Γυναίκα και Ψαλτική

Status
Not open for further replies.

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
Αρκετά θέματα μπορούνε να ανοίξουν εδώ.

Παλαιά υπήρξαν γυναίκες υμνογράφοι (Κασσιανή, άλλες ; ).

Τον τελευταίο καιρό (και ιδαίτερα στο εξωτερικό) παρατηρείται μεγάλη έλλειψη ιεροψαλτών με αποτέλεσμα αρκετές ενορίες να προσλαμβάνουν γυναίκες ψάλτριες οι οποίες με την ευλογία του τοπικού κλήρου φορούν ράσο και ψάλλουν και "κρατάνε" το ψαλτήρι.

Άλλοτε γυναίκες με αγάπη για την ψαλτική συμμετέχουν σε ανδροκρατούμενους ψαλτικούς χορούς π.χ. χορωδία Μητρόπολης Αθηνών, χορωδία Σίμωνος Καρά, χορωδία Ρωμαίϊκο και αλλού, κάποιες φορές φορώντας και μαύρο ή έγχρωμο (π.χ. μώβ) ράσο.

Επίσης υπάρχουν και οι γυναικείες μοναστικές χορωδίες (Ορμύλια και άλλες).

Αρκετά κορίτσια/γυναίκες μαθαίνουν την Ψαλτική σε σχολές και κάποιες από αυτές παίρνουν πτυχίο/δίπλωμα και διδάσκουν.

Αρκετές γυναίκες είναι γνωστές στον τομέα της Βυζαντινής μουσικολογίας.

Τέλος γυναίκες ψάλτριες και χορωδίες εκδίδουν δίσκους και κασέτες με ύμνους ή/και εμφανίζονται σε κονσέρτα παρουσιάζοντας τη Βυζαντινή Μουσική.

Τί γνώμη έχετε για τα παραπάνω; Τί άλλες πληροφορίες έχετε εσείς για τη συμμετοχή των γυναικών στην Ψαλτική; Ποιά η θέση της γυναίκας στην Ψαλτική στο παρελθόν και σήμερα κατά τη γνώμη σας;

Ειδική σελίδα με ψάλματα από γυναίκες στο Αναλόγιον.
 

Magdalene

Μαγδαληνή Κουμπαρούλη
Χμ...πολύ ενδιαφέρον θέμα...:eek:

Κατ'αρχας να παρακαλεσω τους αγαπητους συνομιλητες να σταθουν με σοβαροτητα απεναντι στο θεμα.Οι μεν αντρες χωρις προκαταληψεις,οι δε γυναικες (αν υπαρχουν συνομιλιτριες παρακαλω να εμφανιστουν!αισθανομαι tu μονη στο φορουμ!) χωρις φεμινιστικες μικροτητες.


Δεν κατηγορω,φυσικα,κανεναν για ελλειψη σοβαροτητας αλλα επιτρεψτε μου να κατηγορησω για ελλειψη σοβαροτητας την ψαλτικη κατασταση οσον αφορα τη συμμετοχη των γυναικων στα κοσμικα ψαλτηρια (για να μην αναφερθω για τη συμμετοχη τους κατω απ'τα ψαλτηρια :eek:).


