ἄκουε πολλά λάλει καίρια
Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)
Δεν είναι ολίγοι οι ακοίμητοι...πραγματικά και μεταφορικά ακόμα!
Και οι κοιμώμενοι ύπνο δίκαιο,
επίσης!
Last edited:
Δεν είναι ολίγοι οι ακοίμητοι...πραγματικά και μεταφορικά ακόμα!
ἄκουε πολλά said:Βεβαίως και θα τα λέμε, ημείς οι αποκεκλεισμένοι του πατριαρχικού ύφους...
Δὲν μπορῶ νὰ μιλήσω γιὰ ἐσᾶς, ἐγὼ δὲν αἰσθάνομαι ἀποκλεισμένος, ἁπλὰ δὲν ἔχω πλέον δυνατότητα νὰ μαθητεύσω συστηματικὰ κοντὰ σὲ πατριαρχικὸ ψάλτη. Ἔτσι ἐπωφελοῦμε ἀπὸ τὶς ἠχογραφήσεις, ὅπως καὶ πολλοὶ ἄλλοι συνάδελφοι καὶ σεῖς ἀπ' ὅ,τι ἔχω καταλάβει.
ἄκουε πολλά said:... Η πραγματικότητα, σύμφωνα με τα λεγόμενά σας, είναι σκληρή και, εφ' όσον δεν μαθητεύουμε σε πατριαρχικό ψάλτη ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΝΑΛΟΓΙΟΥ, είμεθα αποκεκλεισμένοι οι άμοιροι από την εγκατάσταση στην γη της επαγγελίας. Συνεχίστε ωστόσο την μελέτη, και όλοι μας.
Καὶ βέβαια ἔτσι εἶναι. Ὅποιος ἔχει δουλέψει μὲ δἀσκαλο χρόνια, ἔχει πάντοτε πλεονέκτημα ἀπέναντι σὲ αὐτοδίδακτο ἤ ἡμιαυτοδίδακτο.
Μόνο ποὺ ἡ προσθήκη γραφομένων σὲ ξένη παράθεση δὲν προβλέπεται, θὰ σὲ παρακαλοῦσα ὅταν παραθέτεις νὰ παραθέτεις αὐτούσια ἔστω καὶ ἀπομονώνοντας φράσεις. Διόρθωσε ἄμεσα τὸ μνμ σου σὲ παρακαλῶ.
Κατά την ίδια σχέση, και που είναι το ύφος του Στανίτσα στο ύφος του Πρίγγου[
Συγνώμη έτσι ορίζεται το πατριαρχικό ύφος (εκφορά, τοποθέτηση, μάσκα. Ποιά η σχέση τότε του κ.Αστέρη με τον Πρίγγο; Ο κ. Αστέρης έχει άρτια τοποθέτηση μεν (η οποία προφανώς και προέρχεται απ' το ότι ήταν τενόρος της τουρκικής λυρικής σκήνης επί σειρά ετών), από την άλλη όμως εσείς που ξέρετε και αντιλαμβάνεστε, τι σχέση έχει το ύφος των τελευταίων δεκαετιών με τον Πρίγγο αν ή ακόμη και με τον Ιάκωβο αν θέλετε;
Πάλι μπερδεύστε ας ξεκαθαρίζουμε λίγο κι ας μιλήσουμε για το ύφος του κ. Αστέρη
https://www.youtube.com/watch?v=A20EvK9-Eao
που είναι εδώ το παραπάνω ύφος;
Με απογοητεύεις αγαπητέ Χάρη, μιλάς απαξιωτικά και αφοριστικά, αφήνω σε σας λοιπόν το μονοπώλιο του Πατριαρχικού ύφους και όλοι εμείς οι αμυητοι, συμπεριλαμβανομένου κατα την γνώμη σας και του ΝΥΝ πρωτοψάλτης του Πατριαρχείου, να τραβήξουμε την οδό που ο καθένας υπηρετεί προς δόξα θεού. Η ευγενια όμως και η διάκριση είναι έμφυτα ταλέντα και σαυτη λυπάμαι που το λέω υστερειτε. Και εδω κλείνω τον κύκλο των δικών μου παρεμβάσεων αφού στόχος μου ήταν να καταθέσω τις προσωπικές μου απόψεις, αλλά σε ώτα μη ακουόντων και υπέροπτικής διάθεσης ανθρώπων είναι ανώφελο να δίνει κάποιος τα μαργαριτάρια του, καλό σας βράδυ κύριοι.Όχι Χρυσοβαλάντη, δεν είναι κενός και άνευ περιεχομένου ο όρος "πατριαρχικόν ύφος", άλλως δεν θα υφίστατο αιώνες τώρα. Αν είναι για σένα (ή για όποιον είναι κενός και άνευ περιεχομένου) σημαίνει ότι εσύ δεν το γνωρίζεις και δεν το αντιλαμβάνεσαι, άρα φρόνιμο θα ηλταν να μην εκφέρεις γνώμη για το συγκεκριμένο.
