apostoloskalpakidis
.......
Ωραία εντύπωση έχετε για τους συνομιλητές σας ...Προφανώς δεν έχετε γνώση του θέματος.
Ωραία εντύπωση έχετε για τους συνομιλητές σας ...Προφανώς δεν έχετε γνώση του θέματος.
Άλλωστε για να σταματήσει αυτό το "σύνθημα" και η Ανατολική & η Δυτική Μουσική είναι βγαλμένες απο την μήτρα του Ελληνικού πολιτισμού αφενός & απο την ανάγκη του θρησκεύειν αφετέρου.
Μήπως θα σταματήσει με την κατάλληλη εξάσκηση να ανεβοκατεβαίνει τις βάσεις... Μήπως θα μάθει να χρησιμοποιεί σωστά τονοδότη... Θέλουμε δεν θέλουμε η γλώσσα της Δυτικής Μουσικής είναι παγκόσμια...
Αγαπητέ μου ο όρος "μετροφωνία" με τον οποίο τόσο πολύ ασχολείσθε είναι τίτλος συγγράμματος του Ι.Γλυκέως. Πιστεύετε πως έχει θέση στην σημερινή ορολογία της Ψαλτικής Τέχνης? Αν ναί τότε πρέπει να αποδεχθούμε όλοι μας ότι το σύστημά μας & σήμερα είναι στενογραφικό.Ενημερωτικά αποτελούσε ένα απο τα τρία είδη μουσικής ανάγνωσης των χαρακτήρων της στενογραφικής παρασημαντικής χωρίς την εκτέλεση των αφώνων σημαδοφώνων & των υπολοίπων υποστάσεων. Θα ήθελα δε να ξέρω πάνω σε όλα αυτά που λέτε αν ακούτε το γεγονός πως η πλειονότητα των ψαλτών ούτε ημιτόνιο δεν μπορεί να εκτελέσει.Σας έγραψα για την κρηπίδα ένα θαυμάσιο όργανο που αποδίδει τα διαστήματα της Εκκλησιαστικής Μουσικής ανα δύο μόρια & ουδείς ασχολήθηκε. Σας παρέπεμψα στον αείμνηστο Κ.Α.Ψάχο του οποίου αποτέλεσμα της έρευνας του είναι τα 3/4 των σημερινών διδακτορικών & πάλι κανείς σας δεν ασχολήθηκε. Δεν υπήρξε στην Ελλάδα μόνο ο Καράς & στις εκκλησίες μαςΠροσπάθησα να είμαι ευγενικός άλλά & κατα το δυνατόν να δωθεί ένα ερέθισμα γόνιμης κουβέντας. Αυτή η στάση είναι ισοπεδωτική & αντιεπιστημονική.Γράφετε για να γράφετε.Και δυστυχώς στον τόπο μας αυτό το πληρώνουμε ποικιλότροπά.δεν περιμέναμε ούτε εμείς ούτε οι προγενέστερες γενεές να μορφωθούν μουσικά απο την συραφή θεωρητικών γνώσεων του αειμνήστου.
Ἐγώ (γιά εὐνοήτους λόγους) δέν συμμετέχω οὔτε μέ thanks.Το thanks μου στο μηνυμα σας...
Προς ενημέρωσιν σας όλοι οι Μουσικοί στα σοβαρά Ιδρύματα μέσα στα υποχρεωτικά τους μαθήματα διδάσκονται για τους "τρόπους" της Ελληνικής Μουσικής. Ομοίως μαθήματα περί την σημειογραφία & την εκτέλεση της Ψαλτικής Τέχνης είναι υποχρεωτικά σε όλα τα τμήματα Μουσικών Σπουδών των ΑΕΙ. Δεν θα ήθελα να επεκταθώ .
Προφανώς δεν έχετε γνώση του θέματος.
δεν γίνεται φανερό για τι ακριβως μιλάω;;Όταν όλες οι υπόλοιπες ειδικότητες μουσικών αναγκαστούν να έχουν ως προαπαιτούμενο τη βασική γνώση Βυζ μουσικής (2-3 χρόνια το λιγότερο), τότε να δεχτώ την αναγκαιότητα της εκμάθησης ως υποχρεωτικού μαθήματος της Ευρωπαϊκής μουσικής. διότι, φτάσαμε στο σημείο στις σχολές Βυζ μουσικής να θεωρούμε σαν βασικότερο μάθημα την Ευρωπαϊκή κ όχι τη Βυζ μουσική....
σας επιστρέφεται εις το ακέραιο...Προφανώς δεν έχετε γνώση του θέματος.