Η σχετικη πειρα απο τη συμετοχη μου σε αντρικα ψαλτηρια (αρχικα κοντα στους δασκαλους μου στον Πυργο,ως παιδι, και στη συνεχεια κοντα σε αλλους στην Αθηνα,ως μεγαλυτερο παιδι :rolleyes:)με εχει διδαξει να σεβομαι απολυτα τα περι ασυμβατης συνυπαρξης-συνηχησης αντρικης και γυναικειας φωνης.Ο Θεος επλασε τα δυο φυλα με διαφορες και επι λαρυγγιου! Αλλη η τοποθετηση φωνης του αντρικου λαρυγγιου και αλλη του γυναικειου (οι γυναικες ειναι πιο χαμηλα).Θα αναρωτηθει,βεβαια,καποιος : και που ειναι το κακο στην συνυπαρξη των φωνων? Η απαντηση θα βρεθει αν εξετασουμε τη φυση και το σκοπο της Βυζ.Μουσικης :
Μουσικη μονοφωνη (αν δεν ειναι,μπορειτε να το συζητησετε στο σχετικο θεμα...) ,ιεροπρεπης,σοβαρη. Σκοπος,κυριως η δημιουργια προυποθεσεων προσευχης ,για λαο και ψαλτες,αλλα και η αναζητηση αισθητικης απολαυσης. Αν προσπαθησουμε να κρατησουμε τη μονοφωνια,χανουμε σε αισθητικη απολαυση (ή οι αντρες θα πνιγονται στη χαμηλη γυναικεια βαση ή οι γυναικες θα τσιριζουν στην ψηλη αντρικη).Και λυση δεν ειναι να ισοκρατουν οι μεν τους δε,προπαντων οι γυναικες τους αντρες(!) γιατι χανουμε και σε σοβαροτητα! Μια αλλη λυση ειναι η διφωνια ή η πολυφωνια,πραγμα ομως που αντικρουει στο ειδος αυτης της μουσικης.


Επειτα ειναι και το υφος..Προσωπικη μου διαπιστωση,που βγαινει μεσα απο την τριβη με τα μουσικα κειμενα,ειναι οτι η Βυζ.Μουσικη ειναι γραμμενη απο αντρες για αντρες (ωχ..καποιες θα δυσαρεστηθουν..).Αν για τους αντρες ειναι δυσκολο να αποκτησουν ψαλτικο υφος,για τις γυναικες ειναι ακομα πιο δυσκολο.Οχι λογω καποιας ανικανοτητας ,αλλα πως να το κανουμε...αλλη η ψυχολογια της γυναικας.Και αυτη η ψυχολογια δεν ειναι απολυτα προσαρμοσμενη στο υφος μελοποιιας της Β.Μ. (με πολλες κατα καιρους εξαιρεσεις βεβαια!).Πολλες φορες ,ψελνοντας καποιες θεσεις ,ενιωσα οτι θα ηθελα να ηταν γραμμενες αλλιως, αν και μου αρεσαν ιδιαιτερως σε αντρικη εκτελεση.Πολλες φορες μαλιστα επεχειρησα να αλλαξω καποιες θεσεις και βρηκα οτι ταιριαζουν πιο πολυ σε γυναικεια φωνη (οχι,δεν θα τις εκδοσω :D).


Επειτα,συγχωρεστε με γι'αυτο,ειναι και η εμφανιση.Αλλη κατανυξη δημιουργει ο ψαλτης με το ρασο του στο αναλογιο και αλλη η ψαλτρια με το ταγερακι της στο αναλογιο..Θα μου πειτε,υπαρχουν και ρασα για τις γυναικες.Ναι!Ποσες φορες ομως παρατηρησα το εξης αντιαισθητικο : μαλλι κομωτηριου-ρασο-γοβα λουστρινι!!! (με αναγνωση απο πανω προς τα κατω).


Τελος παντων,κινδυνευω να θεωρηθω οπισθοδρομικια...


Εν ολιγοις και για να μην μακρυγορω,ειμαι της αποψης οτι τα ψαλτηρια καλο ειναι να παραμεινουν ειτε αντρικα ειτε γυναικεια,οχι μεικτα.Επισης,θεωρω οτι καλο ειναι τα γυναικεια ψαλτηρια να εχουν απολυτο λογο υπαρξης (πχ.μοναστηριακα ψαλτηρια).Τελος,θα παρακαλουσα τους αντρες ψαλτες να αφησουν την συνηθεια να προσκαλουν γυναικες στα ψαλτηρια τους απλα και μονο για να "ευχαριστηθει ο κοσμος" (,αληθεια,απο τι?).


Το γυναικειο ψαλσιμο ειναι μια υποθεση πολυ λεπτη,που δεν εχει ακομα ερευνηθει οσο θα επρεπε.Και επειδη οι καιροι επιβαλουν πια την ενεργο συμμετοχη της γυναικας ακομα και στο αναλογιο,καλο ειναι αυτο να γινει με σοβαροτητα και φοβο Θεου.


