Χειροτονία επισκόπου στην Αυστραλία

bstavropoulos

Μέλος
Μετά μεγάλης χαράς και συγκίνησης αναγγείλουμε τη χειροτονία του πρώτου Αυστραλογεννημένου επισκόπου στην Αυστραλία, Ιάκωβος. Ο Θεοφιλέστατός θα υπερετήσει ως βοηθός επίσκοπος στην Μελβούρνη.

Η χειροτονία έγινε στο καθηδρικό ναό του Ευαγγελισμού στο Σύδνεϋ. Έψαλλε χορωδία περίπου 20 ψαλτών - οι οποίοι σχεδόν όλοι (εκτός από τον συντονιστή μας Δημήτρη Κουμπαρούλη) και αυτοί γεννημένοι στην Αυστραλία.

Όποιος επιθυμεί, ας κατεβάσει τον όρθρο από εδώ. Μόλις μάθω για τη λειτουργία θα υποβάλλω και εκείνη τη σύνδεση.

Επισυνάπτω και στιγμιότυπο από μέρος της χορωδίας, οπου φαίνεται η ωραία γεννιάδα του επόνυμου συντονιστή μας. :rolleyes: (Εμένα φαίνονται η μύτη και το ένα φρύδη.):cool:

Φαίνεται ο πρωτοψάλτης του ναού, ο μεγαλοκαλλίφωνος Αστέριος Ζουριάκας (με τα γυαλιά, λίγο πίσο και στα δεξιά του Δημήτρη). Η μαγνητοφώνηση έγινε από τον ιεροψάλτη από την Αδελαίδα Ιωάννη Σαρηδάκη, ο οποίος είναι στα αριστερά του Δημήτρη. Οι άλλοι είναι ο Ανδρέας Ψαρομάτης, πρωτοψάλτης το ιερού ναού Αγίου Σπυρίδωνος και ο Μιχαήλ Γιαμέος, λαμπαδάριος του καθηδρικού ναού (και ανηψιός του Ιακώβου Γιαμέου από τη Πάτμο).
 

Attachments

  • Koubaroulis.bmp
    856.5 KB · Views: 148
Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής

Εύχαριστοῦμε πάρα πολύ γι᾿ αὐτή τήν ἀνάρτηση. Θερμότατα συγχαρητήρια στόν χορό τῶν ψαλτῶν γιά τίς ἄψογες ἐκτελέσεις, πού θά πρέπει ὁ γνωστός "κόφτης" νά ἀναλάβει τόν τεμαχισμό καί νά ἀναρτηθοῦν σέ εἰδικό θέμα στίς ἠχογραφήσεις. Παρουσιάζει ἐνδιαφέρον αὐτή ἡ ἠχογράφηση, γιά τά ἀναστάσιμα τοῦ πλ. β΄, τούς ὕμνους τῆς Πεντηκοστῆς, τό δοξαστικό Βασιλεῦ οὐράνιε, τήν ἀργή δοξολογία τοῦ πλ. β΄ καί τό Τὸν Δεσπότην. Ψάλλουν χορωδιακά, ἀλλά σέ κάποια σημεῖα ἀκούω καί τόν Δημήτρη.

Πολύ ὡραία ἡ φωτογραφία μέ τόν Διαχειριστή (ἐμνήσθημεν ἡμερῶν...) καί τούς ἄλλους ψάλτες, ὅπως τό μέλος Ἰωάννη Σαριδάκη. Βάλε καί μιά πού νά φαίνεσαι κι ἐσύ Σταυρόπουλε.

Νά ποῦμε ὅτι ἡ χειροτονία τελέστηκε τήν Κυριακή τοῦ Ἀσώτου, 20 Φεβρουαρίου 2011.