Για το που υστερεί ο ΠΝ (ως προς το συγκεκριμένο ύφος πάντα), με ΠΜ καλύτερα. Μπορεί κι ο Μιχαλάκης αν θέλεις να σου πει...
Ως συνήθως παρερμηνεύεται τα λεγόμενα μου και βγάζετε αυθαίρετα συμπεράσματα. Σας παραπέμπω στην συζήτηση με αφορμή τον ΟΦΕΛΠ για να έχετε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα του του τι εννοώ και πως το αντιλαμβάνομαι αυτο που προείπα. Εγώ δεν υποστηρίζω κανένα πρόσωπο, παραθέτω τις απόψεις μου ελεύθερα και κρίνομαι γιαυτες, εσείς όμως κοιμάστε και ξυπνάτε με την αποπομπή του π. Νεοχωρίτης απτό πατριαρχείο, γεγονός μάλλον αξιοθρήνητο.
Αὐτὴ ἡ δήλωση ἄς καταγραφεῖ στὰ πρακτικὰ, ἔτσι γιὰ νὰ ξέρουμε ὅλοι ποιὸ ἀκριβῶς εἶναι τὸ θέμα καὶ ποὺ βασίζεται ἡ ὑποστηρικτικὴ ἐπιχειρηματολογία γιὰ τὴν πρόσκληση καὶ τυχὸν παραμονὴ τοῦ κ. Νεοχωρίτη στὸν πατριαρχικὸ ναό.
Καὶ ἀφοῦ τὸ πατριαρχικὸ ὕφος εἶναι « ... ανευ ουσιαστικου περιεχομενου ...», ἄρα ὁ ὁποιοσδήποτε μπορεῖ πλέον νὰ ψάλλει στὸν πατριαρχικὸ ναὸ, ἀκόμη καὶ κάποιος τῆς Σχολῆς Καρᾶ-Ἀγγελόπουλου, ἄν κάποτε χηρεύσει θέση. Ἀπίστευτα πράγματα!
Κ. Χ.Σ. νομίζω πώς παρεκτρέπεστε .Οι χαρακτηρισμοί σας δείχνουν αναστάτωση. Δε χρειάζεται. Αφήστε τον " φίλο " σάς Π. Ν. να ψάλλει και εμας να τον χαιρόμαστε . Οταν έχει ξεσπάσει ενορχηστρωμένη πολεμική εναντίον του Εχω το δικαίωμα εγώ και " οι όμοιοι μου"(αλήθεια ποιους εννοητε να εκφράζομαστε.
...
Επιτρέψτε μου να σας πω, ότι όντως προβληματίστηκα και μάλιστα στεναχωρεθηκα, διότι ενώ τόσο ασχολούμαστε με όλα περι κριτικής, δεν έχουμε ασχοληθει με το γεγονός και κατα πόσο μπορει ένας ψάλτης ασχέτως με την ακριβεια που μπορει να εκτελεσει, καθως και το υφος που θα ηθελε να υπηρετήσει, μπορεί να βρίσκεται ο ίδιος στη λειτουργία ζωντας το μυστήριο και προσελκύοντας το καθε πιστό όχι με ύφος του, αλλά με το ήθος του και τη στάση του πάνω στο αναλόγιο και μη.