Προτασεις?

Μαγδαληνη
 
Αγαπητή Μαγδαληνή έδωσες πολλά ερωτήματα σε λίγες γραμμές για να μην μακρυγορήσω . Θεωρώ ότι στο Ψαλτήρι ανεβαίνει να ψάλει όποιος θέλει είτε άντρας είναι είτε γυναίκα , η ουσία είναι μία . Ξέρω ; Θέλω ; Έ! τότε ανεβαίνω να ψάλλω .
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα και δεν πρέπει εμείς να τα απλοποιούμε τόσο αβασάνιστα. Και χαίρομαι που η Μαγδαληνή ευθύς εξ' αρχής, έθεσε σχεδόν το σύνολο των προβληματισμών της. Εγώ συμφωνώ με την Μαγδαληνή (εκτός από το σημείο για το ύφος-που δεν μπορώ να καταλάβω την διαφορά γιατί είμαι άνδρας).

Αυτό που μπορώ εγώ να πω πάνω στο θέμα είναι, ότι σίγουρα δεν μπορούν να συνυπάρξουν στο αναλόγιο άνδρες και γυναίκες (για πολλούς λόγους). Αυτό που πιστεύω ότι μπορεί να γίνει, είναι σε μια εκκλησία (δεξί και αριστερό αναλόγιο) να υπάρχουν ή άνδρες ψάλτες ή γυναίκες ψάλτριες. Και συγνώμη αν ακουστεί αυτό μισόγυνο, αλλά θα προτιμούσα άνδρες πρώτα (αυτή είναι και η κρατούσα παράδοση) κι αν δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα (νομίζω πως σύντομα θα το δούμε κι αυτό) τότε να κοιτάμε και την λύση της γυναίκας.

Όλα αυτά βέβαια δεν είναι δικό μας μόνο θέμα αν πρέπει να εφαρμοστούν ή όχι, αλλά της Εκκλησίας. Και μιλάω φυσικά για το Οικ.Πατριαρχείο (και κατ' επέκταση το σύνολο των Ορθ.Πατριαρχείων) και όχι για τις τοπικές εκκλησίες, διότι κάτι τέτοιο δεν έχει να κάνει μόνο με μια τοπική παράδοση, αλλά και με θεολογικά και πρακτικά προβλήματα που ακολουθούν.
 

Magdalene

Μαγδαληνή Κουμπαρούλη
Στην προηγούμενη τοποθέτηση μου αναφέρθηκα στο θεμα "Γυναίκα και ψαλτική" σε σχέση της γυναικας-ψάλτριας αφ'ενός μεν με τους άντρες ψάλτες και αφ 'ετέρου με το Ψαλτήρι -Αναλόγιο ως λειτούργημα. Η τοποθέτηση ήταν εξαιρετικά γενική και δεν έθιξα ακανθώδη προβλήματα (πχ. αισθηματικής φυσεως) που συχνά αλλοιώνουν τον σκοπό ύπαρξης του ψαλτηριού. (Εντάξει...προκύπτει και κάτι καλό: κουφέτα,αυξάνεστε και πληθύνεστε κ.τ.λ..:eek:).

Θα ήθελα τώρα να μιλήσω για τη σχέση της γυναίκας με το αντικείμενο της Ψαλτικής αυτό καθ'αυτό.

Ίσως η Ψαλτική να θεωρείται από κάποιους αποκλειστικά "αντρικό άθλημα" -και δεν τους αδικώ-αλλά! Μην ξεχνάμε ότι ο συνηθέστερος αποδέκτης του φωνητικού,υφολογικού και εν γένει καλλιτεχνικού ταλέντου του Ψάλτη είναι κυρίως οι γυναίκες, ως περισσότερο εκκλησιαζόμενες και ως λάτρεις της Μουσικής.Και εδώ αναφύεται ένα πρόβλημα που έχει να κάνει με την έμφυτη τάση που έχει ο άνθρωπος να μιμήται κάτι ωραίο (εξ 'ου και ο κλασσικός ορισμός της Τέχνης ως "μίμισης πράξεως σπουδαίας και τελείας"), το οποίο ωθεί και τη γυναίκα να συμμετάσχει ενεργά στη δράση του ψάλλειν.

