον εξυπηρετείται αληθινά ο πρώτος σκοπός. Τί εννοώ: Αν φέρουμε στην εκκλησία έναν που να γλυκο-ψέλνει (δεν το λέω ειρωνικά-υποτιμητικά), θα προκαλέσει πάταγο στο ηλικιωμένο "ακροατήριο", γιατί θα είναι πιό συγκινητικός. Ερωτώ, όμως: Η συγκίνηση αυτή συνεπάγεται άμεσα και αληθινή προσευχητική διάθεση; Συνεπάγεται ότι προσεύχεσαι πραγματικά; Το λέω γιατί και εγώ όταν ακούω Νταλγκά, συγκινούμαι, αλλά αυτό πόρρω απέχει από την προσευχή.

Γράφετε ότι σας αρκεί το ήθος του ψάλτη. Αυτό, ακούγεται αστείο όπως το λέω, αλλά το αντιλαμβανόμαστε εντελώς υποκειμενικά. Μπορεί καποιος να επιδίδεται σε περίτεχνους λαρυγγισμούς, γιατί έτσι ζει την στιγμή. Και από κάτω, να το περνάνε για σκυλοτράγουδα. Ας μου επιτραπεί το παράδειγμα: Είχα πάει στον κ. Παϊκόπουλο μία Κυριακή, και είπε ένα Τριάδι, που και τώρα που το ακούω συγκλονίζομαι, γιατί εκτός της απίστευτης τέχνης, φαίνεται πως το ζούσε όταν το έλεγε. Ε, από κάτω, μπορεί ο κόσμος να τον πέρασε και για χότζα. Εγώ, όμως, εκείνη την στιγμή, έπαθα την πλάκα μου!

Εν κατακλείδει, αυτό που υποστηρίζω είναι η εξυπηρέτηση του πρώτου σκοπού της ψαλτικής, με όσο το δυνατόν λιγότερες εκπτώσεις στην τέχνη. Εξ' άλλου, δεν σημαίνει ότι όσες φορές έγιναν εκπτώσεις στην εκκλησία χάρη της συγκινήσεως του εκκλησιάσματος (πραγματικής ή ψευτο-συγκινήσεως), αυτές έγιναν εύστοχα και χωρίς κοσμικότητα. Δεν γίνεται να τα ισοπεδώσουμε όλα, εν μιά νυκτί.

Αξίζει να διαβάσετε ένα άρθρο που ανέβηκε στο "Μεγαλοβδομαδιάτικες παρατυπίες και θεατρινισμοί", που αναφέρονται διάφορες εκπτώσεις, είτε επ' αγαθώ, είτε λόγω... άλλων παραγόντων!

Χαίρετε, και συγγνώμη για την πολυλογία μου!

Υ.γ.: Υπάρχει ένα μικρό προβληματάκι επειδή απουσιάζει το spoiler, από το εν λόγω forum: ειδικά στην ανάγνωση από κινητό, πιάνεται το χέρι σου, κατεβαίνοντας, με όλες αυτές τις παραθέσεις.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
...
Επιτρέψτε μου να σας πω, ότι όντως προβληματίστηκα και μάλιστα στεναχωρεθηκα, διότι ενώ τόσο ασχολούμαστε με όλα περι κριτικής, δεν έχουμε ασχοληθει με το γεγονός και κατα πόσο μπορει ένας ψάλτης ασχέτως με την ακριβεια που μπορει να εκτελεσει, καθως και το υφος που θα ηθελε να υπηρετήσει, μπορεί να βρίσκεται ο ίδιος στη λειτουργία ζωντας το μυστήριο και προσελκύοντας το καθε πιστό όχι με ύφος του, αλλά με το ήθος του και τη στάση του πάνω στο αναλόγιο και μη.
...

Καὶ πὼς μπορεῖ νὰ μετρηθεῖ αὐτὸ συνάδελφε; Μὲ δημοσκόπηση; Μὲ τί; Μὲ κάποιο ἄλλο ἐπιστημονικὸ ὄργανο; Μὲ τὴν προσωπικὴ ὑποκειμενικὴ ἄποψη;

Ξέρει κανεὶς τὶ κρύβει ἡ καρδιὰ κάθε ἀνθρώπου καὶ ψάλτου; Εἶς ὁ Καρδιογνώστης καὶ Θεὸς.

Ὅταν λέτε νὰ ἀσχοληθοῦμε τὶ ἐννοεῖτε; Νὰ συστήσουμε ἐπιτροπὴ ποὺ θὰ «μετρήσει» ἦθος; Θὰ βασιστοῦμε σὲ μάρτυρες; Σὲ ψευδομάρτυρες; Σὲ τί;

Ξέρετε πόσο λίγο ἀπέχουν τὰ παραπάνω ἀπὸ τὸν Καλβίνο;
Ο Καλβίνος ήταν πολύ αυστηρός με το θέμα της εκκλησιαστικής πειθαρχίας πράγμα στο οποίο συνεπικουρούσε και η κοσμική εξουσία που με την έμπνευση του εξέδιδε και εφάρμοζε αυστηρότατες διατάξεις σχετικές με τα ήθη και την κοινωνική συμπεριφορά των πολιτών. Οχι μόνον απαγορεύονταν και τιμωρούνταν αυστηρά οι παρεκτροπές όπως η μέθη, η χαρτοπαιξία, η βλασφημία, και η ακολασία, αλλά ακόμα και η πολυτέλεια της ενδυμασίας, η σπατάλη σε γιορτές και γεύματα, οι χοροί και τα λαϊκά τραγούδια.