Καί κάποια σχόλια γιά τήν τυπική διάταξη: Κατ᾿ ἀρχάς αὐτή βρίσκεται στό ΤΜΕ (σ. 430) συνοπτικά καί ἀναλυτικά στό Σύστημα Τυπικοῦ τοῦ π. Κων. Παπαγιάννη (σ. 728). Ἡ ἀκολουθία τοῦ Ἀσώτου καταλιμπάνθηκε ὀρθῶς καί ἐψάλη ἡ ἀναστάσιμος μετά τῆς Πεντηκοστῆς. Ἀπολυτίκιο ἀναστάσιμο καί δίς τό τῆς Πεντηκοστῆς, ἄν καί ἔπρεπε τό ἀντίστροφο. Καθίσματα ἀναστάσιμα καί ἀπό ἕνα τῆς Πεντηκοστῆς ἀντί θεοτοκίων. Ἡ τάξη τοῦ ἑωθινοῦ εὐαγγελίου τηρήθηκε στήν ὀρθή της θέση, σύμφωνα μέ τήν ἀπόφαση τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος. Ἡ ἐπιλογή τοῦ πεντηκοσταρίου Βασιλεῦ οὐράνιε, μοῦ φάνηκε ἄστοχος. Στούς κανόνες ψάλλεται ἡ α΄ᾠδή τοῦ ἀναστασίμου καί ἀναγινώσκονται ἡ α΄ καί γ΄ ᾠδές καί τῶν δύο κανόνων τῆς Πεντηκοστῆς. Μεσῴδιο ψάλλεται τό μετά τόν πολυέλεο κάθισμα τῆς Πεντηκοστῆς. Μετά τήν συναπτή πρό τοῦ Κοντακίου (τῆς Πεντηκοστῆς) ψάλλεται ὁ πολυέλεος Δοῦλοι Κύριον ἐν ἀναμονῇ τοῦ Ἀρχιεπισκόπου, ὁ ὁποῖος ψάλλει τίς ἰαμβικές καταβασίες κατά σειράν μέ τόν χορό καί ὁ χορός ἀναγκάζεται στό τέλος νά ἐπαναλάβει τήν η΄ μετά τοῦ Αἰνοῦμεν, πού τήν εἶχε ψάλλει ὁ Ἀρχιεπίσκοπος ἄνευ τοῦΑἰνοῦμεν, ἀφοῦ μετά τήν α΄ ᾠδή ἐκτελοῦσε χρέη ἀριστεροῦ χοροῦ. Ψάλλει καί τόν εἱρμό τοῦ α΄ κανόνος τῆς Πεντηκοστῆς μόνον καί τά λοιπά καί τῶν δύο κανόνων ὁ χορός, ὁ ὁποῖος ψάλλει τήν καταβασία τοῦ πεζοῦ ἀντί τοῦ ἰαμβικοῦ. Στά ἐξαποστειλάρια ἀρχίζει ὁ Ἀρχ. ἄνευ τοῦ Ἅγιος Κύριος καί ψάλλει τό τῆς Πεντηκοστῆς καί ὁ χορός τό ἀναστάσιμον.


 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
Το γεγονός οτι μαζεύονται περί τους 30 νέους ψάλτες μια Κυριακή πρωΐ (οι άλλοι στις ενορίες τους) και ψάλλουν μαζί είναι παρήγορο για το μέλλον της ψαλτικής στην Αυστραλία. Ο Θεός δεν θα αφήσει.

Ευχαριστούμε για την ηχογράφηση.

Ακούστε και διπλό/τριπλό κλασσικό κοινωνικό μετά κρατήματος.

Συγχαρητήρια στον πρωτοψάλτη Αστέριο Ζουριάκα και όλους τους ψάλτες που συμμετείχαν και άξιος ο νέος επίσκοπος!
 

bstavropoulos

Μέλος
Ευχαριστούμε για την ηχογράφηση Γιάννη. Καλός ο ήχος. Κατεβάζω τώρα το δεύτερο μέρος.

Όπως λέει και ο Δημήτρης, υπάρχει αρκετή ελπίδα για το μέλον της ψαλτικής στην Αυστραλία. Στις τρεις πόλεις που ζουν πολλοί Έλληνες - Σύδνεϋ, Μελβούρνη και Αδελαϊδα - μαθαίνουν οι νέοι και αναλαμβάνουν ευθύνες ιεροψάλτου.

Θα προσπαθήσω να ανεβάσω και ηχογραφήσεις από τη κουρά σε μεγαλόσχημο του πατρός Ευσεβίου Παντανασσιότου στις 11 Δεκεμβρίου 2010. Η πρώτη αγρυπνία στο καινούργιο καθολικό της μονής. Και τότε, όλοι οι ψάλτες με την εξάιρεση του Δημήτρη ήταν Αυσραλογεννημένοι νέοι. Δείτε φωτογραφίες εδώ.
 

bstavropoulos

Μέλος

Πολύ ὡραία ἡ φωτογραφία μέ τόν Διαχειριστή (ἐμνήσθημεν ἡμερῶν...) καί τούς ἄλλους ψάλτες, ὅπως τό μέλος Ἰωάννη Σαριδάκη. Βάλε καί μιά πού νά φαίνεσαι κι ἐσύ Σταυρόπουλε.