Συμβαίνει τα τελευταία δύο χρόνια να έχω αναλάβει τη διδασκαλία Β.Μουσικής του γυναικείου τμήματος της τοπικής σχολής του Πύργου (ο χωρισμός σε γυναικεία και αντρικά τμήματα έγινε με δική μου πρωτοβουλία με αφορμή τις απόψεις μου περί ύφους,και θα ήθελα ειλικρινά τη γνώμη σας επί τουτου) και έτσι έρχομαι σε επαφή με το ιδιαίτερο αυτό "υλικό" που λέγεται γυναικεία φωνή στη Β.Μουσική. Με έκπληξη παρατηρώ οτι αυτό που αρχικά θεωρούσα ως μειονέκτημα της γυναικείας ψαλτικής φωνής :την λεπτή,δηλαδή,και πιό αβαθή φωνή,σύντομα να μεταβάλλεται σε ιδιάζουσα ευαισθησία και ποιότητα .Αρκεί να εφοδιαστεί η μαθήτρια με το Λόγο για τον οποίο κάνει αυτό που κάνει!

Παρατηρώ γενικά,πάντως, ότι το χτίσιμο γύρω απ 'το μαθητή-τρια ενός περιβάλλοντος νοήματος αυτού που κάνει, παίζει καθοριστικό ρόλο στο ζήλο που θα δείξει για τη μουσική.Μοιάζει σαν να ελευθερώνει κλειστούς δρόμους μέσα του.Και εδώ μπορεί να μιλήσει κανείς για "ροή",την οποία έχω αρχίσει και αντιλαμβάνομαι ως πρωταρχικό μέγεθος στη διαδικασία παραγωγής Τέχνης,αλλά και στη διδασκαλία, και αισθάνομαι -αλλά δεν μπορώ να αποδείξω-ότι οι γυναίκες την αντιλαμβάνονται ευκολώτερα από τους άντρες ."Ροή"για μένα σημαίνει ένα είδος αυτογνωσίας,εφόσον για να υπάρξει χρειάζονται "ανοιχτές πόρτες"άρα λυμένα προβλήματα,αλλά και είδος έμπνευσης εφόσον η έμπνευση (για όποιον την έχει ζήσει) μοιάζει με ποτάμι που βρήκε κοίτη για να τρέξει.

(Συμμαζεύομαι :)) Συζητώντας με μεγαλύτερες μαθήτριες μου για το πως αντιλαμβάνονται τη Β.Μουσική και το Ψαλτήρι, έχω ανακαλύψει δύο κυρίαρχες τάσεις : Η πρώτη έχει να κάνει με μια διάθεση επιβολής της γυναικείας φωνής επί της αντρικής ,ως πιό "διασκεδαστικής" και "χαρούμενης", και η δεύτερη έχει να κάνει με μια τάση παραίτησης όπου η μάθηση γίνεται "έτσι",για να περάσουμε την ώρα μας εφόσον δεν υπάρχει περίπτωση να χρησιμοποιηθεί κάπου αυτή η γνώση. Υπάρχει και μία τρίτη άποψη ,όμως,την οποία υιοθετώ και εγώ , και έχει να κάνει με το νόημα της Β.Μ. ως τρόπου προσωπικής έκφρασης και ως τρόπου επικοινωνίας με το Θεό και τους ανθρώπους, πράγμα το οποίο είναι υψίστης σημασίας για τον άνθρωπο όλον αφού αφορά την ψυχή του.Υπό αυτό το πρίσμα ενεργοποιείται το "ουκ ενι αρσεν και θηλυ" και δεν χρειάζεται να αποδείξει κανείς την ανωτερότητά του απέναντι στον άλλον.
 