...
Ο Καλβίνος ήταν πολύ αυστηρός με το θέμα της εκκλησιαστικής πειθαρχίας πράγμα στο οποίο συνεπικουρούσε και η κοσμική εξουσία που με την έμπνευση του εξέδιδε και εφάρμοζε αυστηρότατες διατάξεις σχετικές με τα ήθη και την κοινωνική συμπεριφορά των πολιτών. Οχι μόνον απαγορεύονταν και τιμωρούνταν αυστηρά οι παρεκτροπές όπως η μέθη, η χαρτοπαιξία, η βλασφημία, και η ακολασία, αλλά ακόμα και η πολυτέλεια της ενδυμασίας, η σπατάλη σε γιορτές και γεύματα, οι χοροί και τα λαϊκά τραγούδια.
Οι νόμοι όριζαν ακόμα και πόσα φαγητά επιτρεπόταν να παρατεθούν στα ιδιωτικά γεύματα, ενώ η ανάγνωση κοινών βιβλίων και μυθιστορημάτων απαγορευόταν. Στους γονείς συνιστούσαν να μην δίνουν στα παιδιά τους ονόματα Ρωμαιοκαθολικών αγίων, αλλά να προτιμούν τα κύρια ονόματα από τη Βίβλο. Οριζόταν η ποινή του θανάτου για τους μοιχούς τους αιρετικούς, τους ειδωλολάτρες και τους βλάσφημους. Η φοίτηση στην εκκλησία ήταν υποχρεωτική, ενώ η αστυνομία ήταν επιφορτισμένη στον να επιβλέπει για την αυστηρή εφαρμογή της διατάξεως αυτής. Οι πρεσβύτεροι της εκκλησίας όφειλαν μία φορά τουλάχιστον το χρόνο να ελέγχουν την πίστη και τα ήθη κάθε οικογένειας.
Κ. Χ.Σ. νομίζω πώς παρεκτρέπεστε .Οι χαρακτηρισμοί σας δείχνουν αναστάτωση. Δε χρειάζεται. Αφήστε τον " φίλο " σάς Π. Ν. να ψάλλει και εμας να τον χαιρόμαστε . Οταν έχει ξεσπάσει ενορχηστρωμένη πολεμική εναντίον του Εχω το δικαίωμα εγώ και " οι όμοιοι μου"(αλήθεια ποιους εννοητε να εκφράζομαστε.
Νομίζω πως οι αρμόδιοι του Πατριαρχείου γνωρίζουν πολύ καλλίτερα από εμάς το τι πρέπει να πράξουν. Εμείς έχουμε τη γνώμη οτι μπορούμε να επηρεάσουμε τη γνώση και τη γνώμη της Πατριαρχικής επιτροπής και της Συνόδου; Ας προσέχουμε λίγο. Δεν βλάπτει.
Συμφωνώ απολύτως μαζί σας.Το λογο που μας λούζουν με χαρακτηρισμούς δε ν κατάλαβαΚ. Χ.Σ. νομίζω πώς παρεκτρέπεστε .Οι χαρακτηρισμοί σας δείχνουν αναστάτωση. Δε χρειάζεται. Αφήστε τον " φίλο " σάς Π. Ν. να ψάλλει και εμας να τον χαιρόμαστε . Οταν έχει ξεσπάσει ενορχηστρωμένη πολεμική εναντίον του Εχω το δικαίωμα εγώ και " οι όμοιοι μου"(αλήθεια ποιους εννοητε να εκφράζομαστε.
Νομίζω πως οι αρμόδιοι του Πατριαρχείου γνωρίζουν πολύ καλλίτερα από εμάς το τι πρέπει να πράξουν. Εμείς έχουμε τη γνώμη οτι μπορούμε να επηρεάσουμε τη γνώση και τη γνώμη της Πατριαρχικής επιτροπής και της Συνόδου; Ας προσέχουμε λίγο. Δεν βλάπτει.
Ἡ διάθεση τῆς κοινῆς γνώμης καμιὰ φορὰ παίζει ρόλο.