Νά ποῦμε ὅτι ἡ χειροτονία τελέστηκε τήν Κυριακή τοῦ Ἀσώτου, 20 Φεβρουαρίου 2011.

Καί κάποια σχόλια γιά τήν τυπική διάταξη: Κατ᾿ ἀρχάς αὐτή βρίσκεται στό ΤΜΕ (σ. 430) συνοπτικά καί ἀναλυτικά στό Σύστημα Τυπικοῦ τοῦ π. Κων. Παπαγιάννη (σ. 728). Ἡ ἀκολουθία τοῦ Ἀσώτου καταλιμπάνθηκε ὀρθῶς καί ἐψάλη ἡ ἀναστάσιμος μετά τῆς Πεντηκοστῆς. Ἀπολυτίκιο ἀναστάσιμο καί δίς τό τῆς Πεντηκοστῆς, ἄν καί ἔπρεπε τό ἀντίστροφο. Καθίσματα ἀναστάσιμα καί ἀπό ἕνα τῆς Πεντηκοστῆς ἀντί θεοτοκίων. Ἡ τάξη τοῦ ἑωθινοῦ εὐαγγελίου τηρήθηκε στήν ὀρθή της θέση, σύμφωνα μέ τήν ἀπόφαση τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος. Ἡ ἐπιλογή τοῦ πεντηκοσταρίου Βασιλεῦ οὐράνιε, μοῦ φάνηκε ἄστοχος. Στούς κανόνες ψάλλεται ἡ α΄ᾠδή τοῦ ἀναστασίμου καί ἀναγινώσκονται ἡ α΄ καί γ΄ ᾠδές καί τῶν δύο κανόνων τῆς Πεντηκοστῆς. Μεσῴδιο ψάλλεται τό μετά τόν πολυέλεο κάθισμα τῆς Πεντηκοστῆς. Μετά τήν συναπτή πρό τοῦ Κοντακίου (τῆς Πεντηκοστῆς) ψάλλεται ὁ πολυέλεος Δοῦλοι Κύριον ἐν ἀναμονῇ τοῦ Ἀρχιεπισκόπου, ὁ ὁποῖος ψάλλει τίς ἰαμβικές καταβασίες κατά σειράν μέ τόν χορό καί ὁ χορός ἀναγκάζεται στό τέλος νά ἐπαναλάβει τήν η΄ μετά τοῦ Αἰνοῦμεν, πού τήν εἶχε ψάλλει ὁ Ἀρχιεπίσκοπος ἄνευ τοῦΑἰνοῦμεν, ἀφοῦ μετά τήν α΄ ᾠδή ἐκτελοῦσε χρέη ἀριστεροῦ χοροῦ. Ψάλλει καί τόν εἱρμό τοῦ α΄ κανόνος τῆς Πεντηκοστῆς μόνον καί τά λοιπά καί τῶν δύο κανόνων ὁ χορός, ὁ ὁποῖος ψάλλει τήν καταβασία τοῦ πεζοῦ ἀντί τοῦ ἰαμβικοῦ. Στά ἐξαποστειλάρια ἀρχίζει ὁ Ἀρχ. ἄνευ τοῦ Ἅγιος Κύριος καί ψάλλει τό τῆς Πεντηκοστῆς καί ὁ χορός τό ἀναστάσιμον.



Ευλογείτε π. Μάξιμε.

Δεν μου αρέσει να δείχνω φωτογραφίες μου, αλλά αφού το ζητήσατε εσείς Πάτερ, δεν αρνούμε. Η φωτογραφία είναι από την θεμελίωση του καθολικού της Μονής Παντάνασσας. Βλέπετε εδώ λεπτομέριες, βίντεο και εικόνες.

Για το θέμα του Τυπικού, όπως σωστά σημειώσατε, έγιναν αρκετά λάθη.