Θεωρώ ότι τα πράγματα δεν θέλουν και πολύ σκέψη .Είναι ευχής έργον όταν υπάρχει Βυζαντινός χορός μικτός επειδή το έχω δοκιμάσει πολλές φορές είναι σχέτη απόλαυση αυτό το άκουσμα . Τώρα εάν είναι να στραβώσει κάτι και πάει πρός το πονηρό τότε επιτρέψτε μου να σας πώ ότι εάν θέλει η νύφη και ο γαμπρός τίφλα να έχει ο περίγυρος . Ή θα υπάρξει εξαρχείς σοβαρή δουλειά ή κλάψτα Χαράλαμπε . Τις καθημερινές ακολουθίες στην Εκκλησια που ψάλλω γυναίκες συνήθως εξυπηρετούν ,τις Κυριακές πλαισιώνουν κανονικότατα το αναλόγιο .
Τώρα για την άποψη να υπάρξει χωριστός ανδρικός χορός και χωριστός γυναικείος χορός , θεωρώ ότι είναι λανθασμένη απόφαση . Σιγά σιγά θα πάμε στο Μουσουλμανικό τόξο προσέξτε χωριστά προσευχή .
Ο Λαός μας λέει ένα σωστό " Πονηρές λέξεις δεν υπάρχουν , πονηρά μυαλά υπάρχουν " και συμφωνώ απόλυτα . π.χ. πάρτε τις λέξεις του Ευαγγελίου πώς έχουν παρεξηγηθεί στην σήμερον ημέρα , οι ποιό ωραίες λέξεις τις καταντήσαμε με την πονηρεία μας να είναι βρισιά.
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
Κατ'αρχας να παρακαλεσω τους αγαπητους συνομιλητες να σταθουν με σοβαροτητα απεναντι στο θεμα.

Γιάννη αυτό που έγραψε η Μαγδαληνή το είδες; :confused:

Γιατί μου φαίνεται πως πολύ ελαφρά τα παίρνεις όλα τα θέματα...:mad:

(...κύριε Συντονιστά αν νομίζεται ότι παρεκτρέπομαι, παρακαλώ διορθώστε με...)
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Απο εκπομπη της κ.Αριεττας Παλιατσαρα στο τριτο προγραμμα της ελληνικης ραδιοφωνιας , επισυναπτω ηχητικο με την δοξολογια του Ιακωβου .
Ψαλλει ορθοδοξη μομαχη .
 

Attachments

  • ! 8'45''=Δοξ-για Ιακωβου (Βαρυς- Πεστεγκιαρ).mp3
    2 MB · Views: 294

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
(...κύριε Συντονιστά αν νομίζεται ότι παρεκτρέπομαι, παρακαλώ διορθώστε με...)

[Σημείωμα συντονιστή] Βασίλη και όλοι, εάν νομίζετε οτι κάποιος/α (οποιοσδήποτε) παίρνει ελαφρά ένα θέμα μπορείτε απλά να αγνοήσετε το μήνυμά του/της και να απαντήσετε σε μηνύματα που εσείς νομίζετε οτι χρήζουν απάντησης ώστε να συνεχιστεί η συζήτηση με τον τρόπο που εσείς νομίζετε οτι είναι καλύτερο. Πιστεύω πρέπει να υπάρχει ελευθερία έκφρασης (από τη στιγμή που δεν παραβιάζονται οι κανόνες του forum). Ο καθένας είναι υπεύθυνος για το τί και πώς γράφει.
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Νομίζω είναι η Γερόντισα Μαριάμ (πρώην Μαριάννα Σκόρδα).
Οχι δεν ειναι η Μαριαμ . Εινα καποια αλλη , αλλα σεβομενος την επιθυμια της
για ανωνυμια , δεν μπορω να δωσω αλλα στοιχεια .
 

Magdalene

Μαγδαληνή Κουμπαρούλη
Κ.Λιναρδάκη ευχαριστώ πολύ για το άκουσμα που στείλατε.

Θα ήθελα να παρακαλέσω όποιον έχει και άλλα τέτοια γυναικεία ακούσματα να κάνει τον κόπο να τα ανεβάσει γιατι αυτά στο analogion.com είναι λίγα σχετικά..