Δηλαδή η εκμάθηση της Ελληνικής γλώσσας στον καθηγητή των Μαθηματικών είναι σε βάρος της επιστήμης του ? Και τελικά γιατί ο πολυτάλαντος ψάλτης ο οποίος μπορεί & εκτελεί διατήματα μορίων( αυτό είναι ξεκάθαρα σκωπτικό) δυσκολεύετε να εκτελέσει ασκησούλες Σολφέζ.Θα του χαλάσουν τι? Μήπως θα του στρώσουν το όργανο του ? Μήπως θα σταματήσει με την κατάλληλη εξάσκηση να ανεβοκατεβαίνει τις βάσεις ? Μήπως θα μάθει να χρησιμοποιεί σωστά τονοδότη? Και γιατί τέλος πάντων η μόρφωση είναι κακό πράγμα? Θέλουμε δεν θέλουμε η γλώσσα της Δυτικής Μουσικής είναι παγκόσμια & η γνώση της βοηθά & τον ψάλτη & το ίδιο το αντικείμενο ώστε να γίνει γνωστό ευρύτερα.
Δομέστικε, Δομέστικε... μου αρέσει που τοποθετείστε ξεκάθαρα, αλλά υπερβάλλετε λίγο... Δεν είπε κανείς να αρχίσουν όλοι οι ψάλτες τις άριες! [Κάποιοι πολύ εκλεκτοί συνάδελφοι, βέβαια, ασκούν και αυτό το άθλημα, χωρίς να χάνουν τίποτα από το ψαλτικό τους ύφος, όταν βρίσκονται στο αναλόγιο]. Αυτό που ζητείται είναι να ξέρουν να διαβάζουν και να γράφουν λίγο νότες...
Στο κάτω-κάτω και οι εξ Ανατολών γείτονές μας το πεντάγραμμο χρησιμοποιούν. Εάν θέλει κανείς να ασχοληθεί και λίγο με την οθωμανική μουσική (για να μελετήσει λ.χ. τα μακάμια), θα πρέπει να γνωρίζει καλά αυτή τη σημειογραφία.
Επαναλαμβάνω ότι αυτά είναι καταρχήν απαραίτητες προϋποθέσεις για τον εκπαιδευτικό και τον ερευνητή. Δεν νομίζω όμως ότι οι σχετικές δεξιότητες θα έβλαπταν και τον ψάλτη, εάν έμπαιναν στο κατάλληλο πλαίσιο. Το αντίθετο, θα έλεγα. Το να μάθει βέβαια λ.χ. πιάνο, καλό είναι, αλλά μάλλον δεν του χρειάζεται (παρά μόνο για να δουλεύει τον... ισοκράτη )!
Καὶ δόξα τῷ Θεῶ ἔχουν ἰδρυθεῖ μουσικολογικὰ ΑΕΙ στὴν Ἑλλάδα καὶ ὅποιος ἐπιθυμεῖ μπορεῖ νὰ σπουδάσει σὲ ἀνώτατο ἐπίπεδο ἤ ἀκόμη καὶ νὰ παρει διδακτορικό. Εἰδικὰ τὸ τελευταῖο ἔχει γίνει ψωμοτύρι τελευταία ... Ἀπὸ διδάκτορες ἄλλο τίποτε, σὲ λίγο μάλιστα θὰ ἐφαρμόζεται τὸ γραφικό ... ὡς ἡ ψάμμος τῆς θαλάσσης ....
Δομέστικε, Δομέστικε... μου αρέσει που τοποθετείστε ξεκάθαρα, αλλά υπερβάλλετε λίγο... Δεν είπε κανείς να αρχίσουν όλοι οι ψάλτες τις άριες! [Αυτό που ζητείται είναι να ξέρουν να διαβάζουν και να γράφουν λίγο νότες...Κάποιοι πολύ εκλεκτοί συνάδελφοι, βέβαια, ασκούν και αυτό το άθλημα, χωρίς να χάνουν τίποτα από το ψαλτικό τους ύφος, όταν βρίσκονται στο αναλόγιο].
Στο κάτω-κάτω και οι εξ Ανατολών γείτονές μας το πεντάγραμμο χρησιμοποιούν. Εάν θέλει κανείς να ασχοληθεί και λίγο με την οθωμανική μουσική (για να μελετήσει λ.χ. τα μακάμια), θα πρέπει να γνωρίζει καλά αυτή τη σημειογραφία.
Επαναλαμβάνω ότι αυτά είναι καταρχήν απαραίτητες προϋποθέσεις για τον εκπαιδευτικό και τον ερευνητή. Δεν νομίζω όμως ότι οι σχετικές δεξιότητες θα έβλαπταν και τον ψάλτη, εάν έμπαιναν στο κατάλληλο πλαίσιο. Το αντίθετο, θα έλεγα. Το να μάθει βέβαια λ.χ. πιάνο, καλό είναι, αλλά μάλλον δεν του χρειάζεται (παρά μόνο για να δουλεύει τον... ισοκράτη )!
