PDA

Επιστροφή στο Forum : [Ερώτηση] Αν κάποιου το τεσσαρακονθήμερο μνημόσυνο "πέσει" Μεγάλη Εβδομάδα ή στη Διακαινήσιμο


kermeni
30-06-11, 11:46
Χαίρετε. αν κάποιου το τεσσαρακονθήμερο μνημόσυνο "πέσει" Μεγάλη Εβδομάδα ή στη Διακαινήσιμο μετατίθεται για την Δευτέρα μετά του Θωμα(ή μήπως πριν από του Λαζάρου;). αυτό μπορει να γίνει επιχείρημα στο να τελουνται τα 40νθήμερα μνημόσυνα αφου περάσουν οι σαράντα ημέρες και στις άλλες περιόδους του έτους;
ευχαριστω.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ
30-06-11, 23:20
Χαίρετε. αν κάποιου το τεσσαρακονθήμερο μνημόσυνο "πέσει" Μεγάλη Εβδομάδα ή στη Διακαινήσιμο μετατίθεται για την Δευτέρα μετά του Θωμα(ή μήπως πριν από του Λαζάρου;). αυτό μπορει να γίνει επιχείρημα στο να τελουνται τα 40νθήμερα μνημόσυνα αφου περάσουν οι σαράντα ημέρες και στις άλλες περιόδους του έτους;
ευχαριστω.

Καλύτερα είναι να γείνει σε όποια από τις δύο μέρες που αναφαίρεις είναι ποιό κοντά στις σαράντα μέρες.

Επίσης ακριβώς στις σαράντα πρέπει να γείνει Τρισάγιο ότι μέρα και αν είναι.

Επίσης καλό θα είναι να πάρεις συμβουλή από τον οικίο Δεσπότη γιατί υπάρχουν διάφορα σε κάθε Μητρόπολη.

Για να καταλάβης φέτος είχα ίδια περίπτωση με συγγενικό μου πρόσωπο όπου σαράντιζε Τετάρτη του Πάσχα.Στην ενορία μας κάνομε ακολουθίες μέχρι Τρίτη του Πάσχα καί σε συνεννόηση με τη Μητρόπολη μου την Τρίτη του Πάσχα μετά το τέλος της λειτουργίας είπαμε τα Τροπάρια Μετά πνευμάτων...και ο ιερέας μνημόνευσε τον νεκρό άνευ κολλύβων αλλά αντί κολλύβων πήραμε ένα καλαθάκι με κούννες και σταφίδες.Την Τετάρτη του Πάσχα κάναμε Τρισάγιο στον τάφο.

Έτσι λοιπών σε μέρες που δεν τελούνται μνημόσυνα το καλύτερο είναι να ακολουθούμε τις οδηγίες του ιερέα ή του οικίου Δεσπότη.

Panagiotis
01-07-11, 09:33
και ο ιερέας μνημόνευσε τον νεκρό άνευ κολλύβων αλλά αντί κολλύβων πήραμε ένα καλαθάκι με κούννες και σταφίδες.

Εξήγησε τι είναι οι κούννες (εγώ έμαθα Κυπριακά Ελληνικά-με ειδίκευση στα Ακαθιώτικα τόσους χρόνους που έμεινα στο Λονδίνο, αλλά πολλοί έχουν απορία-! ):D

kermeni
01-07-11, 12:21
Καλύτερα είναι να γείνει σε όποια από τις δύο μέρες που αναφαίρεις είναι ποιό κοντά στις σαράντα μέρες.

Επίσης ακριβώς στις σαράντα πρέπει να γείνει Τρισάγιο ότι μέρα και αν είναι.

Επίσης καλό θα είναι να πάρεις συμβουλή από τον οικίο Δεσπότη γιατί υπάρχουν διάφορα σε κάθε Μητρόπολη.

Για να καταλάβης φέτος είχα ίδια περίπτωση με συγγενικό μου πρόσωπο όπου σαράντιζε Τετάρτη του Πάσχα.Στην ενορία μας κάνομε ακολουθίες μέχρι Τρίτη του Πάσχα καί σε συνεννόηση με τη Μητρόπολη μου την Τρίτη του Πάσχα μετά το τέλος της λειτουργίας είπαμε τα Τροπάρια Μετά πνευμάτων...και ο ιερέας μνημόνευσε τον νεκρό άνευ κολλύβων αλλά αντί κολλύβων πήραμε ένα καλαθάκι με κούννες και σταφίδες.Την Τετάρτη του Πάσχα κάναμε Τρισάγιο στον τάφο.

Έτσι λοιπών σε μέρες που δεν τελούνται μνημόσυνα το καλύτερο είναι να ακολουθούμε τις οδηγίες του ιερέα ή του οικίου Δεσπότη.