Ευχαριστώ
 

Magdalene

Μαγδαληνή Κουμπαρούλη
Τί γνώμη έχετε για τον τρόπο που ψάλλουν στην Ορμύλια, στον Τιμιο Προδρομο Ακριτοχωριου, στη Σουρωτή?

Προσωπικά -και έχοντας ακουσει επί τόπου τις χορωδίες αυτές- πιστεύω ότι
α)στην Ορμύλια η χορωδία είναι πολύ δουλεμένη αλλά της λείπει το "νεύρο",με την έννοια του τονισμού.Είναι λίγο χαλαρό το άκουσμα και αυτό φαίνεται στα αργά μαθήματα .Στα τελευταία Cdς που κυκλοφόρησαν διαπίστωσα και μια τάση προς επιτηδευμένους λαρυγγισμούς.

β)Στο Ακριτοχώρι ,όπου κυριαρχεί η φωνή της Ρωμανής μοναχής και της αδερφής της Ηλιανής (μαθήτριες του Ταλιαδώρου),υπάρχει μια άλλη αμεσότητα. Εκεί βέβαια ,δεν γίνεται η χορωδιακή δουλειά της Ορμύλιας,όμως στο θέμα του τονισμού είναι σαφώς καλύτερα τα πράγματα. Έχουν ωραίο ρυθμό και σε κάποια μαθήματα νομίζω ότι αποδίδουν πολύ καλά.

γ)Η Σουρωτή μοιάζει να ψάχνεται λίγο.Ίσως όταν πήγα να πέτυχα την κακή μέρα...

Η δικιά σας κριτική;
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
Τί γνώμη έχετε για τον τρόπο που ψάλλουν στην Ορμύλια, στον Τιμιο Προδρομο Ακριτοχωριου, στη Σουρωτή?

Προσωπικά -και έχοντας ακουσει επί τόπου τις χορωδίες αυτές- πιστεύω ότι
α)στην Ορμύλια η χορωδία είναι πολύ δουλεμένη αλλά της λείπει το "νεύρο",με την έννοια του τονισμού.Είναι λίγο χαλαρό το άκουσμα και αυτό φαίνεται στα αργά μαθήματα .Στα τελευταία Cdς που κυκλοφόρησαν διαπίστωσα και μια τάση προς επιτηδευμένους λαρυγγισμούς.

β)Στο Ακριτοχώρι ,όπου κυριαρχεί η φωνή της Ρωμανής μοναχής και της αδερφής της Ηλιανής (μαθήτριες του Ταλιαδώρου),υπάρχει μια άλλη αμεσότητα. Εκεί βέβαια ,δεν γίνεται η χορωδιακή δουλειά της Ορμύλιας,όμως στο θέμα του τονισμού είναι σαφώς καλύτερα τα πράγματα. Έχουν ωραίο ρυθμό και σε κάποια μαθήματα νομίζω ότι αποδίδουν πολύ καλά.

γ)Η Σουρωτή μοιάζει να ψάχνεται λίγο.Ίσως όταν πήγα να πέτυχα την κακή μέρα...

Η δικιά σας κριτική;

Άν έχεις ηχητικά, δώσε μας. Ή πληροφορίες για τις μουσικές τους εκδόσεις.
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Προσωπικά -και έχοντας ακουσει επί τόπου τις χορωδίες αυτές- πιστεύω ότι
α)στην Ορμύλια η χορωδία είναι πολύ δουλεμένη αλλά της λείπει το "νεύρο",με την έννοια του τονισμού.Είναι λίγο χαλαρό το άκουσμα και αυτό φαίνεται στα αργά μαθήματα .Στα τελευταία Cdς που κυκλοφόρησαν διαπίστωσα και μια τάση προς επιτηδευμένους λαρυγγισμούς.
Η δικιά σας κριτική;