Οι νόμοι όριζαν ακόμα και πόσα φαγητά επιτρεπόταν να παρατεθούν στα ιδιωτικά γεύματα, ενώ η ανάγνωση κοινών βιβλίων και μυθιστορημάτων απαγορευόταν. Στους γονείς συνιστούσαν να μην δίνουν στα παιδιά τους ονόματα Ρωμαιοκαθολικών αγίων, αλλά να προτιμούν τα κύρια ονόματα από τη Βίβλο. Οριζόταν η ποινή του θανάτου για τους μοιχούς τους αιρετικούς, τους ειδωλολάτρες και τους βλάσφημους. Η φοίτηση στην εκκλησία ήταν υποχρεωτική, ενώ η αστυνομία ήταν επιφορτισμένη στον να επιβλέπει για την αυστηρή εφαρμογή της διατάξεως αυτής. Οι πρεσβύτεροι της εκκλησίας όφειλαν μία φορά τουλάχιστον το χρόνο να ελέγχουν την πίστη και τα ήθη κάθε οικογένειας.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Κ. Χ.Σ. νομίζω πώς παρεκτρέπεστε .Οι χαρακτηρισμοί σας δείχνουν αναστάτωση. Δε χρειάζεται. Αφήστε τον " φίλο " σάς Π. Ν. να ψάλλει και εμας να τον χαιρόμαστε . Οταν έχει ξεσπάσει ενορχηστρωμένη πολεμική εναντίον του Εχω το δικαίωμα εγώ και " οι όμοιοι μου"(αλήθεια ποιους εννοητε;) να εκφράζομαστε.

Νομίζω πως οι αρμόδιοι του Πατριαρχείου γνωρίζουν πολύ καλλίτερα από εμάς το τι πρέπει να πράξουν. Εμείς έχουμε τη γνώμη οτι μπορούμε να επηρεάσουμε τη γνώση και τη γνώμη της Πατριαρχικής επιτροπής και της Συνόδου; Ας προσέχουμε λίγο. Δεν βλάπτει.

Ἡ διάθεση τῆς κοινῆς γνώμης καμιὰ φορὰ παίζει ρόλο. Ἄλλωστε μὲ τὴν κουβέντα ἀποκαλύπτονται στοιχεία ποὺ ἴσως νὰ μὴν ἦταν γνωστά.
 
Last edited by a moderator:

Mpanelas Mixail

Μέλος
Κ. Χ.Σ. νομίζω πώς παρεκτρέπεστε .Οι χαρακτηρισμοί σας δείχνουν αναστάτωση. Δε χρειάζεται. Αφήστε τον " φίλο " σάς Π. Ν. να ψάλλει και εμας να τον χαιρόμαστε . Οταν έχει ξεσπάσει ενορχηστρωμένη πολεμική εναντίον του Εχω το δικαίωμα εγώ και " οι όμοιοι μου"(αλήθεια ποιους εννοητε;) να εκφράζομαστε.

Νομίζω πως οι αρμόδιοι του Πατριαρχείου γνωρίζουν πολύ καλλίτερα από εμάς το τι πρέπει να πράξουν. Εμείς έχουμε τη γνώμη οτι μπορούμε να επηρεάσουμε τη γνώση και τη γνώμη της Πατριαρχικής επιτροπής και της Συνόδου; Ας προσέχουμε λίγο. Δεν βλάπτει.
Συμφωνώ απολύτως μαζί σας.Το λογο που μας λούζουν με χαρακτηρισμούς δε ν κατάλαβα
 
Last edited by a moderator:

Pappous43

Παλαιό Μέλος
Θά ἐπρότεινα ὅμως νά εἶμεθα δίκαιοι εἰς ἁπάσας τἀς ἀντιρρἠσεις μας.

Διά τό ἐάν δύναται ὁ Π.Ν. νά ἀποδώσῃ τό ἀργόν "Σήμερον κρεμᾶται" Ἰακώβου πρωτοψἀλτου,
ὡς ἤδη ἐλἐχθη ἀνωτέρω,
ὑπάρχουν ἄλλαι παρόμοιαι "Πατριαρχικαί" ἀποδόσεις παρομοίων μελῶν τοῦ Ἰακώβου.

Διά τό ἐάν τό συγκεκριμμένον ψἀλλεται (ἀκόμη) ἔτσι,
παρέθεσα τήν ἄμεσον προσωπικήν μου ἐμπειρίαν http://analogion.com/forum/showthread.php?t=37073&page=5



.
 
Top