[Κάποιοι πολύ εκλεκτοί συνάδελφοι, βέβαια, ασκούν και αυτό το άθλημα, χωρίς να χάνουν τίποτα από το ψαλτικό τους ύφος, όταν βρίσκονται στο αναλόγιο].
Αγαπήτε μου Δομέστικε
θα ήθελα σχετικά με την πόλη της Αθήνας να σου κάμω κάποιες φιλικές παρατηρήσεις :
Απο την πόλη αυτή πέρασαν σαν πρωτοψάλτες των Καθεδρικών της Ναών απο την απελευθέρωση της οι : Ζ.Ζαφειρόπουλος.Α.Τσικνόπουλος,Γ.Κυριακίδης,Ν.Κανακάκης,Σπ.Περιστέρης οι οποίοι υπήρξαν μαθητές του Γ.Κρήτα,των Τριών Διδασκάλων & ο τελευταίος του Κ.Α.ΨΑΧΟΥ τον οποίο έστειλε στην Αθήνα η Μητέρα Εκκλησία μετά απο συμφωνία των Κ.Κλάβα,Γ.Βιολάκη,Ν.Καμαράδου,Ι.Ναυπλιώτη προκειμένου να οργανώσει στην Αθήνα Σχολή Ψαλτικής μεταφέροντας στην πόλη αλλά & στην πατρίδα μας το περίφημο πατριαρχικό ύφος.
Εκτός αυτών θα ήθελα να αναφέρω φυσιογνωμίες σαν τους Φ.Καπαρό,Μανέα,Κ.Σύρκα.Γ.Σύρκα,Θ.Χατζηθεοδώρου,Γ.Γεωργακόπουλο,Σ.Βενάρδο,Γ.Αναγνωστόπουλο,Ε.Τζελά,Απ.Βαλληνδρά,Α.Μπελούση,Φ.Καπαρό,Δ.Μαυραγάνη,Μανέα,Β.Παπαδόπουλο,Δ.Κλαμαριά,Παν.Κοσμέτο,Γ.Βιγκάκη,Ε.Γεωργιάδη,Φ.Καπαρό,Γ.Κακουλίδη πολλοί εκ των οποίων συγκαταλέγονται μεταξύ των τεθνεώτων.
Σπουδαίοι δάσκαλοι σαν τους Μαργαζιώτη,Παππά,Κουζινόπουλο,Μαλαφή,Χατζηθεοδώρου,Σακελλαρίδη,Μαυραγάνη,Τζελά,Χατζηνικολάου,Κακουλίδη,Βαλληνδρά και μια πλειάδα άλλων που θα μου επιτρέψουν να μην τους αναφέρω.
Σχεδόν κανείς τους δεν ήταν Αθηναίος.Όλοι τους εκτός απο Μουσική εδίδαξαν πλείστοι εξ αυτών και ήθος άλλοι δε μόνο με την παρουσία τους επι του αναλογίου.
Εξ αυτής της απόψεως τυχερή η "ψαλτική αγορά της Αθήνας" την οποία πολλοί θυμήθηκαν όταν ήθελαν κανένα πτυχίο ή δίπλωμα για να διδάξουν στις πόλεις τους.
Όσον αφορά τα ζητήματα περί αριών & τα συναφή τα οποία τα ακούμε τούλάχιστον 25 χρόνια όσα & αυτά που διδάσκω το αντικείμενο τι θα είχατε να πείτε αν ακούγατε τον Μανέα ο οποίος όπως λέγουν οι παλαιοί απο την Ζωοδόχο Πηγή ακούγονταν μέχρι την Ομόνοια ή τον σπουδαίο ΚαπαρόΘα ήθελα δε να θέσω & ένα πρακτικό ερώτημα. Απο τις φωνητικές παθήσεις,τα κοκοράκια,τα φοβερά κλισάντο,τους αλλεπάληλους κάλους στις χορδές ποιός θα προστατεύσει τον ψάλτη, που πρώτη φορά άκουσα ότι δεν χρειάζεται ούτε τονοδότη. Δηλαδή να τα σχετικοποιήσουμε όλα εν ονόματι μιας παράδοσης μίζερης,κακόηχης αντιαισθητικής & ενίοτε αγράμματης ίσα-ίσα για να καλύψουμε τον υποκειμενισμό της εγωπάθειάς μας.Και αυτά καλό είναι να σκεφθούμε ότι τα γράφουμε σήμερα με την ευκολία του μικροφώνου!ή τον αείμνηστο Βαλληνδρά ?