Αρχίζει να συμπληρώνεται το παζλ με τις απαντήσεις στις απορίες μου.
Η φράση δεν
φαίνεται,
είναι υπερβολική.
Αν η λέξη "παραπλανητική" εγγίζει τα όρια της προσβολής, τότε
αυτό τα ξεπερνάει.
Ξαναδιαβάστε λίγο τα μηνύματα από την αρχή κ. Νεοκλή να δείτε που υπάρχει η πρόκληση.
Βεβαίως και δεν γνωρίζω την μέθοδο, και από ότι κατάλαβα από το #20 δεν είναι μέθοδος βυζαντινής αλλά σολφέζ ευρωπαϊκό με βυζαντινούς χαρακτήρες.
Αλλά ότι μέθοδος και να είναι είναι αδύνατον να εκπληρώνει την υπερβολική διατύπωση (και επιθυμία συνάμα)
"Πρίμα βίστα οποιουδήποτε μουσικού κειμένου".
Και η αρχική πρόκληση του μαθητού του κ. Τσακιτζή ήταν ακριβώς αυτή.
Διατυπώνω την άποψή μου για το θέμα και ελπίζω να γίνω κατανοητός σε όλους. Και όταν λέω σε όλους, εννοώ σε όλους.
Η πρίμα βίστα ανάγνωση οποιουδήποτε μουσικού κειμένου, δεν εξαρτάται μόνο από την μέθοδο εκμάθησης, αλλά και από την εμπειρία του μαθητού, την γνώση και κυρίως (για το πρίμα βίστα) ευστροφία και εξυπνάδα. Πολύ ευστροφία και πολύ εξυπνάδα.
Αντιθέτως η πρόκληση του κ. Καρασταμάτη απαιτεί μεγάλη μνήμη.
Υπάρχει ένας ψάλτης στην Λάρισα που δεν ξέρει καθόλου βυζ. μουσική, αλλά θυμάται απ' έξω τόσα πολλά τροπάρια και με τόση ακρίβεια που νομίζεις ότι ψάλλει από μουσικό κείμενο. Αυτό είναι μνήμη. Πολύ καλή μνήμη. Σ' αυτό που θέλει να διαγωνιστούμε ο φίλος Γιάννης.
Το αρχικό θέμα όμως ήταν η ΜΕΘΟΔΟΣ και το ΠΡΙΜΑ ΒΙΣΤΑ ΟΠΟΙΟΥΔΗΠΟΤΕ μουσικού κειμένου.
Ήδη απέδειξα ότι δεν ισχύει αυτό, άρα η διατύπωση είναι και υπερβολική και παραπλανητική.
Αυτά.
ΥΓ Δεν σας είδα να εξανίστασθε στην ...μετα-ποίηση κλασσικών κειμένων, αλλά και σε συμπεριφορές ...περίεργες. Πολύ μονομέρεια.