ωραία τα ανωτέρω και ευχαριστω πολύ.όμως...
Από θεολογικης απόψεως, δεν υπάρχει πρόβλημα όταν το μνημόσυνο γίνεται μετά τις σαράντα ημέρες από την κοίμηση του χριστιανου;

Panagiotis
01-07-11, 13:01
ωραία τα ανωτέρω και ευχαριστω πολύ.όμως...
Από θεολογικης απόψεως, δεν υπάρχει πρόβλημα όταν το μνημόσυνο γίνεται μετά τις σαράντα ημέρες από την κοίμηση του χριστιανου;

Ακόμη και στο στυγνό νομικό καθεστώς των δημοσίων διαγωνισμών με τους οποίους ασχολούμαι υπάρχει η πρόβλεψη για ανωτέρα βία. Δεν νομίζω να μην υπάρχει τέτοια πρόβλεψη "εν ουρανίοις θαλάμοις" που λέει και ο νεκρώσιμος κανών. Ας μην ξεχνούμε και πώς αρχίζει το απολυτίκιο των ψυχοσαββάτων "Ο βάθει σοφίας φιλανθρώπως πάντα οικονομών και το συμφέρον πάσιν απονέμων".

Και σαν τι θεολογικό πρόβλημα να υπάρχει; Μην μου πείτε όλα αυτά τα φαιδρά για συγκεκριμένα "τελώνια", "εισπράκτορες" κλπ. περί των οποίων υπάρχει παραφιλολογία (για να μην πω και παραθεολογία) :eek::mad:. Οι πατέρες της εκκλησίας ομιλούν λακωνικά περί της ωφελείας που προσφέρουν οι προσευχές υπέρ των κεκοιμημένων λέγοντας για "όφελος", "όνησιν" κλπ.

Και για να το θέσω αλλιώς: συχνά στα μνημόσυνα αναμένουμε και συγγενείς από μακριά ή συμβαίνουν και άλλοι ειδικοί λόγοι (πχ εμείς χάσαμε τον πατέρα μου και την αδελφή του σε διάστημα δύο μηνών και τρέχαμε από κοιμητήριο σε κοιμητήριο για αρκετό καιρό!)

domesticus
01-07-11, 14:21
Χαίρετε. αν κάποιου το τεσσαρακονθήμερο μνημόσυνο "πέσει" Μεγάλη Εβδομάδα ή στη Διακαινήσιμο μετατίθεται για την Δευτέρα μετά του Θωμα(ή μήπως πριν από του Λαζάρου;). αυτό μπορει να γίνει επιχείρημα στο να τελουνται τα 40νθήμερα μνημόσυνα αφου περάσουν οι σαράντα ημέρες και στις άλλες περιόδους του έτους;
ευχαριστω.

Μετατίθεται γιὰ μετά τοῦ Θωμᾶ, τρισάγιο τελεῖται ὄμως ὁποτεδήποτε.

Επειδὴ τὰ σαράντα τελοῦνται σήμερα συνήθως «ἐπίσημα» μόνο τὶς Κυριακές, συχνότατα ξεπερνοῦν τὶς σαράντα μέρες.

Τὸ σωστὸ εἶναι νὰ ὀργανώσει κανεὶς τὴν 40η ἡμέρα τὴν τέλεση Θ. Λειτουργίας ὅπου θὰ γίνει καὶ τὸ μνημόσυνο (καὶ ἄν μπορεῖ ἑκτὸς τῆς ἀναστασίμου Κυριακῆς.

π. Μάξιμος
01-07-11, 14:59
http://analogion.com/forum/showthread.php?p=108099#post108099

ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ
01-07-11, 21:54
Εξήγησε τι είναι οι κούννες (εγώ έμαθα Κυπριακά Ελληνικά-με ειδίκευση στα Ακαθιώτικα τόσους χρόνους που έμεινα στο Λονδίνο, αλλά πολλοί έχουν απορία-! ):D

Εδώ φίλε Παναγιώτη οι κούννες που αναφαίρω είναι η αμυγδαλόψυχα αλλά ο γενικότερος όρος κούννες εννοούμε την ψύχα των ξηρών καρπών

ωραία τα ανωτέρω και ευχαριστω πολύ.όμως...
Από θεολογικης απόψεως, δεν υπάρχει πρόβλημα όταν το μνημόσυνο γίνεται μετά τις σαράντα ημέρες από την κοίμηση του χριστιανου;

Γι'αυτό ανάφαιρα ότι ακριβώς στις σαράντα θα πρέπει να γείνει Τρισάγιο.