Για την χορωδια της Ορμυλιας συμφωνω με αυτα που λες . Ως προς το ''δουλεμενη'' εχει βαλλει το χερακι του (με την καλη εννοια) και ο κ. Γρηγοριος Σταθης .
Τις αλλες δεν τις εχω ακουσει και δεν εχω αποψη .
Επισυναπτω τρεις υμνους . Αυτοι με την ορθοδοξη μοναχη και την Μαριαμ ηγουμενη Μακρυμαλης , ειναι επο εκπομπες της κ.Αριεττας Παλιατσαρα στο τριτο προγραμμα και ο υμνος με την Κεϊρουζ ειναι απο εκπομπη του κ. Αγγελοπουλου στο δευτερο προγραμμα .
Ελπιζω να αρεσουν . Προκειται για τρεις γυναικειες πολυ καλες φωνες , που
οπως θα ακουσετε , με διαφορες μεταξυ τους ως προς το ''χρωμα'' την
''ποιοτητα'' και την ''ποσοτητα'' . Ομως το ''υφος'' ειναι περιπου το ιδιο .
 

Attachments

  • Α3=2'33''=Ορδοθοξη Μοναχη=Δυναμις Στανιτσα.mp3
    599.1 KB · Views: 131
  • Β2=3'11''=ΜΑΡΙΑΜ(Ηγουμενη Μακρυμαλης Ευβοιας)=ΑΙΝΕΙΤΕ (Στανιτσα) Γος.mp3
    746.7 KB · Views: 113
  • Γ1=5'21''=Μαρι ΚΕΪΡΟΥΖ=Υμνος στην Θεοτοκο.mp3
    1.2 MB · Views: 125

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Τί γνώμη έχετε για τον τρόπο που ψάλλουν στην Ορμύλια, στον Τιμιο Προδρομο Ακριτοχωριου, στη Σουρωτή?
Έχω ακούσματα από την πρώτη Μονή που αναφέρετε και ακόμη αδυνατώ να ξεχάσω την εμπειρία. Ένα μεγάλο μπράβο!!! Εάν υπήρχαν χοροί με τέτοια ποιότητα, είτε από μοναχές είτε από λαϊκές, θα έλεγα ότι συγκρίνονται άνετα με αντρικούς, τα υπόλοιπα περί πονηρών λογισμών δεν τα αντιλαμβάνομαι. Ένας συνάνθρωπος, βρίσκεται σε μία θέση και επιτελεί έναν σκοπό. Εάν το αποτέλεσμα είναι το επιθυμητό, για μένα τελειώνουν όλα εκεί. Εάν έχω "ενοχλήσεις", υπάρχει πάντα ένα κρύο ντους για να με συνεφέρει...
 

Magdalene

Μαγδαληνή Κουμπαρούλη
Έχω ακούσματα από την πρώτη Μονή που αναφέρετε και ακόμη αδυνατώ να ξεχάσω την εμπειρία. Ένα μεγάλο μπράβο!!! Εάν υπήρχαν χοροί με τέτοια ποιότητα, είτε από μοναχές είτε από λαϊκές, θα έλεγα ότι συγκρίνονται άνετα με αντρικούς, τα υπόλοιπα περί πονηρών λογισμών δεν τα αντιλαμβάνομαι. Ένας συνάνθρωπος, βρίσκεται σε μία θέση και επιτελεί έναν σκοπό. Εάν το αποτέλεσμα είναι το επιθυμητό, για μένα τελειώνουν όλα εκεί. Εάν έχω "ενοχλήσεις", υπάρχει πάντα ένα κρύο ντους για να με συνεφέρει...

:)

Αν κάποιος μπορεί να κρατήσει τον εαυτό του "καθαρό",έστω και μετά το ντους, είναι κάτι πολύ ενθαρυντικό. Πάντως ,όσα έχω γράψει ως τώρα δεν είναι αβάσιμες θεωρίες.
 

Magdalene

Μαγδαληνή Κουμπαρούλη
Άν έχεις ηχητικά, δώσε μας. Ή πληροφορίες για τις μουσικές τους εκδόσεις.

Εντάξει.Μόλις βρω λίγο περισσότερο χρόνο θα ανεβάσω μερικά αποσπάσματα.
 
Status
Not open for further replies.
Top