Αγαπητοί,
Νομίζω ότι όλη η "συζήτηση" γίνεται βάσει μιας παρανόησης και σε λάθος τόπο. Ας ξεκινήσω από το δεύτερο και μετά πάω στο πρώτο. Κατ' αρχήν εδώ συνηθίζουμε να δημοσιεύουμε για την αλληλοπληροφόρησή μας τι μαθήματα θα χρησιμοποιήσουμε ή χρησιμοποιήσαμε κατά τις Κυριακές ή τις Εορτές κάθε μηνός. Η δημοσίευση και ο σχολιασμός του κομματιού και η συζήτηση που έχει επακολουθήσει είναι για άλλο σημείο του forum.
Τώρα, από εκεί και πέρα, και εφ' όσον οι κ.κ. Συντονιστές μεταφέρουν τη συζήτηση αυτή εκεί που πρέπει, θα πρέπει να πούμε αντικειμενικά ότι η παρατήρηση του κ. Γιαννόπουλου είναι πολύ σωστή όσον αφορά την μεταφορά ενός κομματιού. Καλώς η κακώς, κάποιοι ακολουθούμε κάποιες "σχολές῾ Καλώς ή κακώς όμως όσοι συνέθεσαν κάποια κομμάτια ακολουθούσαν κι αυτοί κάποιες. Και έγραψαν κάποια κομμάτια στην παλαιά, στη νέα, ή στην δεν ξέρω κι εγώ ποια γραφή. Οποιαδήποτε μεταφορά και διασκευή πρέπει να σημειώνεται τηρώντας τις αρχές που τηρούνται χρόνια τώρα. Οι όποις παρεμβάσεις πρέπει να σημειώνονται και να αναφέρεται και το όνομα αυτού που τις έκαμε αλλιώς αυτό συνιστά αλλοίωση του κομματιού και όχι διασκευή ή απόδοση κατ' εκτέλεση.
Προσωπικά δεν θα με πείραζε να το έβλεπα με "σημάδια" φτάνει να αναφερόταν ότι η προσθήκη τους έγινε από τον Χ ψάλτη και από εκεί και πέρα είναι στη διάθεση και τη διάκριση του αν θα το ψάλλει ή όχι. Να σημειώσω δε εδώ ότι αν το βρούμε σε αναλελυμμένη μορφή στο βιβλίο οποιουδήποτε άλλου συνθέτη, τότε αυτός σίγουρα θα έχει μπει στον κόπο να αναφέρει την πατρότητά του και ότι το διεσκεύασε ο ίδιος. Τα βιβλία των διακεκριμμένων συνθετών όπως Καραμάνης, Πετρίδης, Ταλιαδώρος, Ιωαννίδης, Πέττας (η σειρά είναι τυχαία και ο κατάλογος ατελείωτος...) είναι γεμάτα από τέτοιες διευκρινίσεις.
Ο Αγαπητός Διονύσιος αρκετά σωστά προσέγγισε το θέμα από την άποψη της ελευθερίας του λόγου. Θα διαφωνήσω (εν μέρει) μόνο με το μέρος της επωνυμίας/ανωνυμίας. Είναι δικαίωμα κάποιων να διατηρούν την ανωνυμία τους, φτάνει να μην κάνουν κατάχρηση αυτού του δικαιώματος. Θα συμφωνούσα όμως στο ότι εφ' όσον εμπλέκονται σε σοβαρές συνομιλίες όπου εκτίθενται πρόσωπα/πράγματα/καταστάσεις τότε θα πρέπει και αυτοί να άρουν την ανωνυμία τους. Π.χ. σε ένα σοβαρό θέμα όπως αυτό των σχέσεων κρατούσας Εκκλησίας και Ψαλτών δεν μπορούμε να διατηρούμε ανωνυμία μιλώντας από το απυρόβλητο ενώ συνάδελφοί μας εκθέτουν επώνυμα τις απόψεις τους άρα εκτίθενται ως υπαρκτά πρόσωπα και όχι ως "nicknames".
Εν τέλει πιστεύω πως η αναφορά του ονόματος του "Δασκάλου" του Nikos L. δεν θα έβλαπτε ούτε τον ίδιο που όπως φαίνεται επιθυμεί σφόδρα να παραμείνει ανώνυμος, αλλά ούτε και την "ειρήνη" του θέματος, εξάλλου δεν δημιουργεί κανένα κακό. Εγώ προσωπικά θα ήμουν ευτυχής και υπερήφανος να μεταφέρω εδώ μια οποιαδήποτε διασκευή του Δασκάλου μου και να αναφέρω και το όνομά του. Εκτός πια και αν είναι τόσο ντροπή να το λέμε...
Από εκεί και πέρα σχόλια όπως "Και σε όποιον αρέσει" δεν νομίζω ότι αρμόζουν σε οποιαδήποτε δημοσίευση κομματιού ή άλλης επισύναψης που καταλήγει στους σκληρούς μας δίσκους και (θα συμφωνήσω ξανά με τον Διονύσιο) δεν βοηθά ούτε στην βελτίωση του κλίματος...
Θα πρότεινα λοιπόν, για να μην βρει τον καλό μας κ. Διαχειριστή κανένα εγκεφαλικό πάλι όταν συνδεθεί, να μεταφέρουμε το θέμα αλλού, να κατεβάσουμε τους τόνους και από εδώ και πέρα να δημοσιεύουμε κείμενα σύμφωνα με τους ισχύοντες γραπτούς και άγραφους κανόνες ώστε να μην υπάρχουν εκατέρωθεν παρεξηγήσεις οι οποίες θα μπορούσαν να μην είχαν υπάρξει αν είχε γίνει μια απλή αναφορά και μόνο εξ αρχής.
Αλήθεια, τι θα ψάλλουμε στις 15/8, παίδες...????