Θα ήθελα να ρωτήσω όμως, ποιά είναι η ιστορία της τάξης αυτής, το να αντικαθιστόνται οι ύμνοι της ημέρας από ύμνους Πεντηκοστής; Από ότι ξέρω, οι Ρώσσοι δεν το κάνουν, οπότε θα πρέπει να είναι νεώτερη συνήθεια.
 

Attachments

  • Pantanassa foundation stone.bmp
    221.3 KB · Views: 48

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος


Ἡ μόνη ἀναφορὰ ποὺ συναντῶ σὲ τροπάριο τῆς Πεντηκοστῆς εἶναι τοῦ χφ. Σινὰ 974 εὐχολογίου τοῦ ἔτους 1510 (Dmitrievskij τ. 2 σ. 698), ὅπου μετὰ τὸ «Ἄξιος» προστίθεται τὸ στιχηρό «Πάντα χορηγεῖ τὸ πνεῦμα τὸ ἅγιον...», χωρὶς αὐτὸ νὰ προβλέπεται ἀπὸ τὰ ἔντυπα εὐχολόγια καὶ αὐτὸ τοῦ J. Goar, οὔτε ἀπὸ τὰ ἀρχιερατικά.
 
Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Ευλογείτε π. Μάξιμε.
Ὁ Κύριος νά σᾶς εὐλογεῖ, ἐσᾶς καί ὅλη τήν ὁμογένεια, πού πραγματικά δείχνετε πόσο κρατᾶτε τίς παραδόσεις «ἐπὶ γῆς ἀλλοτρίας» καί ἄσβεστη τή λαμπάδα τῆς Ὀρθοδοξίας μέ σεβασμό, ἦθος καί σεμνότητα.

Δεν μου αρέσει να δείχνω φωτογραφίες μου, αλλά αφού το ζητήσατε εσείς Πάτερ, δεν αρνούμε. Η φωτογραφία είναι από την θεμελίωση του καθολικού της Μονής Παντάνασσας. Βλέπετε εδώ λεπτομέριες, βίντεο και εικόνες.
Σᾶς εὐχαριστῶ πάρα πολύ γιά τήν τιμή. Συγχαρητήρια καί πάλι γιά τίς δραστηριότητές σας!

Για το θέμα του Τυπικού, όπως σωστά σημειώσατε, έγιναν αρκετά λάθη.
Ἔ, ὄχι ἀρκετά· καλά ἦταν. Καί ὄχι τόσο ἀπό ἐσᾶς τούς ψάλλοντες. Στήν Ἑλλάδα σέ περίπτωση χειροτονίας ἐπισκόπου δέν γίνονται λάθη, γιατί ὅλα τά ἔχει κανονίσει ἀπό πρίν ἡ ἐκκλησιατική ἐθιμοτυπία τῆς Ἱερᾶς Συνόδου μέ κάθε λεπτομέρεια, ἐπεμβαίνουσα καί σ᾿ αὐτόν τόν Ἀρχ/πο, ὁ ὁποῖος (ὁ ἐκάστοτε) πάντα «ὑπακούει». Σέ ἄλλες περιπτώσεις γίνονται χειρότερα...
Ἐσεῖς ὅμως κερδίζετε στήν ἀπόδοση τῶν μελῶν, κάτι πού μόνον στήν Αὐστραλία (ὅπως μᾶς ἔχει πεῖ ἀλλοῦ ὁ Διαχειριστής) —ἀπό πλευρᾶς ὁμογένειας ἐξωτερικοῦ— συναντᾶται.

Θα ήθελα να ρωτήσω όμως, ποιά είναι η ιστορία της τάξης αυτής, το να αντικαθιστόνται οι ύμνοι της ημέρας από ύμνους Πεντηκοστής; Από ότι ξέρω, οι Ρώσσοι δεν το κάνουν, οπότε θα πρέπει να είναι νεώτερη συνήθεια.
Εὐχαριστῶ γιά τήν πληροφορία· δέν τό ἤξερα γιά τούς Ῥώσσους. Εἶναι ὅμως πολύ λογικό, ἀφοῦ αὐτοί παρέλαβαν ἀπό τοῦ θ΄ αἰῶνος καί διατηροῦν πολλά ἀπό τήν τότε τάξη, ὅπως ἔχουμε ξαναγράψει (πρβλ. BLAGOY TCHIFLIANOV, Ο ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΜΕΝΟΣ ΥΠΟ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΑΔΕΛΦΩΝ ΚΥΡΙΛΛΟΥ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΥ, ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΝ ΙΔΡΥΜΑ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 1994 -ΑΝΑΛΕΚΤΑ ΒΛΑΤΑΔΩΝ 31-), ἐνῶ αὐτή ἡ τάξη, ὅπως ψάλλωνται ὕμνοι τῆς Πεντηκοστῆς (αὐξομειούμενοι ἀναλόγως τῆς ἡμέρας) στόν ὄρθρο καί τή θ. λειτουργία ἐπί χειροτονίας ἀρχιερέως, πρωτοεμφανίζεται στήν τρίτη ἔκδοση τοῦ νεώτερου τυπικοῦ τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας (Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου) τό 1888.
Στό ἔργο τοῦ μακαριστοῦ καθηγητοῦ Π. Τρεμπέλα, Μικρόν Εὐχολόγιον (τ. Α΄, Ἀθῆναι 1950, σ. 222), φαίνεται ὅτι ἀπό τοῦ ιδ΄ αἰ., κατά τήν προσαγωγήν ἀκόμη διακόνου ἤ πρεσβυτέρου, παρεμβάλλεται ὕμνος καί ψάλλεται τό «Βασιλεῦ οὐράνιε». Ὁ π. Κων. Παπαγιάννης φρονεῖ ὅτι, ἤ σέ ὅλες τίς χειροτονίες (παντός βαθμοῦ) νά ψάλλωνται ὕμνοι τῆς Πεντηκοστῆς ἤ σέ καμμία (ΣΤ, σ. 727). Ὁ προβληματισμός αὐτός πάντως —καί τό προϋπάρχον ἔθος— φαίνεται καί σέ ἐρώτηση τῆς ἐπιτροπῆς γιά τήν σύνταξη τοῦ ΤΜΕ 1888 (δές συνημμένο, σ. θ΄ ἐρώτ. ς΄-σ. ς΄ Σαλιβέρου-), ἡ ὁποία ἐπέφερε καί τίς σχετικές διατάξεις σέ αὐτό (σ. 430/431).

 

Attachments

  • Typikon-MXE-Violaki-1888-8.pdf
    241 KB · Views: 33
Last edited:

bstavropoulos

Μέλος


.... ἐνῶ αὐτή ἡ τάξη, ὅπως ψάλλωνται ὕμνοι τῆς Πεντηκοστῆς (αὐξομειούμενοι ἀναλόγως τῆς ἡμέρας) στόν ὄρθρο καί τή θ. λειτουργία ἐπί χειροτονίας ἀρχιερέως, πρωτοεμφανίζεται στήν τρίτη ἔκδοση τοῦ νεώτερου τυπικοῦ τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας (Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου) τό 1888.
Στό ἔργο τοῦ μακαριστοῦ καθηγητοῦ Π. Τρεμπέλα, Μικρόν Εὐχολόγιον (τ. Α΄, Ἀθῆναι 1950, σ. 222), φαίνεται ὅτι ἀπό τοῦ ιδ΄ αἰ., κατά τήν προσαγωγήν ἀκόμη διακόνου ἤ πρεσβυτέρου, παρεμβάλλεται ὕμνος καί ψάλλεται τό «Βασιλεῦ οὐράνιε». Ὁ π. Κων. Παπαγιάννης φρονεῖ ὅτι, ἤ σέ ὅλες τίς χειροτονίες (παντός βαθμοῦ) νά ψάλλωνται ὕμνοι τῆς Πεντηκοστῆς ἤ σέ καμμία (ΣΤ, σ. 727). Ὁ προβληματισμός αὐτός πάντως —καί τό προϋπάρχον ἔθος— φαίνεται καί σέ ἐρώτηση τῆς ἐπιτροπῆς γιά τήν σύνταξη τοῦ ΤΜΕ 1888 (δές συνημμένο, σ. θ΄ ἐρώτ. ς΄-σ. ς΄ Σαλιβέρου-), ἡ ὁποία ἐπέφερε καί τίς σχετικές διατάξεις σέ αὐτό (σ. 430/431).

[/SIZE]

Ευχαριστώ και για τις ευχές, και για τις πληροφορίες, πάτερ. Αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν η παράληψη όλων των ύμνων του Ασώτου. Το μόνο που ακούσαμε του Ασώτου ήταν το Ευαγγέλιο. Βεβάιως, στο ευαγγέλιο είναι όλη η ουσία, αλλά πάλι μου έκανε εντύπωση....

Το να πούμε ύμνους της Πεντηκοστής στην χειροτονία το καταλαβάινω. Να ήταν απλή Κυριακή και να παραλείπαμε προσόμοια και κανών των αγίων της ημέρας, πάλι κάνενα πρόβλημα. Αλλά, δεν καταλαβαίνω για πιό λόγο να παραλείπουμε τα πάντα μιας τόσο σπουδαίας ημέρας.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν η παράλειψη όλων των ύμνων του Ασώτου. Το μόνο που ακούσαμε του Ασώτου ήταν το Ευαγγέλιο. Βεβαίως, στο ευαγγέλιο είναι όλη η ουσία, αλλά πάλι μου έκανε εντύπωση....

Το να πούμε ύμνους της Πεντηκοστής στην χειροτονία το καταλαβάινω. Να ήταν απλή Κυριακή και να παραλείπαμε προσόμοια και κανών των αγίων της ημέρας, πάλι κάνενα πρόβλημα. Αλλά, δεν καταλαβαίνω για πιό λόγο να παραλείπουμε τα πάντα μιας τόσο σπουδαίας ημέρας.
Ἐγώ ἔγραψα παραπάνω, ὅτι ὀρθῶς παραλείφθηκε. Πρόκειται περί μιᾶς παραβολῆς. Δέν εἶναι οὔτε δεσποτική οὔτε θεομητορική ἑορτή. Καταλαβαίνω ὅτι αὐτό δέν μπορεῖ εὔκολα νά γίνει κατανοητό καί ἀποδεκτό.
Νά μοῦ πεῖτε ὅτι ἐπί συμπτώσεως χειροτονίας σέ Κυριακή μετά μνήμης ἑορταζομένου ἁγίου, ὑπάρχει πρόβλεψη στά τυπικά πού ἀνέφερα. Ἐνδεχομένως καί ἡ μή πρόβλεψη μιᾶς τέτοιας περιπτώσεως (ἀναστάσιμα καί θέμα εὐαγγελικῆς διηγήσεως ἤ παραβολῆς —καί γενικότερα σέ κυριακές Τριωδίου ἤ Πεντηκοσταρίου—) νά ὁδήγησε σ᾿ αὐτή τή λύση. Πάντως πρεσβεύεται αὐτό καί στηρίζεται. Δέν μπορῶ νά γράψω περισσότερα.

Συγχαρητήρια καί πάλι!


 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ευχαριστώ και για τις ευχές, και για τις πληροφορίες, πάτερ. Αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν η παράληψη όλων των ύμνων του Ασώτου. Το μόνο που ακούσαμε του Ασώτου ήταν το Ευαγγέλιο. Βεβάιως, στο ευαγγέλιο είναι όλη η ουσία, αλλά πάλι μου έκανε εντύπωση....

Το να πούμε ύμνους της Πεντηκοστής στην χειροτονία το καταλαβάινω. Να ήταν απλή Κυριακή και να παραλείπαμε προσόμοια και κανών των αγίων της ημέρας, πάλι κάνενα πρόβλημα. Αλλά, δεν καταλαβαίνω για πιό λόγο να παραλείπουμε τα πάντα μιας τόσο σπουδαίας ημέρας.

Σιγά τὴν σπουδαία μέρα, ἁπλὰ δίνεται ἔμφαση σὲ μιὰ παραβολικὴ διδασκαλία ποὶ μπορεῖ νὰ παραλειφθεῖ ἐφ᾿ ὅσον ὑπάρχει κάτι σημαντικότερο.

Ἡ Κυριακὴ εἶναι ἀναστάσιμη καὶ μόνο ἡμέρα -κατὰ βάσιν-πλὴν σημαντικῶν ἐξαιρέσεων, ὅπως πολὺ σωστὰ μᾶς ἀναφέρει ὁ π. Μάξιμος.
 

IOANNIS AFBEMSA

Ψάλτης
Ευχαριστώ Ανδρέα.

Δεν επιτρέπονται τα Αγγλικά στο φόρουμ.

το μπάντουιδθ είναι εύρος ζώνης. :p:eek::eek:
 
Top